Kultowe Auta PRL-u i Złota Kolekcja - archiwum 2015

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie w nowym roku!!!

Kolekcja Kultowych Aut PRL-u jest juz z nami dobrych pare lat i nadal chetnie (lub nie) ja kupujemy. W zeszlym roku zawitala tez do nas Zlota Kolekcja, a wczoraj ukazal sie w niej Wartburg!

Na powitanie nowego roku, przypomne wam obie listy Sroczki ktore sa juz z nami od dawna a modele z nich powoli sie ukazuja:

Syrena 103S
Polonez 3d
Melex
Beskid
Warszawa 210
Zastava Mediteran
EMW 340
IFA F9 Kombi
Wartburg 311 Kombi
Wartburg 1.3
Trabant 1.1
Framo 901
Moskwicz 403
Moskwicz 412
Raf 977
Lada 2131
Lada 2106
ARO 242
Rocar TV 12

Nysa 501
Nysa 522 Mikrobus
Fiat 130p
Stal 158
ARO Muscel M461
Velorex
Steyr Puch 650
NSU Prinz 1000
Renault 4
Fiat 1300/1500
Fiat 1100R
Fiat Ritmo
Ford Escort
Citroen C15
Daihatsu Charade
Mazda 323
Volvo 760
Peugeot 604
Humber Imperial
Humber Super Snipe
Buick Roadmaster
Chevrolet Fleetmaster
Syrena 110
Polski Fiat 508

Przesylam wam tez serdeczne pozdrowienia!!!


[ wiadomość edytowana przez: Biały dnia 2016-01-11 01:48:58 ]
  
 
Zapraszam do wypowiadania sie w tym temacie

PS: A tak szczerze mowiac to mam nadzieje ze w tym roku obie listy mocno sie skurcza



[ wiadomość edytowana przez: Frdek dnia 2015-01-01 00:16:54 ]
  
 
Życzę wszystkim wszystkiego najlepszego w Nowym Roku

Poldon82: "faktycznie.. dzięki Trochę to dziwne bo starszy model już posiadał przetłoczenia..."

Wynikało to z tego że płaska blacha była prostsza w produkcji ale nie była wystarczająco sztywna więc wrócono do starego rozwiązania, takich zmian było więcej
  
 
Co do szyb w Nysce, to zauważyłem, że ona ma szyby jakby z modelu z niskim dachem (521) i dodane tylko takie "dystanse" w dachu, żeby bolce pasowały. Podobnie było w Nysie 522 pomoc drogowa - szyby z niej też teoretycznie pasować powinny do 521 Towos... Czyżby więc można się spodziewać w przyszłości Nyski Towos z niskim dachem i "normalnie" otwieranymi bocznymi drzwiami?

Ogólnie co do Nysek - to była na jednym z forów kiedyś dyskusja i bardzo mądre stwierdzenie, że nie ma praktycznie dwóch identycznych Nys na świecie. Nawet jeśli macie 2 w identycznej wersji nadwozia i takim samym kolorze, to po dłuższych oględzinach okazuje się, że jedna ma np inną deskę rozdzielczą, inne przełączniki, albo inny dach, zderzak, czy kierunkowskazy, albo układ siedzeń z tyłu... W przypadku Nys jest tyle możliwych kombinacji, że aby wszystkie możliwości policzyć, to nie wystarczy zwykłe dodawanie, czy mnożenie, ale trzeba by chyba użyć zapisu do którejś tam potęgi...

Co do wspomnianego Jelcza z "Drogi", to zawsze mnie zastanawia, jak widzę coś dziwnego, czy to nie jest aby "radosna twórczość" blacharzy z okresu PRL? Jeśli masz wątpliwości, co do "fabryczności" jakiegoś "stwora" to zawsze masz duże prawdopodobieństwo, że to jakieś "radosne dzieło" i popis kunsztu blacharskiego jakiegoś warsztatu...
  
 
Cytat:
2015-01-01 16:56:45, Historyk1985 pisze:
Czyżby więc można się spodziewać w przyszłości Nyski Towos z niskim dachem i "normalnie" otwieranymi bocznymi drzwiami?



Nie wiem dokladnie jak te Nysy dokladnie od srodka wygladaja, ale mysle ze mozna spodziewac sie Mikrobusa... tak na prawde wystarczy "dorobic" dwie kolejne boczne szybki ... ktore tez moga przeciez byc mocowane takim samym sposobem.
  
 
Cytat:
2015-01-01 13:50:50, rihoru pisze:
Życzę wszystkim wszystkiego najlepszego w Nowym Roku Poldon82: "faktycznie.. dzięki Trochę to dziwne bo starszy model już posiadał przetłoczenia..." Wynikało to z tego że płaska blacha była prostsza w produkcji ale nie była wystarczająco sztywna więc wrócono do starego rozwiązania, takich zmian było więcej



pewnie tak.. choć dziwne że na kabinie za drzwiami przetłoczenie zostawili...

Cytat:
2015-01-01 17:49:57, Frdek pisze:
Nie wiem dokladnie jak te Nysy dokladnie od srodka wygladaja, ale mysle ze mozna spodziewac sie Mikrobusa... tak na prawde wystarczy "dorobic" dwie kolejne boczne szybki ... ktore tez moga przeciez byc mocowane takim samym sposobem.



Dodatkowe szybki już były w sanitarce i innych dwóch starszych nyskach Mam nadzieję że się pojawi I żuczek również w wersji bus też byłby fajny

[ wiadomość edytowana przez: poldon82 dnia 2015-01-01 19:23:43 ]
  
 
Cytat:
2015-01-01 19:23:04, poldon82 pisze:
Mam nadzieję że się pojawi I żuczek również w wersji bus też byłby fajny

Żuk A 18



[ wiadomość edytowana przez: Piotr1-60 dnia 2015-01-01 21:49:09 ]
  
 
Dokładnie ten Oby był lepszy niż ten z Vectora
  
 
Co do dziwnych przeróbek blacharskich ,widziałem Nysę z przednimi błotnikami od Żuka A 03 które były wstawione od zawiasów drzwi przednich do samej pokrywy silnika do wysokości listwy ozdobnej która jest na łączeniu błotnika z blachą pod podszybiem.Nikogo to nie dziwiło a kierownik warsztatu dostał pochwałę że wykorzystał błotniki A03 które zalegały w magazynie,tak powstała Nyso-Żuk.Widziałem też ciekawą przeróbkę Żuka [fabryczną ?]opancerzony bankowóz ,był uzbrojony w pancerne szyby ,pokryte dodatkowa blacha zbiorniki paliwa ,wzmocnioną kabinę.przerobiona też była instalacja do spryskiwania przedniej szyby.Czy ktoś z kolegów ma nowego ,,warczyburga" z ZK , warty jest zakupu ?
  
 
Cytat:
2015-01-01 22:58:25, radar2 pisze:
Czy ktoś z kolegów ma nowego ,,warczyburga" z ZK , warty jest zakupu ?

...dla mnie warto !



TUTAJ więcej zdjęć Wartburga/

[ wiadomość edytowana przez: Piotr1-60 dnia 2015-01-02 09:30:39 ]
  
 
Zdjęcia już widziałem wcześniej,ale chodziło mi o opinie kogoś kompetentnego i Twoja opinia Piotr jest dla mnie wystarczająca i wiążąca więc jadę na poszukiwania z tego co wiem będzie ciężko.
  
 
Cytat:
2015-01-02 10:34:55, radar2 pisze:
Zdjęcia już widziałem wcześniej,ale chodziło mi o opinie kogoś kompetentnego i Twoja opinia Piotr jest dla mnie wystarczająca i wiążąca więc jadę na poszukiwania z tego co wiem będzie ciężko.

...ja siebie za eksperta nie uważam.. Ale dzięki !
  
 
Wartburg już kupiony,faktycznie ładny.
  
 
Nasze DeA. powinno wydać jeszcze takie żuczki jak:
A 03 PTHW-2 Pieczywo



A 13



A 08



A 14



A 09



A 16B



Nie wspomnę o prototypach żuka. Wystarczy chęć, i można naprawdę mieć fajne modele w kolekcji. Zdjęcia zaczerpnięte z Google grafika.
  
 
A wydaniu specjalnym taką przyczepkę do żuka lub tarpana.

D 17
  
 
Wiele Żuków powinno wydać DeA, ale jak zwykle samo ich podawanie to tylko kolejna lista życzeń, która skutkować może kolejną listą życzeń i kolejną i... każdy będzie sobie wklejał, ale to nic nie zmieni.

Jak już mówiłem wcześniej - trzeba się zgadać i zalać ich maile naszymi propozycjami. Niestety obawiam się, że DeA i jego "menu" jakie nam serwuje, to wypadkowa kilku różnych rzeczy:

- ogólnej polityki handlowej firmy DeAgostini

- polityki handlowej polskiego oddziału DeAgostini

- możliwości technicznych producenta modeli w Chinach

Co do przyczepki D17, to była ona dedykowana dla Żuka A16B, z racji, że miał on stosunkowo małą pakę i czasami jej objętośc nie wystarczała. Mam schemat instrukcji elektrycznej Żuków z 1985 roku i dla Żuka A16B podano właśnie, jak podłączyć całe to gniazdo elektryczne...

Piotrze- co to za "potworek", którego zdjęcie umieściłeś? Chodzi mi o ten modelik Żuczka. Co to za firma i w jakiej jest skali? Pytam, bo pierwszy raz się z tym produktem spotkałem...
  
 
Cytat:
2015-01-02 20:06:30, Historyk1985 pisze:
Piotrze- co to za "potworek", którego zdjęcie umieściłeś? Chodzi mi o ten modelik Żuczka. Co to za firma i w jakiej jest skali? Pytam, bo pierwszy raz się z tym produktem spotkałem...

...więcej znajdziesz tutaj: ŻUK A 18
  
 
...aj coś nie mogę otworzyć strony
  
 
Za https dodaj : to powinno dzialac
  
 
no znalazło mi:

Error 524