Kultowe Auta PRL-u i Złota Kolekcja - archiwum 2015 - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2015-01-04 20:40:19, Piotr1-60 pisze:
..obie to są N59.



Mi sie wydaje ze na czerwonej jest znaczek N57 ...
  
 
obojętnie, jaki znaczek będzie - i tak ją wezmę i to chyba w 2 egzemplarzach (druga, jako ten busik z Krakowa)
  
 
Nyska z ZK to model N 59,różnica jest w przednich kierunkach z modelem N 57.[ta miała prostokątne pod reflektorem]Prawdziwe auta różniły się przednią belką,sprężynami ,resorami,szerokością kół jezdnych,miejscem montażu hamulca ręcznego.
  
 
Z klasycznych autobusów przydał by się również SANOS.

Tutaj 12minutowy filmik, Sanosy, Jelcze, Autosany także Fiaty, w tym nawet Fiat 126p Nauka Jazdy

youtu.be/IRlCiQRyEXM

[ wiadomość edytowana przez: railzg dnia 2015-01-05 02:19:48 ]
  
 
Fajny kolor tej Nyski. Swoją drogą ciekawe co będzie teraz w aktualizacjach ZK i kiedy pojawią się zdjęcia Caro.
  
 
...taki był Polonez Caro z IST



a taki ma być z DeA

  
 
Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku dla wszystkich forumowiczów. Życzę wam i sobie wielu ciekawych modeli przede wszystkim polskich. Ciekaw jestem kiedy dea zaserwuje nam aktualizacje. Pozdrawiam
  
 
Jak już przy nyskach jesteśmy to może ciekawy pomysł na konwersję ?



Taki potworek

źródło: http://www.facebook.com/wydumaneprototypy

Cytat:
2015-01-03 21:31:40, Historyk1985 pisze:
aaa jeszcze jedno info. Byłem dzisiaj w jednym ze sklepów KIK i dowiedziałem się, że te modele z serii "Automobil na służbie" to nie był "jednorazowy numer" no i mają ich dostawy co jakiś czas. Więc nic tylko się ich pytać co jakiś czas... Kupiłem GAZ-a 69 w wersji strażackiej - ostatni i jedyny model, jaki już mieli w sklepie



Dobra wiadomość Ciekawe tylko czy cena pozostanie na tak niskim poziomie czy nieco wzrośnie

Cytat:
2015-01-05 02:18:59, railzg pisze:
Z klasycznych autobusów przydał by się również SANOS. Tutaj 12minutowy filmik, Sanosy, Jelcze, Autosany także Fiaty, w tym nawet Fiat 126p Nauka Jazdy youtu.be/IRlCiQRyEXM [ wiadomość edytowana przez: railzg dnia 2015-01-05 02:19:48 ]



Sanos do serii KAP pasuje też ze względu na współpracę z Autosanem, projektowali im autobusy

---------------------------------------------------

Czy ktoś widział w jakimś sklepie Nyski z Welly ? Byłem w kilku marketach i tam tylko auta osobowe...


  
 
Cytat:
2015-01-05 17:27:08, poldon82 pisze:

... przecież to nadwozie jest powielone... na górze jest to samo co na dole... Photoshop lub GIMP się kłanie... do tego sztuczne postarzenie zdjęcia... też opcja z Photoshopa lub GIMP-a.
Cytat:
2015-01-05 17:27:08, poldon82 pisze: Czy ktoś widział w jakimś sklepie Nyski z Welly ? Byłem w kilku marketach i tam tylko auta osobowe...

...koło mnie w hurtowni jest wybór Nysek z WELLY, są także wersje milicyjne i sanitarka.
  
 
przecież widać że to słaba przeróbka tylko że ciekawy pomysł na konwersje
Cytat:
2015-01-05 17:42:10, Piotr1-60 pisze:
...koło mnie w hurtowni jest wybór Nysek z WELLY, są także wersje milicyjne i sanitarka.



no właśnie w hurtowni... bo w sklepach to nie widziałem... /// a po ile są ?
  
 
...ostatnio kupowałem po jakieś 12 - 13 zł !
  
 
Nie tylko Sanosy jeździły, ale do dziś można spotkać:

Karosy



Ikarusy-Zemun (nie mylić z Ikarusem, montowane w Jelczu)


a kiedyś i TAM-y (tutaj kadr z "Misia")


do tego polskie brakujące to oprócz wymienianych wcześniej przez was, to na pewno:
Jelcz PR110D


i Autosan H10-11
  
 
Nie miałbym nic przeciwko gdyby wypuszczono osobną serię autobusów popularnych w PRL

Cytat:
2015-01-05 18:02:03, Piotr1-60 pisze:
...ostatnio kupowałem po jakieś 12 - 13 zł !



tanio
  
 
Z tą Nyską, to niewiele brakowało, a dał bym się nabrać

Widać, że w oknach górnych i dolnych jest to samo. Nie wymazał też ktoś krawędzi przednich drzwi. Przednie fotele też się powielają, ale co najistotniejsze, to taka konstrukcja by nie miała racji bytu ze względów konstrukcyjnych
Przednia szyba w tym "przeszczepie" u góry by się zapadła. Oryginalnie wspiera się ona na mocnych wspornikach, odprowadzających ciężar szyby do podłużnic ramy.
Zawieszenie też by nie wytrzymało.
No i przede wszystkim, to ona by się wywróciła na pierwszym zakręcie. Nysa w wersji podstawowej ma już i tak wysoko środek ciężkości. Na serpentynach i ostrych zakrętach trzeba uważać i nie "kozaczyć", a z takim "przeszczepem" to już przy mocniejszym podmuchu wiatru by się wywaliła z wielkim hukiem do rowu
  
 
Cytat:
2015-01-06 15:57:19, Historyk1985 pisze:
Z tą Nyską, to niewiele brakowało, a dał bym się nabrać

..autor te "przeróbki" przyznał się (na swoim FB), że zrobił to w ...zwykłym programie PAINT, gdy mu napisałem, że to PS lub GIMP !
  
 
Pamiętacie wysokie Żuki blaszaki służące do przewozu sprzętu agd,wysoka lodówka z zamrażarką wchodziła na stojąco.Raczej na pewno był to wyrób fabryczny,czy ktoś ma zdjęcia takiego Żuka?
  
 
No skoro w zwykłym Paint, to ma gościu talent.

O ile taka Nyska to ewidentny kit. Nierealny i bezsensowny, o tyle czerwony Poldek Caro wydłużony był by bardziej realny.

Swoją drogą, gdyby tą Nysę wydłużył o 1 okno, to by była to bardziej sensowna przeróbka. Sam się kiedyś zastanawiałem nad wydłużeniem Nysy do 750 cm (oryginalnie ma 450cm długości), ale plac mam za mały do manewrowania czymś takim. No i był by problem z manewrowaniem takim autem wogóle. Niemniej jednak jest taka przeróbka całkiem możliwa i sensowna. Możliwa, bo wydłużenie ramy pustej w środku to nie jest większy problem. Wydłużenie nadwozia tak prostej konstrukcji - jeszcze prostsze. A sensowne by to było, gdybyś chciał zrobić busa na więcej osób albo autolawetę...

Myślałem nawet nad zrobieniem takiej przyczepki na bazie karoserii Nysy:



  
 
...proszę co można z ŻUK-a zrobić, jak się chce !

  
 
Cytat:
2015-01-06 18:55:39, Piotr1-60 pisze:
...proszę co można z ŻUK-a zrobić, jak się chce !



Bardziej bym się ucieszył z tego niż z tej całej Vetry
  
 
szczerze... wolałbym np. prototyp Tarpana Camping



albo Nyse Camping


albo ciągnik siodłowy na bazie Żuka




[ wiadomość edytowana przez: cichy_555 dnia 2015-01-06 19:38:12 ]