Kultowe Auta PRL-u i Złota Kolekcja - archiwum 2015 - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
https://www.mdiecast.com/vector-models/zuk-a-18m-minivan-9664

Skopiuj to po prostu...

Jak probuje dac linka normalnie to nie idzie go otworzyc....

[ wiadomość edytowana przez: Frdek dnia 2015-01-02 23:50:05 ]
  
 
dzięki Frdek, zadziałało!

Ciekawe, gdzie by go można kupić u mnie najbliżej...

skala podobno 1:43, ale hmmm produkt jest do tego stopnia "żukopodobny", że nie wiem, jak tanie by musiało to być, abym się zastanowił nad zakupem

On wygląda, jak by go kolanem pijany blacharz "dopychał" i to ze 2 warstwy błotników - jedne na drugie


...a właśnie. Mam pytanie do kolegi Radara. Są może jakieś fotki tej Nyski z błotnikami "Żuka smutka"? Bo ciekawość mnie zżera na widok takiego "stwora". Opis opisem, ale "jedno zdjęcie daje czasem więcej, jak 1000 słów"
  
 
o rany - przyjrzałem się jeszcze raz temu "mutantowi" f firmy Vector no i widzę, że całe podszybie jest również "skopane", a nie tylko "mordka", gdzie pas na którym są kierunkowskazy jest nieproporcjonalnie szeroki.
Krawędzie przedniej szyby, to już całkiem "odlot". Zamiast czarnych uszczelek, masywne słupki. Podobnie w oknach bocznych, ale nie ma się co dziwić, jak wejdziesz do takiego "potwora" to musisz się tam w jakiś sposób "zatrzymać", bo inaczej pasażerowie by pouciekali widząc do jakiego potwora wleźli

Te słupki są tak zarąbiste, jak w Warszawie 224 z Burago
  
 
Cytat:
2015-01-02 23:48:46, Frdek pisze:
https://www.mdiecast.com/vector-models/zuk-a-18m-minivan-9664 Skopiuj to po prostu... Jak probuje dac linka normalnie to nie idzie go otworzyc.... [ wiadomość edytowana przez: Frdek dnia 2015-01-02 23:50:05 ]





Zuk A-18M Minivan by Vector Models


a mnie link wychodzi bez problemu


-----------------
--- Biały ---
ten zły admin
  
 
Cytat:
2015-01-03 00:13:00, Historyk1985 pisze:
...a właśnie. Mam pytanie do kolegi Radara. Są może jakieś fotki tej Nyski z błotnikami "Żuka smutka"? Bo ciekawość mnie zżera na widok takiego "stwora". Opis opisem, ale "jedno zdjęcie daje czasem więcej, jak 1000 słów"



To cala zuko-nysa nie dawala mi spokoju... i calkiem przypadkiem zainspirowala mnie do "stworzenia" pewnych "dziwolagow"...

Oczywiscie na zywo takie twory nie istnialy ( moga byc wyjatki) ... i ciezko byloby je stworzyc przerabiajac samochody z ktorych je zrobilem... ale wygladaja moim zdaniem ciekawie



1. Nysa 521 i Zuk A-03
2. Tarpan 237 i Barkas B1000
3. Warszawa M-20 i Simca Aronde A90
4. Syrena Sport i Syrena R-20
5. Syrena 105 i Syrena Sport
6. Barkas B1000 i Tarpan 237
7. Fiat 125p i Lada Samara 2109
8. Fiat 125p i Lada Samara 2108
9. Aro 10 i Opel Rekord C Coupe
10. Fiat 500 i Fiat 126p Cabrio

Podobaja sie?

PS: Po kliknieciu w obrazek jest lepsza jakosc



[ wiadomość edytowana przez: Frdek dnia 2015-01-03 03:29:48 ]

[ wiadomość edytowana przez: Frdek dnia 2015-01-03 04:22:24 ]
  
 
...może troszkę OT - strona z modelami: VECTOR - models ... dużo różności ! Nie powiem... bardzo dużo.
  
 
Jeszcze jest taki żuczek

Żuk pickup
http://www.mdiecast.com/vector-models/zuk-a-13m-pickup-with-tent-9665
  
 
Koledzy, a zwłaszcza kolego Sroczka7 jedno pytanie jeżeli czytasz to forum gdzieś daleko czy jest szansa na ciężarówki z serii rosyjskiej w KAP, które były tak samo kultowe w PRL i ZSRR? Chodzi mi głównie o Ziły, Zisy, Gazy, Kamazy itd.?Jeżeli polskie auta zaczynają być dostępne w CCCP Autolegendy to czy jest szansa realna na ciężarówki z CCCP w KAP? Czy Praga może z Czechosłowacji też będzie? No i Robury i IFY z DDR?
  
 
W odpowiedzi na pytanie Historyka czy mam zdjęcia nyso - żuka ,no niestety nie ,to był 82-81 rok jakoś nikomu w mojej firmie nie przyszło do głowy żeby wydobyć jakiegoś zucha lub zorkę i zrobić fotkę.Wyglądała tak jak przedstawił to Fredek w poz 1,z tą różnicą ze zamontowane błotniki nigdy nie zostały pomalowane w kolorze nadwozia i zostały w kolorze ,,mini''
  
 
Frdek - fajny rysunek!

ale trzeba wziąść jeszcze jedną małą "poprawkę". Wygląd wyglądem, ale spasować blachy tak, aby do siebie pasowały faktycznie, to już 2 całkiem różne bajki.
Pasowałem tylną ścianę w kabinie Nyski i zajęło mi to kilka miesięcy dłubaniny. Czasami kształt pasuje, ale wymiary już nie - no i trzeba zmieniać jakiś element, zwężać, poszerzać, zmieniać kąt nachylenia, łuki...

W mojej Nysce musiałem zmieniać kąt nachylenia tylnej ściany, aby zamknąć kabinę na tym odcinku.
Jeśli jakaś blacha ma przetłoczenia, to każde przetłoczenie musi mieć początek i koniec. Nie można więc skrócić każdej blachy "ot tak" odcinając jej nadmiar. Czasami trzeba ciąć w kilku miejscach i łączyć poskracane odcinki blachy...

Jeśli przenosimy np nadkole czy drzwi, jak w tych "krzyżówkach" Autosana H9 z Jelczem 315, to jeszcze przeróbka jest możliwa, ale jak już przyszło by Wam łączyć ogórkowatą bryłę Barkasa z kanciatą Tarpana, to wątpię, aby to tak łatwo dało się połączyć.
Miałem kiedyś pomysł, aby mocniejsze drzwi z Żuka przerobić i dopasować do kabiny z Nyski. Całe szczęście, że kolega mi odradził ten pomysł, bo bryła jednego i drugiego auta jest inna i nie spasujesz tak łatwo płaskich drzwi do zaokrąglonego szkieletu i słupków nadwozia...

Co zaś się tyczy Nyski z błotnikami Żuka "Smutka", to ciekawi mnie, gdzie były przednie kierunkowskazy. Bo mogły być np stare Z-01 - czyli te duże, jak w Syrenkach, a mogły być jakieś mniejsze. No i pytanie, czy kierunkowskazy były po bokach przednich lamp (jak w A 03), czy może pod nimi (jak w Nysach 521 - 522).
Też wpływ na wygląd całości mógł mieć przedni zderzak - ciekawe z czego był (tzn z jakiego auta)

Widziałem nawet Nyskę 522R (obrzyna) z przednim zderzakiem zrobionym z tylnego od Warszawy Sedanki



...a tutaj masz budę Jelcza "ogórka" w zestawieniu z przednim zderzakiem od Liaza (bo na podwoziu Liaza). Zestawienie ciekawe, bo zderzak w przeciwieństwie do np przedniego zderzaka od Stara 200 lub Jelcza 450 jest ciut zaokrąglony i przez to jeszcze kształtem pasuje do zaokrąglonej budy Jelcza 043



[ wiadomość edytowana przez: Historyk1985 dnia 2015-01-03 21:27:04 ]
  
 
aaa jeszcze jedno info. Byłem dzisiaj w jednym ze sklepów KIK i dowiedziałem się, że te modele z serii "Automobil na służbie" to nie był "jednorazowy numer" no i mają ich dostawy co jakiś czas. Więc nic tylko się ich pytać co jakiś czas...
Kupiłem GAZ-a 69 w wersji strażackiej - ostatni i jedyny model, jaki już mieli w sklepie

byłem też na stacji benzynowej BP w Lublińcu. jak ktoś jest chętny, to mają od zatrzęsienia (chyba kilkanaście sztuk) Warszaw w wersji strażackiej oraz TIR-y cysterny New Ray w barwach BP z ciągnikami Mercedes Benz Actros. jeśli ktoś szuka któregoś z tych modeli, to mają tego od groma, no i niestety przede wszystkim tylko to

...a już myślałem, że sobie kupię do kolekcji jakiegoś nowego TIR-a, a tu zonk
  
 
Co do spasowania tych elementow tego co rysuje to to wiem ze trudne to na pewno by bylo... a na koncu to i sama kontrukcja wyjsc moze slaba pod wzgledem wytrzymalosci... ale z kreatywnoscia przychodzi oczywiscie wyobraznia... ja sobie wyobrazam jak mozna by co pozaginac i w myslach tworze obraz 1:1 ... a jak wiadomo w myslach to wszystko idzie...

Szczerze to gdybym mial zlomy Tarpana i Barkasa to z przyjemnoscia podjalbym sie takiej przerobki chocby mialo to trwac cale moje zycie...
Wcale to latwe zadanie by nie bylo... z tym sie zgodze

Najprosciej byloby chyba wytworzyc wszystko od podstaw... lacznie z czesciami...
  
 
Jeśli chodzi o konstrukcję, to np buda od Syrenki nie ma przodu. Tzn przód w niej jest poskręcany śrubami z całkowicie wymiennych elementów, a szkielet nadwozia zaczyna się dopiero od deski rozdzielczej:




Cały jej przód to poskręcane 5 elementów blach (nie licząc przedniej maski): 2 błotniki, 2 tzw "fartuchy" tworzące wnętrze komory silnikowej oraz przedni pas - nie licząc niklowanej ramki wlotu powietrza (tzw "ust") oraz kratki i przedniego zderzaka.

cała konstrukcja przodu Syrenki opiera się na rozbudowanej w przedniej części ramie
W przypadku tylnej części Syrenki w wersji sedan. To rama kończy się na tylnej osi. Wszystko, co wystaje poza tylną oś - czyli bagażnik, jest zrobione TROCHĘ jak nadwozie samonośne...

Musiał byś w takim wypadku zrobić praktycznie od podstaw całą blacharkę, a konstrukcję nośną samochodu zrobić na ramie...

...inne rozwiązania raczej w grę nie wchodzą
  
 
Oto kolejny przeciek z Chin. Nysa N 59 Mikrobus. Pewnie ZK się ukaże.





[ wiadomość edytowana przez: Stachu19 dnia 2015-01-04 16:04:05 ]
  
 
nooo to już coś konkretnego!!! Czekam w takim razie na nią z niecierpliwością!!!
  
 
...nie za duże koła w tej Nysce ? Kolorek pasuje do konwersji na taką:

  
 
Ta Nysa była w KAP, ale z niebieskim dołem co?
  
 
Cytat:
2015-01-04 17:20:29, kadrowiec pisze:
Ta Nysa była w KAP, ale z niebieskim dołem co?

Tak.

  
 
jeśli jest identyczna, to oznaczać to może, że ma być w ZK, ale nie wiem, jak z detalami. Z tego, co mi wiadomo, to nie było zbyt wielkich różnic między N57, a N59 Pytanie, jaki ona ma znaczek.

Co do kół, to może być to złudzenie optyczne. Pisałem o tym w poprzednim wątku i dawałem zestawienie wizualne Nysy 501 i 522. Obie Nyski miały takie same koła, ale inaczej poprowadzoną linię błotników... Wiem, że w Nysach można zainstalować koła 16 calowe, jak w Żuku, jak i 15 calowe, jak w Syrence. Pytanie też o opony... tzw "balony" powiększają koła również i wizualnie
  
 
Cytat:
2015-01-04 20:14:58, Historyk1985 pisze:
jeśli jest identyczna, to oznaczać to może, że ma być w ZK, ale nie wiem, jak z detalami. Z tego, co mi wiadomo, to nie było zbyt wielkich różnic między N57, a N59 Pytanie, jaki ona ma znaczek.

..obie to są N59.