[Chouna] Fiesta MK3 polska wydumka

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jako, że co poniektórym poszedł ślinotok to pokażę to coś.

Zaczęło się niewinnie, lipiec 2010 pojechali, obejrzeli i przywlekli czarne coś na tandetnych alumach. Kosiarka 1,1 pod maską, vmax 135km/h, oleju żłopała więcej niż benzyny ale ileż było radości :d


Ot zwykła ceelka od dzieciaka z naklejką BMW (sic!) na masce.

Po wsadzeniu pieniążków w nieopłacalny remont kosiarki, który i tak nie przedłużył jej życia, padła decyzja o swapie. Dawca był zacny, Escort MKVI kombi w pakiecie RS i pięknym wnętrzem z uszatkami w tygryska, po prostu full wypas. Silniczek 1,6 ze skrzynią i wiązką powędrował do Fofki, tajle jak klima i wnętrze do nowych nabywców a esiok na złom





Po zmianie silnika i odłupaniu paru zbędnych kilogramów rdzy, Fiesta ze względów technicznych musiała w lutym 2011 wrócić na drogę, jeszcze bez reperaturek. Pojeździła miesiąc i dostała strzała.



Były dwie opcje do wyboru : kupić budę albo zezłomować. Jak to facet, oczywiście wybrał trzecią opcję czyli ratowanie tego co zostało. Dwa miesiące turlania u kumpla w garażu, mieszkaniu i na piętrze.







Lakier biały akryl, kod ze stajni mercedesa. Praca zakończyła się w maju 2011 i oby nie trzeba było robić tego drugi raz. Katorga.

A teraz trochę od strony technicznej:

Silnik 1,6 16V na skrzyni manualnej IB5
Wałki Mondeo 2.0
Przepustnica Mondeo 2.0
Kolektor dolotowy RQC 130HP HO
Obudowa przepływki - walczymy z 2.0
W trakcie realizacji wydech przelotowy 60mm robiony na zamówienie przez PROEX na kolektorze RS2000

Nie było to jeszcze hamowane, brak danych na temat mocy i momentu ale odpycha się zacnie.

Zderzak przedni/tylni ZENDER Futura
Poszerzenia Fiesta XR2i
Spoiler na tylnej klapie Fiesta RS
Uchylne tylne szyby, wszystkie szkła zielone
Wszystkie świetliki białe, z bocznymi kierunkami włącznie
Tylne światła oryginalne Ford Germany z dymionym kierunkiem

Wygląda jak wygląda.

Jeździ na TSW Blade 7jx15 i Semperit Sport 195/50
Hamuje na własnoręcznie regenerowanych zaciskach Escort MKVII, tarczami i klockami HART Sport
Buja się na Delphi gaz przód i Magneti Marelli gaz tył oraz springach Eibach na glebie -35
Z dodatków stabilizator zawieszenia przód, w planach też rozpórka wahaczy







Cały ten stragan prezentuje się dzisiaj tak :





Tyle, że jest o niebo brudniejszy niż na zdjęciach.


[ wiadomość edytowana przez: tevenet dnia 2012-05-29 19:26:32 ]
[ powód edycji: Poprawa tytułu ]
  
 
Bardzo dużo przeszła ta fiesta przez 1.5 roku, gratuluje zaparcia, ja po takim strzale chyba nie miałbym motywacji do pracy przy "nienajzdrowszej" jak widać po zdjęciach budzie. Tymbardziej szacunek bo wyszła na prawdę fajnie. Dałbym tylko czarną felgę wg mnie do bialego nie ma lepszej felgi jak czarna, ale to tylko moje zdanie a ja mam zboczenie jesli chodzi o czarne dodatki

PS. widziałem już ją na fiestaklubie
  
 
moim zdaniem do zderzaków z futury nie pasująposzerzenia z RSki, albo cały pakiet futura albo cały pakiet RSki
  
 
a i tak jest ładny a szacuneczek za serce włożone w projekt.
Ładniusi.
Zęby nie było to alu mu nie pasuje.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
Dzięki za krytykę, w planach jeszcze lambosy :



A tak na serio, fiesta nie jest projektem odbudowy jakiegoś oryginału, ot miejska piszczałka. Dla mnie XR2i jest brzydkie ze względu na odstający przedni zderzak, futro ma w sobie to coś ale piekielnie słabo wypada przy braku poszerzeń, w oryginale ma tylko nakładki na przednie nadkola, stąd pomysł połączenia pakietów.

Najważniejsze, że mnie się podoba, z zewnątrz nie będzie robione już nic poza myciem i pilnowaniem rudej, wpadną też niższe opony.

Felgi jako jedne z niewielu pasują wizualnie do tego wyglądu, pod warunkiem że nie mają dekielków jak na zdjęciach. Polecam obejrzeć to na żywo, zdjęcia nie oddają uroku ani przyjemności z jazdy.

Dzięki za słowa krytyki i uznania.


[ wiadomość edytowana przez: Chouna dnia 2012-04-03 21:59:12 ]
  
 
Gratuluję projektu
Tylko ja będę zdania, że te wałki z mdo i reszta zabawek w 1,6 16v nic nie dadzą... Ale to najlepiej ocenić na hamowni
No i jakaś fajna felga by się przydała...
  
 
ładne kaczątko wyszło, zderzak przedni super! gratki
  
 
ladnie wyszlo tez wybralbym ( i z reszta wybralem ) 3-cia opcje

czekam na wiecej.
  
 
Taaaaa, o fieścinę to dbasz, ale escorta do wożenia świń oddałeś .

Mogę poświadczyć, zbiera się to bardzo ładnie, jeszcze parę detali dopracować i cacy będzie.
Łukasz...... Twoje węże niedługo po garażu zaczną mi pełzać z nudów, a i chłodnica jakaś taka oziębła leży i czeka.
  
 
Wez mi nie mow, przeziebiony jestem, masa spraw na glowie, wdrazamy nowe projekty w firmie, paranoja. Te weze to juz mi sie snia po nocach.

Przyjechaly natryski na denko tloka, mysle co z ta chlodnica zrobic, jak nie znajde lapy alternatora to jeszcze polezy, jak Ci wadzi moge zabrac, w piwnicy miejsce jest.

Zobaczymy co sie uda w weekend zmodzic, moze sie zlituje i podjade.
  
 
Nowa chłodnica :



Nieco porządku pod maską, w końcu można zmienić lambdę bez wyjmowania silnika ;d



Master patent jak na wydumkę przystało - mocowanie alternatora :



Podziękować Czapkowi za klucz, Mańkowi za sam fakt że jest, Polmosowi za doping i Pogodzie za mile spędzony weekend, pozdrowienia dla mamy , taty, babci, dziadka, żony, córki i cycatej sąsiadki z bloku naprzeciwko.


[ wiadomość edytowana przez: Chouna dnia 2012-05-04 18:55:23 ]

[ wiadomość edytowana przez: Chouna dnia 2012-05-04 18:56:09 ]
  
 
ładny ładny
a z tamtej fiesty aluski Ci zostały?
  
 
Z jakiej ?
  
 
z tej co dostała strzała w bok
  
 
to ta sama Fiesta
  
 
aaa, ja myślałem ze to druga jakaś ;p
  
 
Cytat:
2012-04-03 21:59:02, tevenet pisze:
Gratuluję projektu :: Tylko ja będę zdania, że te wałki z mdo i reszta zabawek w 1,6 16v nic nie dadzą... Ale to najlepiej ocenić na hamowni No i jakaś fajna felga by się przydała...



Jezeli zejscie z ponad 12s do 9,6 o ile pamietam to nic, to chyba swoje zdanie opierasz na.... nie wiem na czym. Przejedz sie a pożniej oceniaj, dodam ze taki tuning kosztuje ok 400zł. dodam że BMW 320 130KM R6 kombi nie dało rady, szło dobrze ale gdzies od 2 juz zostało z tyłu, jazda do ok 130-140. Spróbuj sie seryjnym 1.6 to zobaczysz o co mi chodzi. Było pare jeszcze takich kresek, ale już nie pamietam z czym dokładnie.
Dla przykłądu powiem ze zmiana kolektora w mojej VB plus EGR i signum 2.2 chyba benzyna nie dało rady od ok 60km/h w góre

Tak że przeróbka tylko i wyłacznie taka, zadnych stozkow, tlumików, czy silnikow, takie silnik zbierze się lepiej od seryjnego 1.8 105 konnego a we Fiescie to juz zamiata ładnie, jezdziłem taka tylko 8 zaworową 105km to zamiata porzadnie, Twoja bedzie latała jeszcze lepiej.
Oczywistym jest że taki tuning w 1.8 jest o niebo lepszy, ale z uwagi że 1.8 ma juz w serii 105KM i troche wiecej Nm.


[ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2012-05-20 09:11:11 ]

[ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2012-05-20 09:13:16 ]
  
 
Dzięi Magik123

Co do osiągów, fakt że parę ciekawych furek dostało już baty ale tu głównie masa Fiesty i dobra opona robi swoje bo zawias to mocny minus w każdej MK3. Co do 1.8 prawda, po założeniu tego setupu, który tu mam na zwykły słupek 105hp da mniej więcej 140hp bez strojenia a zakup takiego silnika to śmieszna kwota.

Zrobię tego 1,6 kierując się osiągami stajni Ford Motorsport, która wydusiła z niego na gaźnikach 165hp. U mnie gaźników nie będzie ale spróbuję obrobić głowicę i zestroić świniakiem w okolice 130hp. Angole twierdzą, że 1,6 jest nie modowalny. Zobaczymy. Oczywiście poza głowicą będzie jeszcze kilka drobnych modyfikacji, m.in. zamach i układ korbowy ale wszystko chcę zrobić w ramach zdrowego rozsądku.

Układ dolotowy jeszcze będzie zmieniany ale tu skończy się na kwasówce i większym filtrze ze strefą zimnego powietrza. Ponadto kolektor wydechowy z Escorta RS2000 już wspomniany z pełnym przelotem 60mm ze strumienicą rurową i jednym tłumikiem końcowym od PROEX. Praktycznie wszystko poza kolektorem już mam bo się robi flansza i wstępnie na przyszły weekend umawiam się już na spawanie wydechu.

Nie może zabraknąć też drobiazgów, które poprawią kondycję silnika jak chłodniczka oleju, natrysk na denko tłoka czy założona już chłodnica dedykowana od RS1800 oraz wentylator RST, którego jednak ciężko znaleźć.

Z zanotowanych faktów :

1 bieg do odcinki
2 bieg do odcinki (gdzieś kiedyś przekroczone 90km/h na 14")
3 bieg ~125km/h ale brakło drogi (civic 95 1,5 bez modów robi około 130km/h)

A tutaj kilka świeżych pstryczków przy okazji ładnego słonka.




[ wiadomość edytowana przez: Chouna dnia 2012-05-20 13:38:41 ]
  
 
Dzięki czujności i uprzejmości Tomka oraz udostępnieniu dostawczaka, udało się wytargać taki skarb jak pełne wnętrze od XR2i RS1800.


(na fotce wyszły blado ze względu na mocne słońce. Komplet jest w odcieniu ciemno niebieskim)

W komplecie :

- uszatki w stanie nienagannym a wręcz pięknym jak na Fiestę, mechanizmy i linki jak fabryczne
- tylna kanapa z dzielonym oparciem jako zestaw (wraz z zawiasami)
- boczki drzwiowe jako zestaw z rączkami z podłokietnikami (XR2i)
- plastiki drzwiowe i kratki nawiewów czarne w stanie nienagannym
- oryginalne regulacje wysokości pasów z jasnymi osłonami na słupki drzwiowe
- nakładki jasne na tylne słupki
- wygłuszenia bagażnika

Jest to piękny, oryginalny zestaw wyjęty z Fiesty XR2i RS1800 w dniu dzisiejszym



[ wiadomość edytowana przez: Chouna dnia 2012-05-21 19:02:37 ]
  
 



Foteliki i kanapa twardziutkie, nie wysiedziane, nie wytłuczone, siedzi się mega komfortowo.