Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
jaszczurtd Sympatyk FEFK ford focus/fiesta dąbrowa górnicza | 2015-02-04 21:09:27 |
jaszczurtd Sympatyk FEFK ford focus/fiesta dąbrowa górnicza | 2015-02-10 10:34:25 |
rider49 Sympatyk FEFK Essior mk7 Grodzisk Wielkopolski | 2015-02-10 21:23:44 Choć nie znam się za bardzo na dieslach ale widać że cały czas coś u ciebie się dzieje więc tak trzymać |
PiEkU Sympatyk FEFK Escort rs2000 zawiercie | 2015-02-10 22:41:57 Jaszczurrro a z której dzielnicy dąbrowy tys jest? dobrze się bawisz z tym klekotem ----------------- Był: Orion 1.4 92r, Escort Sedan 1.6 16v x2, Orion 1.8 16v rs line, Fiat 126p 93r, Escort Sedan Rs 2000 Jest: *Escort Sedan 1.3 8v *Escort sedan 1.8 16v zender *Escort rs2000 mk6 *Escort Cabrio 92r 1.8 16v *Volvo v40 1.9T t4 |
jaszczurtd Sympatyk FEFK ford focus/fiesta dąbrowa górnicza | 2015-02-11 08:46:04 PiEkU, centrum, niedaleko pkztu. Ale warsztat mam w Sosnowcu Juliuszu. |
jaszczurtd Sympatyk FEFK ford focus/fiesta dąbrowa górnicza | 2015-05-22 16:33:28 Taki tam mały update.
Silnik frytkownicy żyje i ma się dobrze. Nie raz dostał po garach, póki co nie narzeka. W tak zwanym międzyczasie kupiłem pompę od Land Rovera 300 TDI, z tłoczkiem 11mm, i potraktowałem ją jako bazę do modyfikacji. Silnik z tą pompą prezentował się tak: Musiałem do niej przerabiać przewody wtryskowe - jeden okazał się zbyt krótki, więc co należało zrobić? Oczywiście migomat poszedł w ruch Przeróbki zacząłem od prostych rzeczy - na początek chciałem zwiększyć zakres obrotów silnika, bo oryginalnie pompa land rovera kręci się do 4100rpm. Ogólnie rzecz biorąc za prędkość obrotową pompy odpowiada tzw. governor, element sterujący dozownikiem paliwa w pompie, oraz mechanizm działający na zasadzie siły odśrodkowej, zapobiegający zbyt wysokim obrotom silnika. Governor to te same sprężynki na bolcu - to właśnie się przerabia w pompie żeby zwiększyć zakres obrotów silnika. Przeróbka polega na dodaniu podkładek pod "średnią" sprężynkę, tak by stawiała większy opór mechanizmowi odśrodkowemu, który widać na zdjęciu poniżej: Następnie stwierdziłem że nie ma co się szczypać, i jedziemy ostrzej z modyfikacjami. Oryginalny tłokorozdzielacz land rovera nie jest zbyt wydajny, dlatego zainstalowałem tłokorozdzielacz z transita 2.5D razem z falą: Fala już troszkę styrana życiem, ale póki co nie zauważyłem niczego niepokojącego w pracy silnika. Tu w trakcie montażu wewnątrz pompy: W chwili obecnej mam już przepis na pompę do tego silnika - metoda wielu prób i błędów, zakładania i zdejmowania pompy - pod koniec zabawy już mi się na to patrzeć nie chciało. Gdybym znał jakiegoś ogarniętego pompiarza ze stołem było by prościej, ale cóż - nie można mieć wszystkiego. Po tym wszystkim jest całkiem fajnie - czuć że klekociarnia rozpędza się znacznie fajniej. Jest nadmiar paliwa, bo zaczął dymić - to się ogarnie wydajniejszą turbiną. I co najważniejsze - przesunąłem odcinkę do 6k rpm: kręcimy do 6krpm Da się zrobić grubszego govmoda tak żeby się kręcił do 7k, ale w sumie trochę bym się już chyba bał... Przynajmniej na początku W tzw. międzyczasie wykolegowałem ib5, i powitałem mtxa: Tu małe porównanie sprzęgieł ib5 i mtxa: I muszę naprawdę pochwalić spieka z Aaronexu - dzielnie znosił pół roku jazdy w dizlu, i nosi delikatne objawy... co najwyżej dotarcia. Organik pracujący w takich samych warunkach (moment > 230Nm) miał już powoli dosyć. Naprawdę dobra robota, jestem mega zadowolony. W trakcie jazdy czy upalania zero uślizgów, itp, a nie raz dostało to sprzęgło mocno po okładzinach. W trakcie całej operacji stwierdziłem że założenie mtxa będzie najprostsze jeśli po prostu wyjmę silnik z budy - zwłaszcza że i tak miałem wszystko rozebrane (wyjęty kolektor bo inna turbina wleci, i chłodnica bo próba uszczelnienia klimy) Turbina - na początek wleci to: Pobawię się vnt z 1.8 tdci, zobaczę jak się będzie z tym jeździć. Na początek będę to sterował ciśnieniowo, co oczywiście nie jest najbardziej optymalne i pewnie będą częste overboosty, ale do zorientowania się co to warte na początek - wystarczy. Jak mi się spodoba to ogarnę sterowanie na podciśnieniu z jakąś prostą elektroniką. (c.d.n) [ wiadomość edytowana przez: jaszczurtd dnia 2015-05-22 18:05:01 ] |
wiesiu666 Sympatyk FEFK Escort Cabrio RS2000 Wrocław | 2015-05-22 17:57:38 Mega podziw z mojej strony. |
Kubzik Escort Driver Starachowice | 2015-05-22 22:58:33 Jaszczur jesteś wielki |
jaszczurtd Sympatyk FEFK ford focus/fiesta dąbrowa górnicza | 2015-05-22 23:03:26 Kubzik, wiem, ale w tym roku obiecałem sobie że schudnę, i dotrzymam słowa... |
jethro (S) Escort Driver MK7 kombi warszawa | 2015-05-22 23:58:43
napisane, do dziennika |
Kleszczak (S) Prezes Zarządu FEFK escort cabrio, Polo ... Lubycza Królewska | 2015-05-23 09:15:07 po pierwszym poście się zgubiłem w opisie.
Jeżeli chodzi o schudnięcie to jest tu duża grupa wsparcia na ten temat. Można nawet osobny wątek założyć, mi się udało zrzucić 13 kg od początku stycznia i to dzięki grupie wsparcia FEFK. ----------------- W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach |
jaszczurtd Sympatyk FEFK ford focus/fiesta dąbrowa górnicza | 2015-05-23 09:45:06
Ty tak na serio? |
Venom_4x4 Sympatyk FEFK Escort RS 2000 4x4 Warszawa | 2015-05-23 10:38:25 czytam, czytam, i nie wiem co mam napisać. Dzielnie brniesz przez 'terra incognita'. Szacun. |
wiesiu666 Sympatyk FEFK Escort Cabrio RS2000 Wrocław | 2015-05-29 07:09:40 Nie widzę fotek |
Kleszczak (S) Prezes Zarządu FEFK escort cabrio, Polo ... Lubycza Królewska | 2015-05-29 07:21:16 to u mnie na oryginalnym alternatorze mam 0.5mm do chłodnicy. ----------------- W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach |
wiesiu666 Sympatyk FEFK Escort Cabrio RS2000 Wrocław | 2015-05-29 10:19:53 Tak chłodnica puchnie w Scorpio cosworth z powodu za wysokiego ciśnienia na chłodnicy. Rozwiązaniem problemu jest podciecie sprężyny w korku zbiorniczka. Ja tego u siebie po zmianie chłodnicy na nową nie zrobiłem i po 2 latach nowa spuchla
Może rozwiązaniem jest też kupno takiej chlodnocy jak ja teraz mam w escorcie. Zupełnie inna konstrukcja rdzenia (rurkowa). Te dwie chłodnice to ten sam producent i ten sam numer, tyle że ta pierwsza była kupiona dwa lata temu. Ta rurkowa ostatnio. Kupiłem po numerze myśląc że przyjdzie to samo a tu zdziwienie : FOTO Ciekawy napinacz paska żeś wyrzebil wygląda pancernie, nie to co badziewiasty oryginał [ wiadomość edytowana przez: wiesiu666 dnia 2015-05-29 10:24:49 ] |
jaszczurtd Sympatyk FEFK ford focus/fiesta dąbrowa górnicza | 2015-05-30 21:38:36 Dziś kolejny dzień rzeźby przy FMIC:
Tu i ówdzie trzeba było sobie pomóc boszką, niestety w escorcie z klimą jest na tyle mało miejsca że nie ma za bardzo innej możliwości. Rdzeń jest prawie w całości widoczny przez szparę w zderzaku, więc powinno to spełniać swoje zadanie: I przerobiłem jeszcze gruszkę sterującą zmienną geometrię w turbinie z podciśnieniowej na ciśnieniową: dmuchamy A tu gustowna zaślepka wyjścia na egr: |