Ford Escort FanKlub: | forum klubowe | dołącz do klubu | klubowicze | samochody |
Sortuj posty wg daty: rosnąco malejąco |
| ||||||
Autor | |||||||
jaszczurtd Sympatyk FEFK ![]() ford focus/fiesta dąbrowa górnicza | 2015-01-23 23:11:37 Frytek zrobił już ok. 1000km, nic się z nim złego nie dzieje. Pojawił się tylko drobny wyciek w okolicach napędu pompy olejowej - mści się to, że nie założyłem tam nowego simmeringu, ale to się ogarnie w jakiejś tam przyszłości. Jakiś czas temu przestałem jeździć nim "ostrożnie" - za bardzo mnie męczy taka jazda, i pomimo tego że groziło to wywaleniem korby - przestałem go oszczędzać. Więc w sumie można powiedzieć że już jest dotarty... Ostatnio zrobiłem sobie pomiar spalania: dystans 251km, w tym trasę ok. 90km + trochę autostrady z prędkościami do 160km/h, reszta po mieście. ![]() Spaliło toto tyle: ![]() Co daje wynik 5,8l/100. Przy obecnych cenach paliwa cena przejechania nim 100 kilometrów wynosi 25,3 złotych. Z jednej strony taki wynik oczywiście cieszy - zwłaszcza że to była w większości jazda po mieście, a z drugiej - niestety widać że jest ostro niedolany paliwem. Niestety chwilowo nic nie mogę na to poradzić, bo na pompie nie ma już możliwości regulacji dawki - skończył się zakres regulacji... Ta pompa i tak ledwo zipie z tymi wtryskami... Trzeba się powoli zabierać za budowanie hybrydki ![]() Po wypłacie zmienię mu oleum, i pojadę nim na hamownię żeby wiedzieć od czego były zaczynane mody. Na obecnym osprzęcie nie spodziewam się więcej jak 85-95KM. | ||||||
2020-03-31 00:37 | |||||||
jaszczurtd Sympatyk FEFK ![]() ford focus/fiesta dąbrowa górnicza | 2015-02-04 21:09:27 Zbroimy się ![]() ![]() Nowiutki spiek pod MTXa: ![]() Ten który teraz jeździ we Frytku poleci do cabrio. Jak się zrobi trochę cieplej to przerzucam skrzynie. I przygotowania do uruchomienia "stołu probierczego" do tuningowania pompy wtryskowej: ![]() ![]() Ogólnie Frytek kończy nakręcać właśnie 3tyś, nic się nie dzieje. | ||||||
2020-03-31 00:37 | |||||||
jaszczurtd Sympatyk FEFK ![]() ford focus/fiesta dąbrowa górnicza | |||||||
2020-03-31 00:37 | |||||||
rider49 Sympatyk FEFK ![]() Essior mk7 Grodzisk Wielkopolski | 2015-02-10 21:23:44 Choć nie znam się za bardzo na dieslach ale widać że cały czas coś u ciebie się dzieje więc tak trzymać ![]() | ||||||
2018-11-07 15:00 | |||||||
PiEkU Sympatyk FEFK ![]() ![]() Escort rs2000 zawiercie | 2015-02-10 22:41:57 Jaszczurrro a z której dzielnicy dąbrowy tys jest? ![]() ![]() ----------------- Był: Orion 1.4 92r, Escort Sedan 1.6 16v x2, Orion 1.8 16v rs line, Fiat 126p 93r, Escort Sedan Rs 2000 Jest: *Escort Sedan 1.3 8v *Escort sedan 1.8 16v zender *Escort rs2000 mk6 *Escort Cabrio 92r 1.8 16v *Volvo v40 1.9T t4 | ||||||
2020-12-28 19:39 | |||||||
jaszczurtd Sympatyk FEFK ![]() ford focus/fiesta dąbrowa górnicza | |||||||
2020-03-31 00:37 | |||||||
jaszczurtd Sympatyk FEFK ![]() ford focus/fiesta dąbrowa górnicza | 2015-05-22 16:33:28 Taki tam mały update. Silnik frytkownicy żyje i ma się dobrze. Nie raz dostał po garach, póki co nie narzeka. W tak zwanym międzyczasie kupiłem pompę od Land Rovera 300 TDI, z tłoczkiem 11mm, i potraktowałem ją jako bazę do modyfikacji. Silnik z tą pompą prezentował się tak: ![]() Musiałem do niej przerabiać przewody wtryskowe - jeden okazał się zbyt krótki, więc co należało zrobić? Oczywiście migomat poszedł w ruch ![]() Przeróbki zacząłem od prostych rzeczy - na początek chciałem zwiększyć zakres obrotów silnika, bo oryginalnie pompa land rovera kręci się do 4100rpm. Ogólnie rzecz biorąc za prędkość obrotową pompy odpowiada tzw. governor, element sterujący dozownikiem paliwa w pompie, oraz mechanizm działający na zasadzie siły odśrodkowej, zapobiegający zbyt wysokim obrotom silnika. Governor to te same sprężynki na bolcu - to właśnie się przerabia w pompie żeby zwiększyć zakres obrotów silnika. ![]() Przeróbka polega na dodaniu podkładek pod "średnią" sprężynkę, tak by stawiała większy opór mechanizmowi odśrodkowemu, który widać na zdjęciu poniżej: ![]() Następnie stwierdziłem że nie ma co się szczypać, i jedziemy ostrzej z modyfikacjami. Oryginalny tłokorozdzielacz land rovera nie jest zbyt wydajny, dlatego zainstalowałem tłokorozdzielacz z transita 2.5D razem z falą: ![]() ![]() Fala już troszkę styrana życiem, ale póki co nie zauważyłem niczego niepokojącego w pracy silnika. Tu w trakcie montażu wewnątrz pompy: ![]() W chwili obecnej mam już przepis na pompę do tego silnika - metoda wielu prób i błędów, zakładania i zdejmowania pompy - pod koniec zabawy już mi się na to patrzeć nie chciało. Gdybym znał jakiegoś ogarniętego pompiarza ze stołem było by prościej, ale cóż - nie można mieć wszystkiego. Po tym wszystkim jest całkiem fajnie - czuć że klekociarnia rozpędza się znacznie fajniej. Jest nadmiar paliwa, bo zaczął dymić - to się ogarnie wydajniejszą turbiną. I co najważniejsze - przesunąłem odcinkę do 6k rpm: kręcimy do 6krpm Da się zrobić grubszego govmoda tak żeby się kręcił do 7k, ale w sumie trochę bym się już chyba bał... Przynajmniej na początku ![]() W tzw. międzyczasie wykolegowałem ib5, i powitałem mtxa: ![]() Tu małe porównanie sprzęgieł ib5 i mtxa: ![]() I muszę naprawdę pochwalić spieka z Aaronexu - dzielnie znosił pół roku jazdy w dizlu, i nosi delikatne objawy... co najwyżej dotarcia. Organik pracujący w takich samych warunkach (moment > 230Nm) miał już powoli dosyć. Naprawdę dobra robota, jestem mega zadowolony. W trakcie jazdy czy upalania zero uślizgów, itp, a nie raz dostało to sprzęgło mocno po okładzinach. W trakcie całej operacji stwierdziłem że założenie mtxa będzie najprostsze jeśli po prostu wyjmę silnik z budy - zwłaszcza że i tak miałem wszystko rozebrane (wyjęty kolektor bo inna turbina wleci, i chłodnica bo próba uszczelnienia klimy) ![]() ![]() ![]() Turbina - na początek wleci to: ![]() Pobawię się vnt z 1.8 tdci, zobaczę jak się będzie z tym jeździć. Na początek będę to sterował ciśnieniowo, co oczywiście nie jest najbardziej optymalne i pewnie będą częste overboosty, ale do zorientowania się co to warte na początek - wystarczy. Jak mi się spodoba to ogarnę sterowanie na podciśnieniu z jakąś prostą elektroniką. (c.d.n) [ wiadomość edytowana przez: jaszczurtd dnia 2015-05-22 18:05:01 ] | ||||||
2020-03-31 00:37 | |||||||
wiesiu666 Sympatyk FEFK ![]() ![]() Escort Cabrio RS2000 Wrocław | 2015-05-22 17:57:38 Mega podziw z mojej strony. ----------------- Escort RS Cabrio 1991 LPG Fiesta 1.25 LPG MK6 Windstar 3.0 | ||||||
2021-01-05 13:29 | |||||||
Kubzik Escort Driver ![]() ![]() Starachowice | |||||||
2021-01-03 23:57 | |||||||
jaszczurtd Sympatyk FEFK ![]() ford focus/fiesta dąbrowa górnicza | |||||||
2020-03-31 00:37 | |||||||
jethro (S) Escort Driver ![]() MK7 kombi warszawa | 2015-05-22 23:58:43
napisane, do dziennika ![]() | ||||||
2020-03-13 16:18 | |||||||
Kleszczak (S) Prezes Zarządu FEFK ![]() escort cabrio, Polo ... Lubycza Królewska | 2015-05-23 09:15:07 po pierwszym poście się zgubiłem w opisie. Jeżeli chodzi o schudnięcie to jest tu duża grupa wsparcia na ten temat. Można nawet osobny wątek założyć, mi się udało zrzucić 13 kg od początku stycznia i to dzięki grupie wsparcia FEFK. ----------------- W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach | ||||||
2021-01-17 20:31 | |||||||
jaszczurtd Sympatyk FEFK ![]() ford focus/fiesta dąbrowa górnicza | 2015-05-23 09:45:06
Ty tak na serio? ![]() | ||||||
2020-03-31 00:37 | |||||||
Venom_4x4 Sympatyk FEFK ![]() Escort RS 2000 4x4 Warszawa | 2015-05-23 10:38:25 czytam, czytam, i nie wiem co mam napisać. Dzielnie brniesz przez 'terra incognita'. Szacun. ![]() ----------------- Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy.. | ||||||
2021-01-20 21:52 | |||||||
jaszczurtd Sympatyk FEFK ![]() ford focus/fiesta dąbrowa górnicza | 2015-05-28 23:12:31 Jakiś czas temu założyłem alternator 150A z VR6/Galaxy, pasuje bez większych problemów, aczkolwiek miejscami na milimetry: Tu przymiarki kolektorów - będzie wreszcie FMIC: I pytanko: ktoś wie dlaczego tak się może dziać z chłodnicą? Odkształca się u góry i odrobinę na dole - to już druga która w ten sposób się skrzywiła. Nie cieknie, przynajmniej na razie - ale fajnie by było wiedzieć czemu tak się dzieje i ewentualnie temu zapobiec... | ||||||
2020-03-31 00:37 | |||||||
wiesiu666 Sympatyk FEFK ![]() ![]() Escort Cabrio RS2000 Wrocław | 2015-05-29 07:09:40 Nie widzę fotek ----------------- Escort RS Cabrio 1991 LPG Fiesta 1.25 LPG MK6 Windstar 3.0 | ||||||
2021-01-05 13:29 | |||||||
Kleszczak (S) Prezes Zarządu FEFK ![]() escort cabrio, Polo ... Lubycza Królewska | 2015-05-29 07:21:16 to u mnie na oryginalnym alternatorze mam 0.5mm do chłodnicy. ----------------- W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach | ||||||
2021-01-17 20:31 | |||||||
wiesiu666 Sympatyk FEFK ![]() ![]() Escort Cabrio RS2000 Wrocław | 2015-05-29 10:19:53 Tak chłodnica puchnie w Scorpio cosworth z powodu za wysokiego ciśnienia na chłodnicy. Rozwiązaniem problemu jest podciecie sprężyny w korku zbiorniczka. Ja tego u siebie po zmianie chłodnicy na nową nie zrobiłem i po 2 latach nowa spuchla ![]() Może rozwiązaniem jest też kupno takiej chlodnocy jak ja teraz mam w escorcie. Zupełnie inna konstrukcja rdzenia (rurkowa). Te dwie chłodnice to ten sam producent i ten sam numer, tyle że ta pierwsza była kupiona dwa lata temu. Ta rurkowa ostatnio. Kupiłem po numerze myśląc że przyjdzie to samo a tu zdziwienie : FOTO Ciekawy napinacz paska żeś wyrzebil ![]() [ wiadomość edytowana przez: wiesiu666 dnia 2015-05-29 10:24:49 ] | ||||||
2021-01-05 13:29 | |||||||
jaszczurtd Sympatyk FEFK ![]() ford focus/fiesta dąbrowa górnicza | 2015-05-29 11:42:19 Wiesiu, o widzisz, dzięki za to info z chłodnicą. A co do napinacza - to jest przerobiony napinacz z transita. Oryginalny objechał śrubę, poza tym jak sam pisałeś - badziewiasty. ![]() | ||||||
2020-03-31 00:37 | |||||||
jaszczurtd Sympatyk FEFK ![]() ford focus/fiesta dąbrowa górnicza | 2015-05-30 21:38:36 Dziś kolejny dzień rzeźby przy FMIC: ![]() Tu i ówdzie trzeba było sobie pomóc boszką, niestety w escorcie z klimą jest na tyle mało miejsca że nie ma za bardzo innej możliwości. Rdzeń jest prawie w całości widoczny przez szparę w zderzaku, więc powinno to spełniać swoje zadanie: ![]() I przerobiłem jeszcze gruszkę sterującą zmienną geometrię w turbinie z podciśnieniowej na ciśnieniową: dmuchamy A tu gustowna zaślepka wyjścia na egr: ![]() ![]() | ||||||
2020-03-31 00:37 |