Gaśnie, faluje nie idzie jechać

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, co prawda jestem tu nowy, ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na swój problem związany z escortem 1.6 16v zetec bez LPG sama benzyna.
Problem jest taki że obroty falują spadają i silnik gaśnie. Idzie nim jechać ale trzeba trzymać go na wysokich obrotach, przy dojeździe do jakiegokolwiek zakrętu - gaśnie. Wcześniej podczas awarii lubił sobie strzelić, przerywał itd.
Silnik reaguje na pedał gazu i wkręca się dobrze.
Silnik też odpala za 1 strzałem.

Wymieniłem
- świece
- kable zapłonowe
- przepustnicę wraz czujnikiem położenia
- filtr paliwa
- sprawdziłem pompkę paliwową
- wyczyściłem tzw. "silniczek krokowy"
- czujnik położenia wału
- podmieniłem przekaźnik od pompy paliwa R13 jak dobrze pamiętam
- sprawdziłem czy nie jest zapchana rura wydechowa
- paliwo na listwie ok. 2,8 bar

Silnik pracuje tak samo bez względu na to czy jest podpięty przepływomierz i sonda lambda.

Efekt jest cały czas ten sam. Już nie mam na niego siły...
Pozdrawiam wszystkich i czekam na jakieś sugestie.

[ wiadomość edytowana przez: doppelherz dnia 2015-04-21 10:14:50 ]
  
 
Cytat:
Silnik pracuje tak samo bez względu na to czy jest podpięty przepływomierz i sonda lambda.



Obstawiam w takim razie uszkodzony przepływomierz, po odpięciu tego elementu zmiana pracy silnika powinna być zauważalna.
Dodatkowo standardowa usterka, odma, NAJPRAWDOPODOBNIEJ PĘKNIĘTY, SPARCIAŁY WAZ GUMOWY IDĄCY Z BLOKU DO KOLEKTORA SSĄCEGO (znajduje się pod cewką zapłonowa z prawej strony silnika).
  
 
Sprawdz tez czy nie lapie gdzies lewego powietrza. Sprawdz tez krokowy wiem pisales ze czysciles ale podmien gdzies inny bo czyszczenie to jest kwestia sporna. To ze lubi sobie strzelic to wez po ciemku podnies maske i spryskaj silnik spryskiwaczem woda moze gdzies cos iskra skacze. Probuj. Powodzenia
  
 
Rozrusznik z przodu czy z tyłu?


-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
Prezes albo nerwowo klika 'wyślij' albo ja się ucieszyłem z powrotu na rynek piwa mojej młodości EB i po jednym piwie widzę już potrójnie
  
 
Cytat:
Obstawiam w takim razie uszkodzony przepływomierz, po odpięciu tego elementu zmiana pracy silnika powinna być zauważalna. Dodatkowo standardowa usterka, odma, NAJPRAWDOPODOBNIEJ PĘKNIĘTY, SPARCIAŁY WAZ GUMOWY IDĄCY Z BLOKU DO KOLEKTORA SSĄCEGO (znajduje się pod cewką zapłonowa z prawej strony silnika)



Jeżeli chodzi o ten mały gruby wężyk wyglądający jak litera V z który jest z przodu silnika przed aparatem zapłonowym to nie jest sparciały. Wyciągnąłem go i wyczyściłem wewnątrz. On tak właściwie to idzie z bloku silnika pod kolektor wydechowy w taką blachę.
Chyba że jest jeszcze jakiś o którym nie wiem.


Cytat:
Rozrusznik z przodu czy z tyłu?



Z tyłu od ściany grodziowej.
  
 
A człowiek dorwał się telefonu z macanym wyświetlaczem, do tego kibel i dostęp Wifi

Włóż rękę za silnik, z kolektora wystaje rura grubości dużego palca, skierowana jest w kierunku ściany grodziowej i skręca dookoła silnika i idzie do przodu auta - gdzie to nie pamiętam.
Rure łatwo znaleźć - jest po środku z tyłu auta i ociera o ścianę grodziową. Wyjmij tą rurę stamtąd i zobacz czy nie jest przetarta. Jest Przetarta od pracy silnika i ocierania o ścianę. Dziękuję dobranoc.
Zawiń taśmą izolacyjną albo od razu utnij i daj kolanko metalowe.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
wydaje mi sie, ze kolega by slyszal ze gdzies lapie lewe powietrze. moze faktycznie niech sprawdzi przeplywomierz. aczkolwiek pisze, ze sie wkreca a powinien cos poszarpywac czasami. moze wezyk od podcisnienia. to jest ford escort, wlasnie za to go kochamy