Im głębiej tym wiecej problemów :( (problemy po swapie) - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
no błagam, co siejecie zamęt z blacktopami...
zacznijmy od początku - najpierw wpisuję magiczne zaklęcie w google: "ford desk pinout" i voila:
schemat desk
teraz robisz to samo ze swoim kompem...
  
 
Tez z zawodu nie jestem mechanikiem czy elektrykiem.
Cała wiedzę jaka posiadłem to dzieki "nervusowi" i godzinom pracy przy nim.

Wg Wikipedii DJ Tiesto zmarł w wypadku samochodowym pare lat temu. A w tym roku w lutym nagrodę jakas tam dostal . Osobiscie nie raz sie zawiodłem na tym co piszą na necie. A na Wikipedii sie wogole nie opieram. Choć z niej najcześciej ludzie korzystają .

Blacktop ogólnie sie przyjął ze to 2.0 z mdo mk2. Na moje to tak nie jest. Od pewnego roku escorty maja inny dolot przy silniku. Maja rożna elektrykę. Konkretnie chodzi mi tu o kabelkologie, kolory przewod itd itd. Także mk7 i mk7 pod względem samych przewodow to nie to samo w roznych rocznikach. Jest roznica w instalce el. szyb itd. itp. Nie ważne to tu teraz.

Ad 2. Ok. A co to ma do rzeczy teraz ?



Nie bede robił tu ot. Nie o to chodzi. Koncze temat i nie marudzę juz .
Trzymam kciuki za walkę z kabelkami i czekam na efekty .
  
 
kiciek, żadnego zamętu nie wnosisz...chętnie przeczytam wszystkie posty...te nie na temat również ;p...chcę żeby tylko auto normalnie zaczęło pracować...i zacząć wreszcie cieszyć się z jazdy...bez obaw pokonując następne kilometry.
  
 
kicek zadnych blacktopów bo w esach ich nie było nigdy.
  
 
przekładaj te piny tak jak jest w poradniku i musi zagadać!
  
 
Przez ok. godzinkę ogarniałem kabelkologię (podpisywanie, rozpinanie zmienianie miejsc) wszystko wydaje się być dobrze prócz dwóch kabli
PIN 32 - jako (blokada przekaźnika rozrusznika)??
PIN 39- jako przewód PATS??
nie jestem dobry z angielskiego ale nie jestem pewnien czy dobrze zrozumiałem
Remove PIN 39 (And tape up the pin so it doesn't touch anything)
czyli mam wyjąć pin 39, oraz okleić żeby niczego nie dotykał (w rozumieniu zaizolować)?
Remove Pin 32 and this needs to be permanently Earthed.
wyjać pin 32 i dokładnie uziemić ??
podpowie mi ktoś czy dobrze zrozumiałem?
do czego w razie konieczności (uziemienia pinu 32) go przytwierdzić ?

i jeszcze pytanko gdy będe miał już komp od 2.0 na miejscu to przepływomierz wkładam cały od mondeo czy muszę rozkęcać i przekładać elektrykę z mojego od 1.6?
  
 
Sorry, że nie na temat, ale...

Cytat:
2015-05-14 00:18:54, fryszard pisze:
kicek zadnych blacktopów bo w esach ich nie było nigdy.



I tu się właśnie mylisz...
Ford montował Blacktop'y w Escortach, np na rynek francuski.




[ wiadomość edytowana przez: Clipper_skce dnia 2015-05-14 12:22:38 ]
  
 
Cytat:
2015-05-14 11:29:35, Dawido1205 pisze:
i jeszcze pytanko gdy będę miał już komp od 2.0 na miejscu to przepływomierz wkładam cały od mondeo czy muszę rozkęcać i przekładać elektrykę z mojego od 1.6?



cały od MDO
są zupełnie inne - od MDO jest dużo większy (średnica)
  
 
Cytat:
2015-05-14 11:29:35, Dawido1205 pisze:
Przez ok. godzinkę ogarniałem kabelkologię (podpisywanie, rozpinanie zmienianie miejsc) wszystko wydaje się być dobrze prócz dwóch kabli PIN 32 - jako (blokada przekaźnika rozrusznika)?? PIN 39- jako przewód PATS?? nie jestem dobry z angielskiego ale nie jestem pewnien czy dobrze zrozumiałem Remove PIN 39 (And tape up the pin so it doesn't touch anything) czyli mam wyjąć pin 39, oraz okleić żeby niczego nie dotykał (w rozumieniu zaizolować)? Remove Pin 32 and this needs to be permanently Earthed. wyjać pin 32 i dokładnie uziemić ?? podpowie mi ktoś czy dobrze zrozumiałem? do czego w razie konieczności (uziemienia pinu 32) go przytwierdzić ? i jeszcze pytanko gdy będe miał już komp od 2.0 na miejscu to przepływomierz wkładam cały od mondeo czy muszę rozkęcać i przekładać elektrykę z mojego od 1.6?



Komputer musi byc uziemiony w budzie. Twoj komputer z 1.6 tez tak chyba ma. Gdzies w okolicach montazu kompa jest otworem na to. Wkręcasz śrubkę do budy po prostu.
Pats to imo.
Przekaznik od rozrusznika to czarny przekaznik r1 bodajze. Po lewej stronie na samym dole w skrzync bezpiecznikow. Bez niego auta nie odpalisz.

Z tego ci piszesz widze ze dobrze rozumujesz .
  
 
Cytat:
2015-05-13 23:24:45, kiciek pisze:
Maja rożna elektrykę. Konkretnie chodzi mi tu o kabelkologie, kolory przewodów itd itd. Także mk7 i mk7 pod względem samych przewodów to nie to samo w rożnych rocznikach.



tutaj masz racje

u mnie (mk7 1999 rok) np w obudowie termostatu jest jeden czujnik temperatury

po założeniu kompa 1,8 RKC ze starszego rocznika autko nie miało ochoty jechać

nie wiem, czy poza czujnikiem są inne różnice, ale ...
  
 
zrozumiałem dokladnie tak jak ty.uziemisz go do karoserii albo bezposrednio do klemry minus.sciagnij dokladny opis pinow dla tego kompa odepnij wsio i sprawdzaj miernikiem czy jest polaczenie przewodu(test ciaglosci przewodu). np w opisie przy ktoryms bedziesz mial np pin nrxx-tps5v ,i sprawdzasz czy na kompie na tym pinie masz 5v i czy przy samej wtyczce od tps jest 5v na dobrym przewodzie itd itd.to byl tylko przyklad.szybko idzie....jak wpadniesz w rytm to i rezystancje czujnikow moment sprawdzisz.
  
 
Cytat:
2015-05-14 12:45:06, WhiteGarbi pisze:
tutaj masz racje u mnie (mk7 1999 rok) np w obudowie termostatu jest jeden czujnik temperatury po założeniu kompa 1,8 RKC ze starszego rocznika autko nie miało ochoty jechać nie wiem, czy poza czujnikiem są inne różnice, ale ...



Wiem . Nie raz juz o tym pisałem. Dlatego niektore rzeczy szukać z konkretnego rocznika. Jedynie mozna w ciemno kupować graty od 90-95/6 jak sie ma esiora do 95/96. Z Młodszymi to juz lekkie jaja czasem moga byc.
Masz jeden czujnik temp bo twoj rocznik juz miał elektroniczne zegary wrzucane. Masz el. Licznik ?

Sa roznice. Inne wtyczki czujniki itd. Podałbym wiecej szczegółów i konkretów gdybym jakiegoś blacktopa wrzucal do siebie ale poki co nie wrzucam. Wiec konkretnym szczegółów nie podam.
Kiedys moze zapodam sobie blacktopa by wyposażyć na maxa tak jak nervusa we wszystkie bajery. Oryginalny alarm z kluczyka bezprzewodowo itd. .
  
 
Cytat:
2015-05-14 12:17:37, Clipper_skce pisze:
Sorry, że nie na temat, ale... I tu się właśnie mylisz... Ford montował Blacktop'y w Escortach, np na rynek francuski. [ wiadomość edytowana przez: Clipper_skce dnia 2015-05-14 12:22:38 ]


to daj jakis przykład... black top wszedł na rynek koncówka 98roku. a wtedy do salonów na zachodzie wszedł focus.
  
 
odpowiadając na pytania:
1. mam analogowy licznik (do 99tyś)
2. kiciek napisał o jakieś śrubie z uziemieniem...nic takiego mi się nie rzuciło w oczy prócz mocowania wtyku na śrubę i nita trzymającego koszyk od kompa
3.napisał również o jakimś przekaźniku koło skrzynki bezpieczników...może zgubiłem wątek ale ja tam nic nie tykałem...jedyne pole bitwy to kabelki przy wtyczce
nie wiem czy mówimy o tej samej rzeczy ale mi tylko rozchodzi się o to co mam zrobić z tymi kabelkami
1. od góry to pin nr.39
2.pin dolny to nr. 32
mowa teraz o tych dwóch przewodach...
pin nr.39 PATS(od immo) według poradnika należy zaizolować (czyli po chłopsku wezmę go potraktuje izolacją żeby mi gdzie zwary z czym nie zrobił
zaś drugi pin nr. 32 (starter inhibit relay wire) muszę jakoś złapać masę...chodź dla mnie to trochę cieżkie do ogarnięcia żebym musiał wywalać ten pin z kompa
zdjecie z pola bitwy

  
 
Pisałeś Dawid mi wczoraj ze lubisz majsterkować.wiec gdzie tu widzisz problem ?
Pin 39 - Pats izloujesz. Po temacie.
Pin 32 - przewod przykrecasz do budy. Skoro komp potrzebuje masy to musi znajomego wychodzić brązowy przewod masowy. A konkretnie z wiązki do tego kompa. Wiec co musisz zrobic jesli go nie masz (a fabrycznie nie masz bo masz kompa nowszego, z mk7) ? ... Po temacie. W okolicy kompa lub plastiku na progu od strony kompa musi byc gdzies otwor. Ja miałem. Drugie cabrio tez ma. Ropniak tez miał. W takie cuda nie wierze, ze nie masz. To musi byc otwor nie wykorzystany. Albo po prostu do innej masy to przykręć.

Ad. 1. Post był do przedmówcy. WhiteGarbi.
Ad. 3. Take małe ot z mojej strony .

Fryszard. W mdo blacktopy juz sie od 96 czy 97 pomalutku pojawiały . W escortach tez. Dlatego te zeteci w escortach maja dolot po skosie od 97 roku fabrycznie. Jak sie mylę. Prosze mnie poprawic . Albo dokształcić. Jestem otwarty .

Ps. Dawid. Zaraz dam tu foty.
  
 
ok, będę próbować...mam nadzieję że nic nie spale;p
przed chwilą kurier przywiózł spóźniony prezent urodzinowy;p



nada sie?
i czekam na foty;p

[ wiadomość edytowana przez: Dawido1205 dnia 2015-05-14 16:06:36 ]
  
 


  
 
Cytat:
2015-05-14 15:47:58, kiciek pisze:
Fryszard. W mdo blacktopy juz sie od 96 czy 97 pomalutku pojawiały . W escortach tez. Dlatego te zeteci w escortach maja dolot po skosie od 97 roku fabrycznie. Jak sie mylę. Prosze mnie poprawic . Albo dokształcić. Jestem otwarty . Ps. Dawid. Zaraz dam tu foty.



Ja jestem otwarty na wyjaśnienie, co ma piernik do wiatraka
A poza tym, skąd informacja, że blacktop pojawił się w mondeo wcześniej niż w maju '98?
  
 
Cytat:
2015-05-14 13:12:12, kiciek pisze:
Masz el. Licznik ?

Oryginalny alarm z kluczyka bezprzewodowo itd. .



tak - mam elektroniczne

kluczyk zintegrowany z pilotem - zamykanie otwieranie drzwi + bagażnik

choć silnik to nadal silver - niczym się nie różniący się od innych Ziutków

[ wiadomość edytowana przez: WhiteGarbi dnia 2015-05-14 19:38:53 ]
  
 
Cytat:
2015-05-14 18:25:25, jethro pisze:
Ja jestem otwarty na wyjaśnienie, co ma piernik do wiatraka A poza tym, skąd informacja, że blacktop pojawił się w mondeo wcześniej niż w maju '98?



Gdzies to czytałem ostatnio. Nie pamietam kurczę gdzie :/

WhiteGarbi. Jaki masz dolot tak z ciekawości ?