Przeguby-->dopuszczalny luz? kiedy wymiana?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nie znalazłem podobnego tematu więc postanowiłem zapytać...
Niestety nie mogę stwierdzić prowadząc auto (stoi od roku i robię blachę)

Rozbieram amor..z przodu i przy okazji złapałem za osie napędowe..
przegub przy kole nie ma żadnych luzów...w ogóle nie ma tam żadnych luzów...natomiast wewnętrzny lata że ja p/..r..le

Na oko jakieś co najmniej pół centymetra sobie lata przegub napędowy/wewnętrzny...czy takie coś jest normalne >?

Nie znam się na tym i wolę spytać
  
 
Nie powinno być luzy na wewnętrznym. Jak lapiesz za półoś i chcesz ją kręcić to między polosia a ta falnszą co wchodzi do skrzyni nie powinno być luzu. Za to luz może i musi tam być gdy próbujesz za półoś ciągnąć tak jakbyś ja chciał wyjąc że skrzyni

  
 
będzie luz ale nie na przegubie a na kielich przegubu wewn.(to coś co wchodzi do skrzyni) może już mieć trochę wyrobione od pracy przegubu wewn. i będzie luz.
Jeździj dalej. Nie ma to wpływy na przegub.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
No właśnie dzisiaj zdjąłem półosie napędowe..i zostały jak to nazywacie "kielichy" od silnika które trzymają /napędzają przegub napędowy..i na nich trochę luzu jest...

Domyślam się...że nie była by to przyjemna wymiana
  
 
jakbys chcial je wymieniac to najpierw spusc sobie olej ze skrzyni biegow bo inaczej pojdzie Ci po oczach. jak juz spuscisz plyn to kup sobie odpowiedni płyn. bodajze są tylko dwa pasujące płyny do skrzyń Forda. ja bym ten luz usunął
  
 
Ten luz ja miałem i jest bardzo drazniacy bo nie można skrecac z pedalem gazu mocno wcisnietym,czuć wtedy drgania. Da się z tym jezdzic,ale jak u Ciebie nie będzie tego co u mnie to nie zaprzataj sobie tym głowy.