BigRomek zwykła siemiorka - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Sytuacja z życia: Dziś w nocy ktoś wlazł mi do łady i ukradł radio. Szyba nie zbita, jakoś sobie otworzył drzwi

Macie jakieś patenty antywłamaniowe?
  
 
Można spać w aucie. 😊
  
 
Cytat:
2016-06-04 12:19:19, BigRomek pisze:
Macie jakieś patenty antywłamaniowe?


Może nie patent antywłamaniowy ale mając 7-kę zawsze starałem się zabierać panel do domu. Zawsze to mniejsza pokusa dla złodzieja... Z kolei kumpel w Golfie II miał coś na kształt plastikowej "zasłonki" radia. Za dnia było widać, że zakrywa to to radio natomiast w nocy spełniało swoją rolę - wydawało się, że radia w samochodzie brak.

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
Dobre jest też:
- założenie stalowych wnyków koło pedału sprzęgła,
-stalowa siatka na fotelu kierowcy podłączona pod przetwornicę wysokiego napięcia,
-napięta kusza ukryta za oparciem fotela kierowcy, uruchamiana przez naciągnięcie linki połączonej z radiem.

Tylko trzeba o nich pamiętać wsiadając do auta
  
 
Cytat:
2016-06-05 00:50:19, Pereira pisze:
-napięta kusza ukryta za oparciem fotela kierowcy, uruchamiana przez naciągnięcie linki połączonej z radiem.



słabo, bo weszli od pasażera
  
 
Znaczy któryś z ich kolegów "przetestował" na własnej skórze ten patent.

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
Panowie, pojawiły się nowe ciekawości w działaniu samochodu:
1. Zamontowałem gaz i podczas jazdy między 2,5k a 3,5k obrotów silnik potrafi się przyciąć/szarpnąć.. Nie wiem jak to nazwać, jakaś dziura w pracy. Świece są zmienione, przweody zmienione, regulacja ilosci gazu zaworkiem na przewodzie nic nie zmienia(więcej czy mniej objawy podobne). na bęzynie nie ma takich cudów.. jakieś pomysły?

2. Od dłuższego już czasu pojawia się taki objaw: przy hamowaniu nagłym wszytko gra i trąbi. Przy staniu w korku z wcisniętym pedałem, pedał zaczyna nurkować. Aby auto stało dalej w miejscu trzeba dociskać pedał głebiej i głębiej.. podpowiedzi?
  
 
Cytat:
2016-07-21 20:01:39, BigRomek pisze:
2. Od dłuższego już czasu pojawia się taki objaw: przy hamowaniu nagłym wszytko gra i trąbi. Przy staniu w korku z wcisniętym pedałem, pedał zaczyna nurkować. Aby auto stało dalej w miejscu trzeba dociskać pedał głebiej i głębiej.. podpowiedzi?



Jeśli nigdzie nie ma wycieku i nie ubywa płynu hamulcowego to pompa hamulcowa do wymiany
  
 
mozna sprobowac wymienic uszczelniacze w pompce hamulcowej ale to tez nie zawsze pomaga
  
 
A z tym przerywaniem jakieś pomysły? Coś z zapłonem (inny na gazie i benzynie)?
  
 
Jaki masz gaźnik?
  
 
gaznik z tego co znalazłem zdjęcia w necie to taki. Jutro mogę jakoś numer sfotografować
  
 
Cytat:
2016-07-21 20:01:39, BigRomek pisze:
Zamontowałem gaz i podczas jazdy między 2,5k a 3,5k obrotów silnik potrafi się przyciąć/szarpnąć.. Nie wiem jak to nazwać, jakaś dziura w pracy. Świece są zmienione, przweody zmienione, regulacja ilosci gazu zaworkiem na przewodzie nic nie zmienia(więcej czy mniej objawy podobne). na bęzynie nie ma takich cudów.. jakieś pomysły?



Ewidentnie coś z układem zapłonowym. Sprawdź przerwę na świecy, możesz zmniejszyć do 0,5mm i zobaczyć czy coś się poprawiło. Jeśli nie to prawdopodobnie przyczyna gdzieś w aparacie.
  
 
Cytat:
2016-07-26 19:37:33, fragles94 pisze:
Ewidentnie coś z układem zapłonowym. Sprawdź przerwę na świecy, możesz zmniejszyć do 0,5mm i zobaczyć czy coś się poprawiło. Jeśli nie to prawdopodobnie przyczyna gdzieś w aparacie.



Niestety kolega jak zwykle wprowadza w błąd.


Problem jaki występuje u ciebie ewidentnie jest związany z gaźnikiem. W tym zakresie obrotowym załącza się druga przepustnica, która jest podciśnieniowa. Być może nie otwiera się ta przepustnica, albo się otwiera, ale nie może pobrać gaz z miksera na drugą przepustnice.

Moja propozycja jest taka. Skoro na benzynie nie występuje ten problem, to i nie powinien wystąpić i na gazie, jeżeli układ zasilania jest sprawny. Zalecam sprawdzić drugą przepustnice, a następnie się udać na warsztat, gdzie montowano gaz. Muszą ci bezpłatnie usunąć ta usterkę, bo wtedy ewidentnie wina leży po ich stronie.
  
 
A jeżeli podciśnienie jest zaślepione. ???
  
 
Jaaaasne. Sam nie ogarniesz to nie będzie jechać. Na gaziarzy nie licz.

[ wiadomość edytowana przez: Kamil_H dnia 2016-08-02 23:34:05 ]
  
 
ogólnie sam problem tego przerywania albo zelżał albo się przyzwyczaiłem. Pojawiło się inne nieciekawe zjawisko.

Ogólnie staram się jezdzić dynamicznie więc kręce zmiany biegów do 3,5k a czasami trochę ponadto. Dziś zauważyłem, że na 4 biegu podczas wciskania mocno gazu rosną obroty natomiast auto nie przyspiesza wprostproporcjonalnie do ich wzrostu. Przy dużym obciązeniu (jazda powoli na 4 i wciśnięcie gazu mocno) sytuacja wygląda jeszcze bardziej jaskrawo. Na 5 biegu nawet jeżeli sprawa się pojawia to nie z taką intensywnością.

Sprzęgło? 4 bieg? Co się zaczyna psuć i na co się szykować?

Pozdrawiam!
  
 
Jeszcze dziś wystarczy wymienić tarczę, a za miesiąc szykuj się do całego kompletu, a za dwa również koło zamachowe.
  
 
w następnym tygodniu ruszę temat bo aktualnie brak lokalu dla auta. Odrazu ogarnę kilka innych rzeczy jak będzie już szła rozbiórka od dołu
  
 
części juz kupione, niedługo bedzie zmiana wieloklinu wału, uszczelniaczy wał/most, wał/skrzynia/, skrzynia/silnik, całego sprzęgła oraz pompy hamulca.
Pytanie: wzrosło mi spalanie gazu i to dość drastycznie - w trybie mieszanym nawet do 100km na 50 litrowej butli. Co może być przyczyną? Pobór powietrza przestawiłem juz na ciepłe z nad klektora jakby co.