2107 słabe hamulce

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Auto stało 4 lata są słabe hamulce. Hamują ale słabo i pedał schodzi do podłogi. Wszędzie sucho. Płyn nie ucieka. Gdzie szukać przyczyny?
  
 
Najlepiej napraw wszystko, bo to podstawa bezpieczeństwa. A wymiana wszystkich elementów, to nie więcej niż 400 zł. Kupuj tylko oryginał.
  
 
w tym że wszystko się zastało. dwa sposoby żeby rozruszać :
1' - usiąść za sterem i porządnie nacisnąć klika razy pedał hamulca, mocno i długo. czasami czuć że coś tak jakby przeskoczy i pedał się ruszy. gdyby się okazało że po jeździe próbnej koła się grzeją, hamulce blokują lub samochód ściąga przy hamowaniu to patrz punkt 2'.
2' - ściągnąć koła, wcisnąć tłoczki hamulcowe przednich zacisków i tylnych tłoczków - rozruszać je, jeśli wszystko chodzi płynnie wykonać jazdę próbną. jeśli nie jest dobrze to poprawka ale dokładniej być może warto zmienić płyn hamulcowy.

Gdyby podczas wyciskania na chama pedału hamulca coś pękło to bardzo dobrze - lepiej na postoju niż w czasie jazdy Okładziny też pewno wciągnęły trochę wilgoci i naprawić je można wygrzaniem podczas jazdy i hamowania ... lub wymieniając. To już zależy od ich stanu po oględzinach. sprawdź stan przewodów elastycznych
  
 
Tyle że w czasie jazdy objaw jest taki że auto hamuje ale długo i bardzo słabo. Nie staje w miejscu. Naciskam oddał hamulca i schodzi w podłogę a auto ledwo hamuje w dole. Ale nie nazwałbym hamowanie a zwalnianiem. Okładziny i płyn wystarczą? Auto nie ściąga bo za słabe hamowanie więc nie czuje
  
 
Cytat:
2019-10-06 20:12:35, SzokoLada pisze:
Najlepiej napraw wszystko, bo to podstawa bezpieczeństwa. A wymiana wszystkich elementów, to nie więcej niż 400 zł. Kupuj tylko oryginał.



Co masz na myśli wszystko? Klocki, tarcze, bębny.
  
 
Kolego,

Widzę status Elite 5000 więc chyba coś tam kumasz z mechaniki

Wszystko czyli wszystko. W tym samochodzie w porównaniu do samochodów nowszych, części to groszowe sprawy. Po kolei-
- serwo -sprawdzić,
- pompa hamulcowa - sprawdzić,
- wymiana węży elastycznych, dla własnego bezpieczeństwa, bo mogą mieć już znikomy przepływ lub stan gumy fatalny,
- cylinderki - przód tył - sprawdzić,
- okładziny -sprawdzić,
- klocki - sprawdzić,
- tarcze - sprawdzić,
- przewody sztywne - sprawdzić.

Jedyne co, nie ruszał bym korektora siły hamowania.

Nie wiadomo na jakim płynie hamulcowym to jeździ, pamiętaj, że wymiana płynu klasy R na DOT wiąże się z wymianą wszystkich elementów gumowych.
  
 
Właśnie jak serwo i pompe sprawdzić? Łady nie miałem już z 15 lat. Zapomniało się a pamiętam że zawory się tam śmiesznie reguluje. Miałem taki ruski przyrząd przykręcany i na nim szło bezboleśnie szybko.

Cytat:
2019-10-07 13:35:47, glod pisze:
Kolego, Widzę status Elite 5000 więc chyba coś tam kumasz z mechaniki Wszystko czyli wszystko. W tym samochodzie w porównaniu do samochodów nowszych, części to groszowe sprawy. Po kolei- - serwo -sprawdzić, - pompa hamulcowa - sprawdzić, - wymiana węży elastycznych, dla własnego bezpieczeństwa, bo mogą mieć już znikomy przepływ lub stan gumy fatalny, - cylinderki - przód tył - sprawdzić, - okładziny -sprawdzić, - klocki - sprawdzić, - tarcze - sprawdzić, - przewody sztywne - sprawdzić. Jedyne co, nie ruszał bym korektora siły hamowania. Nie wiadomo na jakim płynie hamulcowym to jeździ, pamiętaj, że wymiana płynu klasy R na DOT wiąże się z wymianą wszystkich elementów gumowych.