Czekoladowa чeтвёpka dawbialo1 - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Oj politolog! Szukał, sprawdzał, a kupił kota w worku. Dlaczego głowicy nie opłaca się regenerowac? Mogę ci zrobić regenerację, żaden problem. Dawaj 300 zł i wysyłaj.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 


Taki przykład. Tej śruby nie powinno być chyba widać. Tuleje wytarte przez łańcuch. Normalnie regeneracja w moich okolicach ok. 350 zł, a od takiego stanu chcą 600. To ja już wolę kupić nową za 350 i dać 200 za przełożenie bebechów.

Gdyby chociaż wał miał wymiar, to bym robił. A tak to szlif wału, panewki, korbowody. Szlif cylindrów, tłoki, pierścienie, koło zamachowe warto by przy okazji bo się o to prosi. Jak nowe koło to i sprzęgło warto itd. Jak już robić, to porządnie, ale wtedy rachunek jest nie do udźwignięcia na ten moment.

Czy kota w worku? Miałem podejrzenia, że może mnie czekać wymiana uszczelki pod głowicą, ale chyba ciężko było przewidzieć co jest w środku. Na słuch pracował ładnie. Nie dymił podejrzanie. Zrobiłem test na uszczelkę i nie było przedmuchów. Takie chyba ryzyko tej zabawy... Chociaż gdybym pewnie znał się lepiej, to bym mógł go lepiej posprawdzać.
  
 
Jak chcesz kupić silnik używany, to jedź go obejrzeć z ciśnieniomierzem. Żaden problem, nawet wyciągnięty silnik da radę tak sprawdzić. Kładziesz silnik na oponie, wykręcasz świece, dajesz akumulator i po kolei sprawdzasz ciśnienia. Tylko rozrusznik musi oczywiście być założony. Jeśli ma wysokie i równe ciśnienie na tłokach, to można podejrzewać, że i wał prawdopodobnie będzie zdrowy.
Niektórzy nawet na oponie odpalają kompletny silnik, żeby wstępnie ocenić jego pracę (i ciśnienie oleju, jeśli mają czym sprawdzić). Butelka z paliwem i wężykiem robi za bak, przynajmniej trzy osoby są do tego potrzebne (jeden trzyma "bak", inny silnik, a jeden odpala).
Zakup używanego silnika to jednak zawsze loteria, ale bez ryzyka nie ma zabawy

Aha, złom podobno potaniał, pamiętaj o tym, gdybyś kupował całe auto jako dawcę.
  
 
Cytat:
politolog16 pisze: Same szlify i części dobrej jakości wyniosłyby 2,4 tys. Do tego robota mechanika.


boże w którego nie wierzę, skąd takie ceny ??
tłoki+sworzeń+pierścienie - do 300
panewki zestaw po 35-50 razy 2
komplet uszczelek na silnik 58
używana głowica ja sie trafi to 150 jak nie to 300
rozrząd 150
szlify po znajomości 400-500

mi wychodzi jakieś 1400-1500 złotych max, tylko poskładać
  
 
Nie mam przed nosem tych wyliczeń, ale do tego korbowody 250, koło zamachowe do 150, jak nowe koło to i sprzęgło za 200, a jeszcze szlifierz, który za szlif wału i cylindrów chce 500, włożenie tłoków na ciepło ze 150 plus planowanie bloku i głowicy i robi się niestety wyraźnie ponad 2 tys.
  
 
a po co korbowody i koło zamachowe ?
coś mi się wydaje że dobrze cię wyczochrają tylko dlatego że ty jesteś zielony w mechanice
gdybyś był z okolic Opola to bym ci pomógł
  
 
Cytat:
2015-12-18 19:28:26, morphio pisze:
a po co korbowody i koło zamachowe ? coś mi się wydaje że dobrze cię wyczochrają tylko dlatego że ty jesteś zielony w mechanice gdybyś był z okolic Opola to bym ci pomógł



Może nie będzie tak źle. Po to jest forum, żeby zweryfikować czy wszystko trzeba robić. Na razie żadnej decyzji nie podjąłem. Korbowody może rzeczywiście trochę na wyrost.

Co do koła to chyba jednak się kwalifikuje do wymiany.



Nie wiem czy to dobrze widać, ale jest wyszczerbione...

  
 
Za tyle to możesz kupic kompletny nowiutki słupek u Bartka

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Cytat:
politolog16 pisze: Nie wiem czy to dobrze widać, ale jest wyszczerbione...


w którym miejscu bo nie widzę ?
  
 
Jeżeli już bawimy się w kupno nowego silnika, to kup lepiej na start 1,7.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Cytat:
2015-12-19 13:58:15, SzokoLada pisze:
Jeżeli już bawimy się w kupno nowego silnika, to kup lepiej na start 1,7.



Dzięki za pomysł i telefon, to ma sens. Zastanawia mnie jeszcze tylko kwestia kolektora wydechowego. Bo ten od 1.7i ma chyba wyjście do sondy, a jak wtrysk wyrzucę i zastąpię gaźnikiem, to co będzie sterować sondą? Czy pasuje kolektor wydechowy od 1500 i się go podmienia czy jest jakiś inny patent?

Morphio, co do uszkodzenia koła zamachowego - lewa górna część zdjęcia, ale może rzeczywiście kiepsko to na tym zdjęciu widać.




[ wiadomość edytowana przez: politolog16 dnia 2015-12-19 22:59:41 ]
  
 
Kolektor dasz swój. Tak jak mówiłem, wszystko plug & play.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
czyżby kolejny pan mial chęć na nowe serce dla swego auta
  
 
to się okarze
  
 
W tym kierunku to idzie. Szukam jakiegoś 1.7. Na razie trafiam na 1.6 lub 1.7mpi, a szukam przede wszystkim 1.7 gaźnikowego lub monowtrysku.

Przy większym silniku to by też od razu skrzynię wypadało zmienić na piątkę. Tu przewagę ma 1.6, bo jest tańszy i na skrzynię zostanie. Zobaczymy co się ciekawego trafi...
  
 
Nie oglądaj nic innego, po za 1,7.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
A jak z 1.7 na wielowtrysku? Bo te silniki są młodsze, a zatem większa szansa trafić coś w dobrym stanie.

Z rozmowy z Szokoladą wiem, że trochę się różni od 1.7i np. ma inny rozrząd, ale to rozumiem wnętrzności. Czy przy przeszczepie są jakieś istotne różnice? Czy tak jak z klasycznym 1.7 czyli: osprzęt zakładam swój od 1500, zdejmuję kolektor i daję gażnik, reguluję i powinno śmigać?

Mam na oku właśnie takie 1.7 mpi z auta z 2006 r. z gwarancją rozruchową i zastanawiam się czy brać czy za wszelką cenę szukać na monowtrysku lub gaźnikowego.
  
 
Można kupić i mpi. Też go przerobisz, ale lepszym będzie kupno monowtrysku.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Ale to po prostu lepszy silnik (mimo, że rocznikowo strarszy) czy z przeróbką z mpi jest dużo więcej zachodu? Bo jeśli tylko to drugie, to może warto dla silnika młodszego o kilka lat.
  
 
Chodzi o głowice. Mpi ma inną, ma otwory na wtryski. Nie wiem czy kolektor od gaźnika przykryje ten otwór. Istnieje możliwość, że te otwory trzeba będzie zaspawać. Więc dodatkowy koszt i obróbka głowicy.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим