Toyota Rav4 2004r 2.0 d4d 116ps Błąd EGR P0400 - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2019-07-25 22:26:08, Zbigniew0705 pisze:
To znaczy, że 2 nowe EGR Denso musiałyby nie działać/mieć wadę 1 po 2-gim. Może się zdarzyć, ale ten trzeci używany i wymontowany na chwilę w Toyocie Radość z innej RAV4 D4D, w której działał bez problemu, powinien też działać w silniku mojej Ravki. Niestety pokazywał błąd P0400 i panowie specjaliści poddali się.


To moze przeplywomierza zapomnieli wyczyscic a to na jego podstawie caly pomiar nastepuje.
Tak czy siak od dwutysiecznego ktoregos jak zaczeli produkcje w zyciu nic innego sie nie dzialo.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Ten trop został również sprawdzony. Czyścił środkiem do czyszczenia hamulców. Możliwe jednak, że sam przepływomierz jest uszkodzony.

Ostatnio zrobiłem taką próbę: trasa długa po S7. W trakcie jazdy kasuję błąd. Prędkość 100-120 km/h. 85 km przejechane i nic, ale pokazał 1x błąd tymczasowy P0400. Na krótkich trasach lub stop&go błąd wyskakuje po 15-20 km. 3x i "błysk żółtego silnika".

Jak nie stracę cierpliwości do tego pojazdu i uda mi się z lepszymi ode mnie pokonać tego "zwierza" to napiszę dla potomnych co było przyczyną.

Dzięki za sugestie i komentarze.
  
 
Cytat:
2019-08-02 19:26:20, Zbigniew0705 pisze:
Ten trop został również sprawdzony. Czyścił środkiem do czyszczenia hamulców. Możliwe jednak, że sam przepływomierz jest uszkodzony. Ostatnio zrobiłem taką próbę: trasa długa po S7. W trakcie jazdy kasuję błąd. Prędkość 100-120 km/h. 85 km przejechane i nic, ale pokazał 1x błąd tymczasowy P0400. Na krótkich trasach lub stop&go błąd wyskakuje po 15-20 km. 3x i "błysk żółtego silnika". Jak nie stracę cierpliwości do tego pojazdu i uda mi się z lepszymi ode mnie pokonać tego "zwierza" to napiszę dla potomnych co było przyczyną. Dzięki za sugestie i komentarze.


Jak bedziesz w okolicach KATOWIC to daj znac.
Srodek do hamulcow nie wyczysci przeplywomierza.
Podepnij tester Toyoty i zrob test aktywny Egr i patrz na odczyt przeplywomierza. Na biegu jalowym z otwartym egr przeplyw powietrza powinien spadac o polowe w stosunku do zamknietego Egr. A jaki masz odczyt z przeplywomierza teraz na nagrzanym silniku na biegu jalowym ile g/sek?

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Serdeczne dzięki za propozycję i chęć pomocy.

Niestety pasuję przy tych technicznych wskazówkach. Posiadam tylko aplikację i myślę, że dobrą ocenę/ sytuacji.

Mam trochę daleko - 400 km, ale 1x na kwartał jeżdżę do Krakowa to chętnie podjadę.

W sobotę kupiłem specjalny "szuwaks" (GUNK CarbMedic) do czyszczenia przepływomierzy. Do małej musztardówki wlałem 70% spirytusu, 25% rozpuszczalnika i dolałem trochę tego szuwaksu. Trzymałem w tym roztworze przepływomierz przez 30 minut w 3 interwałach po 10 minut. Po każdym interwale czyściłem tym "szuwaksem". Na koniec bardzo delikatnie patyczkami do uszu dla niemowląt i na sam koniec tym szuwaksem. 2 małe druciki były metaliczne/srebrne. 2 duże druciki brązowawe, ale czyste, Taki kolor patynowanego mosiądzu.
Ta operacja nic nie poprawiła. Rav-ka jeździ tak samo z błędem jak i bez błędu, tzn. bardzo dobrze.
Jak odpiąłem wtyczkę od przepływomierza to odczytałem 2 błędy P0100 i chyba P0104).

Sądzę, że to jednak wada sterownika - może "zimny lut", chociaż początkowo "mój" majster typował ew. wiązkę. Ta została jednak "przedzwoniona" przez elektryka i nie widział przerwy. Moja próba z wtyczką też to potwierdza.

Kupię chyba używany sterownik. Nie są drogie - 80-110 zł.Na tym forum czytałem, że można go "klonować" samoistnie i nie potrzeba centralki, kluczyków itp. . Czy potrafisz coś takiego zrobić? Ile taka operacja trwa?

Tak czy siak na razie nic już więcej nie robię tylko jeżdżę.

Jeszcze raz dzięki.

PS. Rav4 z automatem, roczniki 2001-2003/2004 miały wadę w sterowniku. Sprawa była znana, ale nie podlegała akcji grzecznościowej (Goodwill) Toyoty. Był to chyba właśnie "zimny lut". Sterownik był jeden dla ASB i silnika. Ja mam skrzynię tradycyjną, ale może mnie dopadł podobny chochlik.
  
 
Cytat:
2019-08-06 15:45:47, Zbigniew0705 pisze:
Serdeczne dzięki za propozycję i chęć pomocy. Niestety pasuję przy tych technicznych wskazówkach. Posiadam tylko aplikację i myślę, że dobrą ocenę/ sytuacji. Mam trochę daleko - 400 km, ale 1x na kwartał jeżdżę do Krakowa to chętnie podjadę. W sobotę kupiłem specjalny "szuwaks" (GUNK CarbMedic) do czyszczenia przepływomierzy. Do małej musztardówki wlałem 70% spirytusu, 25% rozpuszczalnika i dolałem trochę tego szuwaksu. Trzymałem w tym roztworze przepływomierz przez 30 minut w 3 interwałach po 10 minut. Po każdym interwale czyściłem tym "szuwaksem". Na koniec bardzo delikatnie patyczkami do uszu dla niemowląt i na sam koniec tym szuwaksem. 2 małe druciki były metaliczne/srebrne. 2 duże druciki brązowawe, ale czyste, Taki kolor patynowanego mosiądzu. Ta operacja nic nie poprawiła. Rav-ka jeździ tak samo z błędem jak i bez błędu, tzn. bardzo dobrze. Jak odpiąłem wtyczkę od przepływomierza to odczytałem 2 błędy P0100 i chyba P0104). Sądzę, że to jednak wada sterownika - może "zimny lut", chociaż początkowo "mój" majster typował ew. wiązkę. Ta została jednak "przedzwoniona" przez elektryka i nie widział przerwy. Moja próba z wtyczką też to potwierdza. Kupię chyba używany sterownik. Nie są drogie - 80-110 zł.Na tym forum czytałem, że można go "klonować" samoistnie i nie potrzeba centralki, kluczyków itp. . Czy potrafisz coś takiego zrobić? Ile taka operacja trwa? Tak czy siak na razie nic już więcej nie robię tylko jeżdżę. Jeszcze raz dzięki. PS. Rav4 z automatem, roczniki 2001-2003/2004 miały wadę w sterowniku. Sprawa była znana, ale nie podlegała akcji grzecznościowej (Goodwill) Toyoty. Był to chyba właśnie "zimny lut". Sterownik był jeden dla ASB i silnika. Ja mam skrzynię tradycyjną, ale może mnie dopadł podobny chochlik.


Szkoda kasy te kompy w manualu nigdy sie nie psuly na priva masz nr do mnie jak bedziesz w poblizu to sie zgadamy i opanujemy temat. Zrob tylko zdjecie przeplywomierza z gory spr czy numery sie zgadzaja czy go ktos nie wymienil na inny.
Zajrzyj tez za schowek czy do kompa wchodzi tylko wiazka silnikowa czy jest cos dopiete na przejsciowkach.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Witam ogarnął ktoś temat? Klient przywiózł auto również do mnie z tym kodem błędu (czytany różnymi diagnoskopami) Egr podmieniony później drugi i po około 30 kilometrach błąd się wyświetla, dolot czysty, rurka gieta koło turbo z egra również przedmuchana. Przepływomierz czyszczony również specjalnym środkiem do tego przeznaczonym,. Na wolnych obrotach odczyty koło 9 g/s przy 3 tys obrotów koło 35 g

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2019-10-16 23:52:03, rylik91 pisze:
Witam ogarnął ktoś temat? Klient przywiózł auto również do mnie z tym kodem błędu (czytany różnymi diagnoskopami) Egr podmieniony później drugi i po około 30 kilometrach błąd się wyświetla, dolot czysty, rurka gieta koło turbo z egra również przedmuchana. Przepływomierz czyszczony również specjalnym środkiem do tego przeznaczonym,. Na wolnych obrotach odczyty koło 9 g/s przy 3 tys obrotów koło 35 g Pozdrawiam


Ile g/s masz na biegu jalowym z otwartym Egr na 100% i z zamknietym na tescie aktywnym??


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2019-10-16 23:52:03, rylik91 pisze:
Witam ogarnął ktoś temat? Klient przywiózł auto również do mnie z tym kodem błędu (czytany różnymi diagnoskopami) Egr podmieniony później drugi i po około 30 kilometrach błąd się wyświetla, dolot czysty, rurka gieta koło turbo z egra również przedmuchana. Przepływomierz czyszczony również specjalnym środkiem do tego przeznaczonym,. Na wolnych obrotach odczyty koło 9 g/s przy 3 tys obrotów koło 35 g Pozdrawiam



Niestety u mnie bez zmian. W międzyczasie zmieniłem przepływomierz. Nic to nie dało.
W poniedziałek kolejna próba. Dam znać.

Niewątpliwie ciekawy temat.
  
 
Cytat:
2019-12-06 09:06:51, Zbigniew0705 pisze:
Niestety u mnie bez zmian. W międzyczasie zmieniłem przepływomierz. Nic to nie dało. W poniedziałek kolejna próba. Dam znać. Niewątpliwie ciekawy temat.


Zrob test aktywny i napisz ile g na sek na calkowicie zamknietym i otwartym zaworze.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Pod chłodnica egr jest gruszka z dźwignią w całym elemencie jest przepustnice i ona się zacina dla tego błąd wyskakuje (posiafam toyotę lc 120) wymienialem pekniete tloki rozbieralem wszystko czyscilem... bynajmniej musi to płynnie działać. Ściągnij wężyk z gruszki i sprawdź czy jak naciagniesz samo powróci do poprzedniej pozycji.
  
 
Cytat:
2019-12-21 23:03:10, skwar87 pisze:
Pod chłodnica egr jest gruszka z dźwignią w całym elemencie jest przepustnice i ona się zacina dla tego błąd wyskakuje (posiafam toyotę lc 120) wymienialem pekniete tloki rozbieralem wszystko czyscilem... bynajmniej musi to płynnie działać. Ściągnij wężyk z gruszki i sprawdź czy jak naciagniesz samo powróci do poprzedniej pozycji.


Nie mieszaj w temacie to inna para kaloszy. Niema zwiazku z tym kodem.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2019-07-17 09:19:19, Zbigniew0705 pisze:
To nie musi być EGR. W moim przypadku P0400 wyskakuje na odcinkach od 15 do 80 km po 1 starcie. Wielu z tym problemem walczyło - bez skutku. Uzupełniając podaję, ze został wymieniony EGR na nowy Denso. Błąd dalej wyskakuje - no to jeszcze raz nowy EGR Denso w ramach reklamacji. Błąd dalej wyskakuje. Jednym ze specjalistów, który sobie nie poradził była Toyota-Radość. Odesłali mnie do elektronika - podejrzenie, że coś "siedzi/leży" w sterowniku silnika. Samochód Rav4 d4d 1cd-ftv rocznik 2004 jeździ bez problemu. (To dłuższa historia). Ponieważ 2 lata "walczę" z tą przypadłością to chętnie poznałbym przyczynę błędu z historii opisanej przez Kolegę "land-car1983".



Może się wypowiem po paru latach przerwy ponieważ wyszedłem z tego modelu że względu na zestarzenie się auta i mała opłacalność. Swego czasu przez 6 lata przemielilem ze 100 ravek w handlu i na tyle sztuk miałem ze 3 sztuki z tym cholerny błędem i żadnej nie naprawiłem choć miałem dosłownie górę wszystkich części bo miałem też anglik i ja nigdy żadnych gratow nie kupowałem. Wymieniłem dosłownie wszystko po kilka sztuk zanienialem i to z Anglików do których wcześniej podlaczalem kompa i nie miały tego błędu czyli EGR, przeplywki, kompa głównego, czyscilem masy i nic nie pomagało błąd dalej wyskakiwal. Auta się sprzedały z tymi błędami i tyle. Problem tkwi w czymś innym o którym Bigelektron nie może powiedzieć bo to jego hajs i go doskonale rozumiem. Sam do tej pory zarabiam jak ktoś przyjedzie do mnie z uwalonym układem paliwowy lub doładowaniem a super spece od vw wymiekaja przy 1cd i najlepiej by wymienili wszystko. Taki urok tego silnika w Rav4 bo jest zupełnie inny osprzęt niż Avensis gdzie tam takie dramatu nie było. Choć miałem wszystkie graty do tego modelu to jeżdżę honda crv II 2.2 icdti i tam nie ma takich problemów i nigdy w życiu kupię sobie Rav4 2.0 d4d bo to szajs ale tym handlowalem bo ludzie woleli kupować Toyote zamiast hondy bo Zientarski w telewizji wychwala pod niebiosa bezawaryjnosc Toyoty. Chciałbym się kiedyś dowiedzieć co było powodem błędy p0400 Dziękuję i pozdrawiam.
  
 
Trzeba zawsze wyjsc od podstaw. A podstawa wykrycia bledu jest pomiar powietrza przez przeplywomierz.
Diagnostyka jest niezwykle prosta ale naprawa juz nie. A czasem trzeba poprostu wymienic silnik
Dlaczego?
Silnik pracuje zagrzany na biegu jalowym i ma jakis przeplyw i co z tego skoro nic nie obrazuje. A liczy sie zakres pracy. Wiec najlatwiej zrobic test aktywny na zagrzanym silniku na biegu jalowym i zanotowac ile gna sek przeplywa przez przeplywomierz na calkowicie zamknietym zaworze i na calkowicie otwartym. Teraz trzeba wiedziec ile to jest dobrze a ile zle. Wiec najlepiej porownac z takim samym sprawnym silnikiem. Na dokumentacje Toyoty bym tutaj nie liczyl bo tego nie podaja a jezeli to przewaznie niema to nic wspolnego z rzeczywistoscia. Dokumentacja Toyoty przewaznie sprawia wrazenie jakby dotyczyla zupelnie innej marki.
No i np wychodzi ze na zamknietym zaworze przeplyw jest mniejszy niz w innym. Wiadomo ze silnik musi zassac tyle a zasysa mniej. No to ktoredy zasysa? No to sprawdzamy co ma ujscie za przeplywomierzem i to eliminujemy na probe itd.
Przeplyw i roznica nic innego. I niby mechanicy znaja ta prosta zaleznisc ale zadziwiajaco nie potrafia wyciagac odpowiednich wnioskow.
Z takich ciekawszych przypadkow to kiedys ktos zamienil w landzie 120 sterowanie Egr z pneumatyka poduszek pod silnikiem. I na postoju niby bylo ok ale podczas jazdy juz nie.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2019-12-27 10:22:00, Bigelektron pisze:
Trzeba zawsze wyjsc od podstaw. A podstawa wykrycia bledu jest pomiar powietrza przez przeplywomierz. Diagnostyka jest niezwykle prosta ale naprawa juz nie. A czasem trzeba poprostu wymienic silnik Dlaczego? Silnik pracuje zagrzany na biegu jalowym i ma jakis przeplyw i co z tego skoro nic nie obrazuje. A liczy sie zakres pracy. Wiec najlatwiej zrobic test aktywny na zagrzanym silniku na biegu jalowym i zanotowac ile gna sek przeplywa przez przeplywomierz na calkowicie zamknietym zaworze i na calkowicie otwartym. Teraz trzeba wiedziec ile to jest dobrze a ile zle. Wiec najlepiej porownac z takim samym sprawnym silnikiem. Na dokumentacje Toyoty bym tutaj nie liczyl bo tego nie podaja a jezeli to przewaznie niema to nic wspolnego z rzeczywistoscia. Dokumentacja Toyoty przewaznie sprawia wrazenie jakby dotyczyla zupelnie innej marki. No i np wychodzi ze na zamknietym zaworze przeplyw jest mniejszy niz w innym. Wiadomo ze silnik musi zassac tyle a zasysa mniej. No to ktoredy zasysa? No to sprawdzamy co ma ujscie za przeplywomierzem i to eliminujemy na probe itd. Przeplyw i roznica nic innego. I niby mechanicy znaja ta prosta zaleznisc ale zadziwiajaco nie potrafia wyciagac odpowiednich wnioskow. Z takich ciekawszych przypadkow to kiedys ktos zamienil w landzie 120 sterowanie Egr z pneumatyka poduszek pod silnikiem. I na postoju niby bylo ok ale podczas jazdy juz nie.



No właśnie i to jest to że znasz parametry na pamięć i z autopsji wiesz gdzie szukać a taki szarak to wymieni silnik bo okaże się że w głowicy zaroslo pajeczynami bo ktoś jeździł jak cajmer lub krótkie odcinki robił. Wiadomo że jeszcze to może być INTERCOOLER lub kolektor ssący.
To jest ta sama sytuacja jak się dowiedziałem od ciebie przy ilu wywala błąd przeladowania turbo i ludzie do mnie przyjeżdżali czy mam zawór turbo jakiś sprawny bo kupili na allegro i dalej im błąd wywala więc ja z kompem na jazdę i IV bieg i w palnik od 2 tys i było jasne gdzie leży problem, na drugi dzień turbo używane z półki + montaż i auta śmigały jak ta lala. Kilkanaście sztuk tak ogarnąłem. Albo jak nie chciał odpalać na rozgrzanym i jak sprawdzić przelewy przy ilu puszcza zawór ciśnienia paliwa itp Wiedza jeszcze raz wiedza za którą ludzie tobie płacą a nie za pracę pozdrawiam
  
 
Serwus,

melduję się po kolejnej wizycie w kolejnym serwisie, tym razem specjalizującym się w Toyotach i Hondach. (Toyota w Radości powinna taka też być, przynajmniej w tym przypadku). Pojechałem z hamulcami, ale pokazałem przy okazji historię choroby P0400 opisaną na tym forum. Po 2 godzinach miałem odpowiedź - "zrobione".

Przyczyna prozaiczna, banalna itp.. Błąd powodował bardzo zabrudzony "kolektor dolotowy" (cytat). Panowie oczyścili go szczotką i wyssali brudy odkurzaczem. Zaznaczyli od razu, że przy następnej wizycie należy kolektor zdemontować i dokładnie oczyścić od środka. Ta "naprawa" niejako przy okazji kosztowała mnie 200 zł. Wszystkie pozostałe dot. P0400 dobrze ponad 1500 zł (w tym nowy EGR Denso). Diagnostyka w Toyocie Radość 170 złotych i 2 dni przetrzymania samochodu (w tym wymiana używanego EGR i inne badania) - panowie wskazali na komputer i skierowali do Piaseczna do specjalisty elektronika.
Były jeszcze inne opinie "nie z tej planety/parafii", a że to sterownik silnika, zerwana wiązka i nie pamiętam co jeszcze.

Historia interesująca, aczkolwiek droga naprawa. Podchodzę do sprawy na luzie - ludzie mają prawo się mylić, nie mają natomiast prawa powtarzać błędów.

Serdeczne dzięki dla Bigelektrona za wskazówki na privie i whatsapp-ie. Było to miesiące wstecz.

Pozytyw jest taki, że został mi sprawny EGR i mogę go za 100 PLN "sprezentować" Potrzebującemu.

Pozdrawiam
  
 
Witam,

Toyota rav4 2008 diesel d4d 136km

Blad pojawia sie juz ktorys raz, towarzyszy mu spadek mocy na 1 i 2 biegu (przy okolo 40 km/h) + 3 kontrolki -check engine, check 4x4, check VSC) .

Filtry oleju, paliwa , kabiny etc wymienione miesiac temu.

Po szybkiej konsultacji z zakladem Toyota Wlochy jade niedlugo na czyszczenie zaworu EGR.

Czy maja Panstwo jakies dodatkowe wskazowki ? Szczegolnie Pan z Katowic ?

Pozdrawiam i dziekuje za aktywnosc w poprzednich latach

Jakub Ch.
  
 
Cytat:
2015-12-29 21:14:02, land-car1983 pisze:
Witam panowie mam problem, otoz po diagnozie wyszedl mi bład p0400 ze niby zawor egr podmieniłem dwa egr i dalej to samo błąd pojawia sie po ok 15km jazdy, wiec podejrzewam ze trzeba szukac dalej, czy np zapchany układ dolotowy(kolektor ssacy,przepustnica,) ma na to wpływ?? czy szwankujacy przepływomierz tez??? a układ podcisnienia??? i ewentualnie co jeszcze?? z góry dziekuje za pomoc



Przede wszystkim dobre czyszczenie EGR i nie tylko! Trzeba wyczyścić kanał dolotu z EGR do komory, do ssącego. W tamtym miejscu jest specjalne przewężenie i jeśli dodatkowo nazbiera się ok. 2 mm na średnicy to nie ma siły musi pokazać P0400. A przepływomierze DENSO /Hitachi/ tak często się nie psują jak wynika to z wpisów na forum
  
 
a moze wodorowanie coś by tutaj pomogło? , czy się nie sprawdzi ?