Strumienica aktywna dolotu - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Napisałem do sprzedawcy żeby podal mi srednice otworu wlotowego, jedyne co zauwazylem na tych kolektorach to wyjscia na węzyki od podcisnienia poprostu są w innych miejscach i jakies dodatkowe otwory do montażu jakiś podzespołów, zobaczymy co z tymi średnicami jest czy faktycznie jest zauważalna chyba ze ktoś ma taki kolektor od 2.0 to niech zmierzy średnice tutaj w tym miejscu A ja zmierze u siebie i porównamy ok.
  
 
pisalem o plastikowych, uwierz maja inna srednice runerow.

Macałem wszystkie 3, 1.6, 1.8 115 i ten z mondeo, 1.6 masz najmniejsze srednice
  
 
A ten z mondeo 2.0 z mk1 czy mk2 podejdzie do mojej głowicy bez problemu?? tutaj znalazłem komplet uszczelek do kolektora ssącego nie ma znaczenia czy 1.6 czy 2.0 tutaj link http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Uszczelka-kolektora-ssacego-1.6-1.8-2.0-Zetec-E-od-091999-%E2%86%92/2578 , no ale dobra bede dzisiaj mial odpowiedż od tego goscia co sprzedaje te kolektory ma kolektor od 1.6 , 1.8 i 2.0 16V dla penosci wole sie jeszcze upewnić przed zakupem.

[ wiadomość edytowana przez: adagor28 dnia 2016-01-11 07:06:06 ]

[ wiadomość edytowana przez: adagor28 dnia 2016-01-11 07:06:43 ]
  
 
tak siadaja na twoj silnik. Pamietaj tylko by kolektor był z mdo ze silvertopem bo sa inne wtryski a nie przerabialem jeszcze podpinania ich do escorta
  
 
A wtryski z 2.0 zagraja przy moim sterowaniu, bo wtedy kupiłbym komplet kolektor razem z wtryskami.
  
 
tak, tylko mimo wszystko komp 1.6 nie ogarnie ich do konca.
Jaki wymiary Ci wysłali ?
  
 
A czemu komp ma ich nie ogarnąć "do końca"? Rozwiń nieco tą myśl.
  
 
Cytat:
2016-01-17 09:43:15, Wymiot pisze:
tak, tylko mimo wszystko komp 1.6 nie ogarnie ich do konca.



Komp z 1.6 ogarnie też wtryski z N7A.
  
 
Pozwolę sobie naprostować to wszystko co tu przeczytałem, bo mimo, że temat stary jak to forum to nadal pełno tu domysłów.

Skoro siedzi u Ciebie komp z 1.8 to na razie go po prostu zostaw i nawet nie dotykaj. Będzie Ci dużo łatwiej diagnozować ewentualne problemy gdy będziesz wiedział, że elektryki nie ruszałeś. Tak orientacyjnie na silniku 2.0 pod kompem z 1.8 RKC powinieneś mieć 190Nm w okolicy 4500RPM i co ważniejsze to jakieś 160Nm w okolicy 2000RPM. Oczywiście jak założysz słabsze wtryski albo wydech czy dolot mniejszy niż ten w 2.0 to spodziewaj się gorszego wyniku.
Kompa to sobie możesz zmieniać jak już będziesz miał auto, które odpala i jeździ.

Co do kolektorów dolotowych to nie ma żadnej szkoły wsadzania kolektora z Escorta 1.8 RKC 115KM, bo ten kolektor wsadza się tylko do Fiesty gdzie ściana grodziowa jest 3cm bliżej silnika niż w Escorcie. Wsadzając 2.0 do Escorta wsadzasz je razem z kolektorem z 2.0, bo mieści się bez żadnego kłopotu. Mam oba te kolektory i escortowy ma naprawdę sporo chudsze kanały.

W twoim przypadku w grę wchodzą kolektory od następujących silników 2.0 Zetec:
NGA (Mondeo MK1 i MK2 do maja 1998 ) - tego szukaj w pierwszej kolejności najlepiej w zestawie z przepustnicą, krokowcem, kompletną listwą paliwową i wiązką wtryskiwaczy (inna wtyczka krokowca)
pod przepustnicą 3 przyłącza podciśnień

Od biedy może też być z blacktopa, ale nie wiem jak tam z listwą paliwową
NGB, NGC, NGD (Mondeo MK2 od maja 1998 )
2 podciśnienia pod przepustnicą i inną flanszę od przepustnicy
EDBA, EDBB, EDBC, EDBD (Focus 2.0)
3 podciśnienia i jeszcze inną flanszę przepustnicy (wydaje mi się, że są jeszcze inne)
EDDB, EDDC, EDDD, EDDF (Cougar 2.0)
4 podciśnienia pod przepustnicą
Każdy z powyższych wygląda na pierwszy rzut oka tak samo i tak samo dobrze pasuje do głowicy.
Na każdy z nich będzie pasowała aluminiowa przepustnica z silvertopa NGA i takiej szukaj. Wszystkie przepustnice z Escorta będą za wąskie, natomiast wszystkie przepustnice z blacktopa będą Ci robiły problem z TPSem, który będzie się objawiał opóźnieniem reakcji silnika na wciśnięcie gazu. Niestety trzeba na tą przepustnicę przełożyć sobie mechanizm linki gazu z Escorta, bo w Mondeo są inne przełożenia i jak tego nie zrobisz to będzie Ci się otwierać tak mniej więcej na 70% przy pedale wcisniętym w podłogę.


[ wiadomość edytowana przez: darek4488 dnia 2016-01-18 03:01:46 ]
  
 
w gwoli scisłosci kolektor dolotowy z mondeo do fiesty tez wchodzi... tak mam u siebie, co do kolektora z focusa blacktopa to jest zupełnie inna listwa wtryskowa inaczej montowana, wiec trzymaj sie tego z silvertopa.
  
 
Dzięki wielkie kolego darek4488 , kurde ciekawe czy w całośi coś takiego dostane , chociaż przepustnice mam i jest sprawna uchwyt do linki przełożyłem, więc muszę poszukać kolektora z wtryskami i krokowcem, może tutaj ktoś z kolegów posiada z tego rocznika cos takiego?