Węgierskie skrzynie kłowe

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam ,jak by ktoś szukał producenta skrzyń kłowych z Węgier to proszę tu jest link: http://www.dogbox.eu

Dla przykładu, skrzynia 5 krótka z tym mało wyrafinowanym systemem przełożeń kosztuje nowa 1050 euro do łady , jam mam taką w fiacie 125 2.0 dohc
  
 
Dużo przejezdziłeś z tą skrzynią? Możesz coś więcej o niej napisac, jak sie spisuje, jakieś awarie? Winiar w temacie z GTJ jakoś nie jest przekonany do tych skrzyń...
  
 
koła robione sa gdzies w rumunii
wegrzy poprostu składaja to do kupy i dystrybuują dalej
ja miałem doczynienia z 6 biegową do fiata 124
chodziła w Polonezie 2000 Dowgirda
bardzo fajnie sterowanie ładnie przyjmuje biegi
ale
zero dzwieku typu colotti gwizd
po 1,5 sezonu ok 15 imrezach amatorskich
do wymiany 80% skrzyni
dokładnie pary koł 1,2,3,4,5
podociskane od pracy słady na zebach i miał materiał w oleju

reasumując
jaka cena taka jakość
  
 
Ale Dowgirda fura nie była szczególnie oszczędzana na tych amatorskich imprezach - raczej ostro dostawała po dupsku (z tego co pamiętam to nieraz na dwa baty była ciśnięta bo się chłopaki przesiadali) - więc jak te skrzynie to taki gównolit to i tak nieźle wypada co?
  
 
A na jakim oleju jezdzone I jak czesto wymieniany?
  
 
Na Colotkę mnie nie stać.

Tak dużo ile jeździ Adam, ja jeździł i nie będę.
A jeżeli nawet w życiu tak się poskłada, że i na tak dużą liczbę startów w roku będzie mnie stać, znaczyło to będzie również, ze stać mnie w tym momencie będzie na podmianę skrzyni na włoską. Wtedy tą węgierską skrzynię można po prostu sprzedać, a z tego co widzę, chętnych na używkę jest naprawdę sporo.

Dla mnie jest to naprawdę temat do działania w najbliższym czasie. A jeżeli te skrzynie sygnowane do 131 lub do 124ki mają dzwon obejmujący duże 215m sprzęgło - to jestem na tak.
  
 
Cytat:
2016-01-22 08:47:27, Lukasz_Wais pisze:
A jeżeli te skrzynie sygnowane do 131 lub do 124ki mają dzwon obejmujący duże 215m sprzęgło - to jestem na tak.



sa tekie dzwony
  
 
Rafał, czy poza Colotti i węgierską skrzynią ,coś jeszcze ?
Kiedyś spotkałem się z :
http://www.zf-motoraction-rallying.com
  
 
Bacci jeszcze robi przełożenia do fiatowskich skrzyń, z tego co pamiętam do małych robi kłowe na prostych, a do dużych skośne z synchronizatorami.
  
 
Cytat:
2016-01-22 08:47:27, Lukasz_Wais pisze:
A jeżeli te skrzynie sygnowane do 131 lub do 124ki mają dzwon obejmujący duże 215m sprzęgło - to jestem na tak.


Sprzęgło 215mm do 1,6 czy to aby nie przerost formy nad treścią?
  
 
Cytat:
Sprzęgło 215mm do 1,6 czy to aby nie przerost formy nad treścią?


A dlaczego przerost?
Co to jest 215 mm ?
Przynajmniej będzie odporne na katowanie.
  
 
Cytat:
2016-01-22 10:52:38, bing17 pisze:
Bacci jeszcze robi przełożenia do fiatowskich skrzyń, z tego co pamiętam do małych robi kłowe na prostych, a do dużych skośne z synchronizatorami.



Bacci jest mniej wiecej w cenie colotti
sa jakies wloskie garazowe firmy co robia wkłady do skrzyń
ale 4500e bym nie zaryzykował
poza tym nie znam nic innego
  
 
prosta kalkulacja - 4,5 k euro = 4x skrzynia węgierska = (wg. przeliczenia Adama D.) 6-8 sezonów jazdy

Czy tyle wytrzyma collotka/bacci ?
  
 
Cytat:
2016-01-22 12:48:59, gregor125 pisze:
A dlaczego przerost? Co to jest 215 mm ? Przynajmniej będzie odporne na katowanie.

A po co kastrować go takim ciężkim żelazkiem?
Dobra tarcza 200mm, nawet mineralna, powinna spokojnie przenieść to co wygeneruje ten silnik. Ile szacujesz że to będzie mieć momentu? Sprzęgło ma być takie żeby przeniosło to co generuje silnik ale przy wystąpieniu nagłych przeciążeń ma ślizgnąć zapobiegając ukręceniu czegoś w napędzie.
  
 
Cytat:
2016-01-22 11:20:25, pavlus pisze:
Sprzęgło 215mm do 1,6 czy to aby nie przerost formy nad treścią?



miałem takie w seryjnym setupie 1592
  
 
Dopiero co kupiłem furę dam znać jak zacznę śmigać fiaciorem ,chwilowo jestem uziemiony.
  
 
Cytat:
A po co kastrować go takim ciężkim żelazkiem?
Dobra tarcza 200mm, nawet mineralna, powinna spokojnie przenieść to co wygeneruje ten silnik. Ile szacujesz że to będzie mieć momentu? Sprzęgło ma być takie żeby przeniosło to co generuje silnik ale przy wystąpieniu nagłych przeciążeń ma ślizgnąć zapobiegając ukręceniu czegoś w napędzie.



No fakt, 215 - nastka - jest cięższa o 0.5 kg ....od 200...
Co ty chcesz w pf 125 ukręcić ???
A zapominasz o redukcjach i podcięciach biegiem ??

Rosjanie robią jeszcze całkiem ciekawe wkłady -na prostych zębach.
http://tuningsport.ru/catalog/ryad-peredach-c-82/
  
 
A tu dołączam ceny aktualne skrzyń


The price of the 5 speed Lada gearbox is (16MnCr5)::1150 Euro / Piece

The price of the 5 speed Lada gearbox is (hard steel)(17CrNiMo): 1490 Euro / Piece

The price of the 5 speed Lada kit is (16MnCr5): 990 Euro / Piece

The price of the 5 speed Lada kit is (hard steel)(17CrNiMo): 1330 Euro / Piece


The prices netto Prices.
  
 
A nie pytałeś może o ceny skrzyń 6-biegowych?
  
 
Cytat:
2016-01-23 08:29:17, gregor125 pisze:
No fakt, 215 - nastka - jest cięższa o 0.5 kg ....od 200... Co ty chcesz w pf 125 ukręcić ??? A zapominasz o redukcjach i podcięciach biegiem ?? Rosjanie robią jeszcze całkiem ciekawe wkłady -na prostych zębach. http://tuningsport.ru/catalog/ryad-peredach-c-82/


A wiesz jak a jest różnica między masą a momentem bezwładności?
A choćby półoś.
I jaki moment przy tych redukcjach i podcięciach musi przenieść?
Albo mi się na oczy rzuciło albo jest tam tylko jedna skrzynia do tyłnapędu i nie jest na prostych zębach.

Cytat:
A tu dołączam ceny aktualne skrzyń...


A jakieś przełożenia tych skrzyń?