Łada Ładna 21072 by Chomik 89 - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Podsufitka jest z pianki, zbrojona włóknem szklanym. Całość jest powlekana skają. Tylne słupki są maskowane plastikowymi maskownicami. Co do pola, to dobry blacharz wymieni całe podszybie. Tak, że nie będzie śladów. Nawet nie wykryje tego prześwietlenie.
  
 
Cytat:
2016-03-06 20:14:52, felype pisze:
Fajna. Kiedyś widziałem ją nawet na żywo w Łodzi, z kilkoma młodzieńcami na pokładzie. Z tego co pamiętam to albo przewinęła się kiedyś na forum albo na którymś z portali ogłoszeniowych.


Rzeczywiście, był taki temat kilka (?) lat temu na forum. Dopiero jak napisałeś skojarzyłem. Chomik, powinieneś się do niego dokopać. To już niemalże sprawa wagi państwowej.

A z drugiej strony, ktoś cię zapyta na jakimś zlocie/spocie:
- To jest Siódemka czy Piątka ?
- Jak wolisz...
- ???
- A otwieraj wszystko i sobie posprawdzaj

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
Cytat:
2016-03-07 19:09:15, emde pisze:
(...) A z drugiej strony, ktoś cię zapyta na jakimś zlocie/spocie: - To jest Siódemka czy Piątka ? - Jak wolisz... - ??? - A otwieraj wszystko i sobie posprawdzaj



Kundelki są najbardziej oddane swoim wlascicielom
  
 
Dobra, zbieram graty z 07, żeby było w niej więcej z 07 niż 05. Później kupię budę 21051 i przełożę to co mi zostanie
Co dwie Łady to nie jedna
  
 
Swego czasu była do kupienia nowa buda 05 na allegro. Poszła chyba za 3k.
  
 
ponad 3,5 tyś. wylicytowali
zajebista baza
  
 
Dobra, 2105 musi na razie poczekać. Teraz na tapecie jest 2107/05 żeby była 2107

W zeszłym roku udało mi się ogarnąć skrzynie biegów. Klasyczna 4ka.
Wymieniłem uszczelki/uszczelniacze, łożysko igiełkowe, wypiaskowałem drobnice i dałem w proszek i poprawiłem wizualnie









Ostatecznie wygląda tak:



Gaźnik też został zrobiony na "nowo"

Przed...





I po...




  
 
bardzo fajnie to wygląda, wszystko się świeci, naprawdę czysto i elegancko
ale też zawsze mnie też zastanawiało po co ludzie polerują coś, czego widać nie będzie a co gorsze, że po 3 miesiącach będzie wyglądać tak samo nie chodzi mi o silnik i wszystko co jest pod maską, a dżwon ledwo wystaje w komorze lepiej kolektor z gaźnikiem zrobić, przekładnię ze wspornikiem, aparat, alternator z pompą, koła pasowe, wszystko co jest pod maską jednym słowem

podobają mi sie niektóre przednionapędówki w których wszystko jest na szkło wyprowadzone, pomalowane i żadnych kabli i kabelków nie widać
  
 
Polerowanie niecałą godzinę zajęło, a w lustro się nie bawiłem- a efekt miły dla oka kiedy do garażu się wchodzi
Alternator i pompę wody też mam ogarnięte. Później zaprezentuję
Niestety z alternatorem za bardzo zaszalałem i chyba za bardzo go "zaizolowałem" malując... coś kiepskie ładowanie ma teraz:/
Orientują się może Koledzy jaki powinien być alternator w 21072? Czy z zewnętrznym regulatorem czy z wbudowanym? Mam oba alternatory i nie wiem, który później założyć
  
 
Jak i czym polerujesz?
  
 
Cytat:
Chomik89 pisze: jaki powinien być alternator w 21072? Czy z zewnętrznym regulatorem czy z wbudowanym?


to chyba zależne było od rocznika, im nowsze tym bardziej postępowe a po 89 chyba były już te nowsze montowane 37.3701 chyba miały symbol
  
 
Cytat:
2016-03-11 23:22:36, SzokoLada pisze:
Jak i czym polerujesz?


Zależy od materiału. Skrzynię ogarnalem papierem 120 na piankowej kostce, potem 240. Dalej krążek filcowy na wiertarce i brązowa pasta polerska a na koniec krążek bawełniany i niebieska pasta. Efekt jest taki jak na zdjęciach.

Zastanawiam sie czy nie spróbować obecnych zderzaków zrobic na lustro. Wtedy najpierw papier od 80 do 360 na sucho. Papiery w górę bedą do gradacji 1200 na mokro. Dalej krążek i bawełna z pastami. Na sam koniec zabezpiecze to klarem do polerowanego (podobno jest jakis specjalny). Zobaczymy co z tego wyjdzie
  
 
80 to zdecydowanie za grubo. Ja zaczynam od 180. Co do lakieru, to nie zalecam. Lepiej zostaw po polerce gole Alu. Zawsze można poprawić pastą, a pod lakierem będą robić się pająki.
  
 
Tak, papier od 180 w górę.

Dzisiaj Ładna opuściła garaż po 6 miesiącach zimowania. Niestety konieczne było ładowanie akumulatora (Przy -12 odpalała bez problemu po dwóch tygodniach, a przy +12 bateria umiera po 3 dniach...) oraz dopompowanie koła. Dzisiaj na mycie zabrakło już czasu, ale może w weekend się uda






  
 
W końcu! Po 2 tygodniach oczekiwania, kurier dostarczył mi nowe serduszko na pełnym wypasie do Ładnej. Miało pasować plug&play. Niestety- po pierwszych przymiarkach wiem już, że skrzynia nie zmieści się w tunelu Pierwsza opcja: Rzeźbienie tunelu i lewarek wyląduje trochę bardziej z tyłu (jestem wysoki, więc łatwiej mi będzie zmieniać biegi). Druga opcja, to zastosować flansze i założyć seryjną ładowską 4kę - co o tym sądzicie?

  
 
1 kwietnia?

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Że ja od razu nie wpadłem na to, że to żart.
  
 
A odbiegając od tematu, to chyba silnik 4jz, a on chyba jest 6 garowy. Więc nie specjalnie wejdzie.
  
 
Tak, 1 kwietnia
6 nie sześcio, na upartego wszystko mozna wcisnąć
  
 
Jak się człowiek uprze, to wszystko można. Np. do Corsy wcisnąć silnik v6 z Omegi:
Opelek

[ wiadomość edytowana przez: Pereira dnia 2016-04-02 09:33:56 ]