[jaszczur] Fiesta MK4 - Traktorek vel Poligon Doświadczalny - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco


Wychuchany pomierzony, umyty i gotowy
  
 
Myju myju, pucu pucu:


I ciekawostka, różnica w budowie komór spalania w tłokach 1.8TDDI/ostatnie wypusty 1.8TDCI:


Ciekawe z czego to wynika, i co zmienia
  
 
A do czego w ogóle służy ten dołek?
  
 
może bliżej wtryskiwacza

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
Ten dołek jak go nazwaliście to komora wirowa. Popularnie nazywana komorą wstępną. Daje to że mieszanka tam dostaje zawirowania coś jakby mini tornado. Co powoduje lepsze i łatwiejsze spalanie.
  
 
Cytat:
2016-10-20 09:33:23, tomex3 pisze:
Ten dołek jak go nazwaliście to komora wirowa. Popularnie nazywana komorą wstępną.



Pozwolę sobie się nie zgodzić z tą odpowiedzią. Komory wirowe/wstępne znane są z diesli z wtryskiem pośrednim, i one znajdują się w głowicy. W takich dieslach tłoki mają zupełnie inną budowę:


W tym przypadku ten dołek to po prostu komora spalania, ponieważ ten tłok, jak i cały silnik to już wtrysk bezpośredni.
  
 
no to miałem na myśli tylko fakt wtryski mi się pomyliły
  
 

Jakby ktoś się zastanawiał kiedyś jak oczyścić rowki pierścieni w tłokach z nagaru, wystarczy użyć tego:


by uzyskać taki efekt:


Zrobiłem roztwór 1:2, zdjąłem korbowody z tłoków, i włożyłem do kąpieli na ok. 24h. Efekt mnie bardzo pozytywnie zaskoczył Troszkę nagaru zostało, ale wystarczyło przejechać szczotką z twardym włosiem.
  
 
to jakiś specjalny środek?

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
No płyn do myjek ultradźwiękowych. Używany do mycia mocno zabrudzonych rzeczy. Myją też w tym wtryskiwacze dla przykładu.
  
 
Coś tam się działo ostatnio:





[ wiadomość edytowana przez: jaszczurtd dnia 2016-10-30 00:52:21 ]
  
 
Dziś założyłem już czapkę, bo zimno:


I jak mówiłem, z tym motorem idziemy na całość:
  
 
Anyway, dalszy ciąg monologu.
Jako że pompa którą kupiłem w cenie szrotu została kupiona na części, a nie by działać samodzielnie, zabrałem się za jej rozbieranie i ocenę.


To co najważniejsze dla mnie, czyli tłoczek 12mm, dozownik, rolki i fala okazały się zgodnie z przewidywaniami trochę przyrdzewiałe - pompa trochę czasu przeleżała na jakimś placu na sucho...





Najgorzej wyglądała fala. Tłoczek na szczęście cały, bez wżerów, bez rdzy. Fala generalnie nie jest problemem, bo zawsze można dobrać inną. Ale skoro ma się myjkę ultradźwiękową, to co szkodzi spróbować i zobaczyć co zdziała - i tak oto głowiczka po kuracji:


I sama fala - rdza zeszła, pozostał mały wżer. Najprawdopodobniej nie będzie miał wpływu na pracę pompy, chyba że to miejsce zacznie się sypać i w układzie pojawią się opiłki :grin:
Ale do odważnych świat należy


Do tego wszystkiego pompa docelowa dostanie świeżo kupiony podstawowy zestaw naprawczy za pisiont złoty:
  
 
to że nikt nie pisze nie znaczy że nie czyta. Nikt poza tobą nie rozumie diesla. Opisuj i publikuj.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
Też to chętnie czytam, ale nie umiem podjąć tematu z Tobą z powodu braku wiedzy. jedno co mogę napisać na tym forum, to szkoda ze nie trafi to do jakiegoś pięknego escorta.


[ wiadomość edytowana przez: wiesiu666 dnia 2016-11-01 07:07:35 ]
  
 
Najprawdopodobniej powstanie jeszcze jedna taka hybrydka, i wyląduje w pewnym escorcie MK4, w którym teraz jest 1.8D.
Generalnie więc będą co najmniej cztery takie hybrydy jeździć: w mondeo, w fieście, w escorcie i w focusie
  
 
Dużo diesli naprawiałem na pkp i na kopalniach. Jeździć nie lubię dieslem bo nie lubię klekotów ale naprawiać i dłubać owszem
Puki co jesteś jednym z nielicznych tunerów tego silnika u nas
  
 
Większość ludzi którzy obserwują ten wątek pewnie patrzy na ten silnik i widzi stare 1.8TD, i myśli sobie: jaki głuptak, tuninguje TEGO diesla!
A to przecież nie jest już TEN diesel, to praktycznie zupełnie inny silnik, który nigdy nie wyjechał nawet z fabryki w takiej postaci
Więc ja nie tuninguję TEGO diesla, tylko zupełnie innego który wygląda jedynie na podobnego do TEGO, którego znacie od tej - zapewne znacznie gorszej strony (typu pierdzielę, dziś nie odpalę)
  
 
Jak do escorta mk4 takie coś trafi to będzie to genialne połączenie trzymam za takie coś mocno kciuki
  
 
wiesiu, będziesz mógł go sobie nawet pewnie obadać, bo on po Wrocku jeździ