Kultowe Autobusy PRL - Strona 7

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2018-04-25 15:44:46, Historyk1985 pisze:
Największa wada tej serii to dla mnie niestety cena. 40zł dla mnie za drogo (kolejne "normalne" numery - nie promocyjne), jak za takie modele w takiej skali i w takim wykonaniu - możecie się ze mną zgadzać, lub nie, ale ja tej serii nie kupię...




Ja już też posiadam pierwszy numer. Ja jestem zadowolony. Co do ceny...to są też droższe modele i ludzie i tak kupują, zależy pewnie o kto lubi. Jeśli ktoś chce posiadać całą kolekcję, to według mnie najlepiej zamówić prenumeratę, wychodzi taniej.

Ja się na pewno skuszę na kolejne numery, nie wiem też, czy na całą serię, czy właśnie tylko na pojedyncze numery.
W środę Skoda Karosa i ten numer na pewno kupię.
  
 
A ktoś już dostał paczkę z prenumeraty?
  
 
Jak kolega wyżej zapewne już wie, prenumerata zaczęła docierać. A ja tymczasem wracam z Empiku ze Skodą Karosą. Co ciekawe w Empiku więcej Autosanów niż Karos, nie wiem czy to dobrze wróży serii(mimo wszystko). Sama Karosa wykonana dobrze, oczywiście trzeba zwrócić uwagę na lakier, bo niedoróbki są. Pasów odblaskowych tym razem brak.
Z tyłu gazetki informacja o kolejnych numerach, i z tego co widać Ikarusa 66 rzeczywiście dostaniemy w takich samych barwach jak z kolekcji Ikarusa. No cóż, z kolekcji Ikarusa go mam, więc... Jeszcze trzeba poczekać do oficjalnej zapowiedzi na stronie. A kolejny numer to Robur Garant.

[ wiadomość edytowana przez: Tomek125 dnia 2018-05-02 14:45:29 ]

[ wiadomość edytowana przez: Tomek125 dnia 2018-05-02 15:47:52 ]
  
 
Kolejny to znaczy który? Piąty? Bo strona DeA ma zapowiedzi na 4 pierwsze numery.
  
 
Jak pewnie już wiesz, pisząc o kolejności (czy tam może luźno do niej nawiązując jak kto woli ) miałem na myśli wszystko ponadto co już wiedzieliśmy. Czyli Ikarus 66, potem Robur (nr 5 i 6).

[ wiadomość edytowana przez: Tomek125 dnia 2018-05-04 16:05:52 ]
  
 
Ja już też jestem w posiadaniu Skody, teraz czas na Bussinga, a to już w najbliższą środę

Ciekawe co będzie w kolejnych numerach
  
 
Tak teraz sobie myślę, że żałuję,że nie kupiłem więcej Autosanów, widziałem w necie jak fajnie go chłopaki malowali, przerabiali, też bym się pobawił.
  
 
Ma ktoś zapisane zdjęcie gablotki które było na stronie KAPu ? Było tam pełno samochodów w innych kolorach (i innej kolejności) niż wydane w serii co prawdopodobnie obala teorię o tym.
  
 
Ja jestem ciekaw, co pojawi się jutro na stronce De Agostini. (wychodzi 4 numer - a na stronie są zapowiedzi tylko do 4 numeru- więc chyba powinni to zmienić).
  
 
Cytat:
2018-05-23 08:45:00, poldon82 pisze:
Ma ktoś zapisane zdjęcie gablotki które było na stronie KAPu ? Było tam pełno samochodów w innych kolorach (i innej kolejności) niż wydane w serii co prawdopodobnie obala teorię o tym.



Ja niestety nie posiadam, ale sam chętnie zobaczę.
  
 
Aktualizacja na stronie się pojawiła, ale w zasadzie nie ma czego komentować.
  
 
Czyli dostaniemy 1:1 to co Atlas wypuścił w kraju i za granicą....

Czy ktoś może wkleić listę i zdjęcia modeli wydanych w "Bus Collection", "Classic Coach Collection" oraz w "Ikarus Collection" ?


[ wiadomość edytowana przez: poldon82 dnia 2018-06-04 15:38:34 ]
  
 
Seria "IKARUS Collection"

01. Ikarus 620
02. Ikarus 66
03. Ikarus 311
04. Ikarus 260
05. Ikarus 256
06. Ikarus 266
07. Csepel D-710 (wóz strażacki)
08. Ikarus 55
09. Ikarus 556
10. Csepel D-710 (cysterna)
11. Ikarus 415T
12. Ikarus 415
13. Ikarus 30

....kolekcja została przerwana z winy wydawcy !!!

  
 
Kolejna planowa aktualizacja i tym razem coś m.in. obowiązkowego do kupienia, jeśli ktoś nie ma, i mimo tego, że pisano, że nie do końca jest taki jak powinien, czyli Star N52.
  
 
BUS Collection






























https://aukcja.catawiki.pl/kavels/8760413-de-agostini-skala-1-72-partia-31-modeli-kompletna-seria-kolekcji-autobus-w-atlas

Classic Coach Collection


1951 Leyland Tiger Cub Burlingham Seagull Coach – J.T. Whittle & Sons


1967 Bedford VAL Plaxton Panorama Coach


1944 Bedford OB Duple Vista Coach – Ron W. Dew (Dewsway Tours)


1999 Scania L94 Van Hool Alizee T9 Coach – The Kings Ferry


1965 Leyland Leopard Plaxton Panorama Coach – Samuel Ledgards


1997 - Bova Futura Coach – Allander Travel


1997 – Volvo B10M-62 Plaxton Premiere Coach – Excelsior Holidays


1997 – Volvo B10M-62 Van Hool Alizee Coach – York Pullman


1960 – BMMO CM5T Motorway Coach – Midland Red


1997 – Plaxton Excalibur Coach – Trent Barton Trans Peak

http://modelbuszone.co.uk/efe/model_reviews/atlas_classic_uk_coaches.htm





[ wiadomość edytowana przez: poldon82 dnia 2018-06-13 19:49:17 ]
  
 

















http://www.ezbustoys.com/bus-model-ikarus-c-10_69/page/2/
  
 
Jak dla mnie z powyższych propozycji, to do tematu pasują wszystkie Ikarusy czy Skoda 706...

...za "kultowe" w Polsce też uznał bym też zachodnie autobusy z lat 80-tych i 90-tych: Bova Futura, Volvo, Vanhool...

...ale te zachodnie wynalazki z lat 50-tych i 60-tych?

Ciekawe czy w kolekcji pojawią się prawdziwe "kultowe w Polsce, polskie autobusy", jak np Jelcz Pr 110 Lux, Autosan H9-21, Jelcz L11, Autosan H9-35, Jelcz T120 ?

Bo jeśli takich pozycji nie będzie w tej serii, to tytuł "kultowe autobusy PRL" dla mnie będzie pasował do tej serii, jak pięść do nosa...
  
 
Przewodniku dołączonym do pierwszego numeru przeczytać można, że w kolekcji między innymi Chausson AH48 1950, San H25A 1961, Autosan H9-35 1975 i Ikarus 256 1970.
W przypadku autosana to pewnie jedyną różnicą będzie lakier i drzwi harmonijki, autobusy to nie moja bajka więc nie znam fachowej nazwy.
  
 
W przypadku Autosanów serii H9 różnice są w długości autobusów. H9-03 jest krótszy od H9-21 H9-35 jest też krótszy od H9-21. Najdłuższy z serii H9 jest Autosan H9-28.
Razem z różnicami długości pojawiają się niuanse z ilościami i długościami okien po bokach...

Podobnie z Jelczami "Berlietami" - od 11 metrowego Pr100 (na podwoziu Berliet) przez 12 metrowego Pr110 (wydłużony Berliet) po 11 metrowe M11 i L11, które mechanicznie z Pr 100 - 110 nie mają nic wspólnego bo są na podwoziach Ikarusów. No i jeszcze był 8-metrowy Jelcz 080 na podwoziu Stara 200

W autobusach poszczególnych serii masz głównie różnice w ich długościach, układzie okien i drzwi...
Róznice w długościach poszczególnych wersji albo spowodowane są potrzebą zwiększenia objętości karoserii (z Jelcza Pr100 na Pr110) albo np dostosowaniem długości karoserii do danego podwozia (np z jelcza Pr110 na M11)
Reszta to już kosmetyka, modernizacje wizualne itp...

...było tyle kultowych polskich autobusów, że nie wyobrażam sobie, żeby ich w tej serii nie było, jak np w Kultowych autach PRL nie było żadnego Stara 28 - 200 czy Nyski serii 501. Obawiam się, że i w tej serii będą wszelakie "wydumki", ale może zabraknąć prawdziwych polskich autobusowych legend jak np MAT Oławka, Jelcz 080 czy Autosan H9-21, Autosan H10-10 itp
  
 
Poza kolorem czymś się różni ta Skoda od Jelcza z atlasa?