Uciekający olej.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam problem z wydobywajacym się olejem po stronie rozrządu. Nie widać dokładnie z skąd się wydobywa... Miska mokra, alternator i cały wahacz ubabrany w oleju... Wymienilem uszczelke pokrywy zaworów, uszczelniacze wałków, uszczelniacz wału, a także uszczelke miski olejowej. Olej jak leciał tak leci... Nie mam juz pomysłów ani sił... Może ktoś ma Jakis pomysł. Z czujnika oleju i gniazda filtra tez raczej nie leci. Tak myślę czy w uszczelce pod głowica SA kanały olejowe tak blisko ze mogła by paść uszczelka i uciekać olej na zewnątrz? Auto po za ubytkami oleju pracuje normalnie. Silnik zetec 1.8 RQB.
  
 
Cytat:
2016-04-25 22:23:44, rider49 pisze:
Witam mam problem z wydobywajacym się olejem po stronie rozrządu. Nie widać dokładnie z skąd się wydobywa... Miska mokra, alternator i cały wahacz ubabrany w oleju... Wymienilem uszczelke pokrywy zaworów, uszczelniacze wałków, uszczelniacz wału, a także uszczelke miski olejowej. Olej jak leciał tak leci... Nie mam juz pomysłów ani sił... Może ktoś ma Jakis pomysł. Z czujnika oleju i gniazda filtra tez raczej nie leci. Tak myślę czy w uszczelce pod głowica SA kanały olejowe tak blisko ze mogła by paść uszczelka i uciekać olej na zewnątrz? Auto po za ubytkami oleju pracuje normalnie. Silnik zetec 1.8 RQB.



Mogłeś spaprać montaż.
Moze być pękniecie..., może to płyn wspomagania, ..... to takie jakby czytanie ze szklanej kuli co by mogło być...
  
 
Równie dobrze może się też lać spod pompy oleju.
  
 
Wspomagania to na pewno nie jest bo w zbiorniczku wspomagania oleju jest cały czas na maksa i nic nie ubywa... Uszczelka pokrywy na pewno nie cienkie bo ogladalem cała na około i nie widać śladu oleju. Uszczelniacze wałków staralem się wsadzic palec pod wałki i palec suchy wiec raczej nie powinno być wycieku. Co do uszczelniacza wału nie jestem wstanie sprawdzić bo wszystko zabudowane. Co do uszczelki miski to ponad miska tez są ślady oleju wiec tu tez nie jestem pewien. Lecz na moja logikę jak by leciało z uszczelki miski to ponad miska silnik powinien być suchy... Ale może się myle? Może ktoś wie które kanały w uszczelce głowicy są olejowe i mógłby zaznaczyć na zdjęciu uszczelki?
  
 
Darek4488 moglbys napisać cos więcej na ten temat? Jak sprawdzić? Gdzie szukać wycieku z tej pompy oleju?
  
 
musisz zdjąć dolną osłonę rozrządu żeby widzieć co się tam dzieje. jak cieknie z uszczelki od strony rozrządu to spływający olej będzie się gromadził w dolnej części osłony rozrządu i po pewnym czasie poziom oleju będzie na tyle wysoki że zacznie się w nim moczyć pasek rozrządu i to on będzie rozchlapywał całość po obudowie, a rozchlapany olej będzie ociekał po górnej pokrywie na pokrywę zaworów, dalej spłynie po niej do prawej strony gdzie są otwory i nimi przelej się dalej na skrzynię biegów w efekcie czego cały silnik ze skrzynią może być zarzygany olejem. wiem co mówię bo ja tak miałem z tym że u mnie poszła uszczelka pokrywy zaworów przy kołach wałków rozrządu. jakiej firmy wsadzałeś uszczelniacz wału korbowego?
  
 
Jak już zabrałem się za wymianę uszczelniaczy to od razu założyłem nowy rozrząd. Po ściągnięciu obudowy rozrządu to obudowy były lekko mokre od oleju ale pasek był suchy. założyłem Uszczelniacz elring
  
 
Chyba pozostaje mi porządnie wypucować silnik i tak spróbować szukać więc jakiego środka byście polecali by wyczyścić silnik z oleju błota itp. lecz by on nie działał negatywnie na lakier np. pokrywy i komory silnika.

Choć coraz bardziej zdaje mi się że to może być uszczelka pod głowicą bądź tak jak ktoś pisał gdzieś jakieś pęknięcie...
  
 
Cytat:
2016-04-26 15:20:56, rider49 pisze:
założyłem Uszczelniacz elring


jeśli pozostałe też wymieniałeś na elringa, a zwłaszcza uszczelkę pod głowicą, to w zasadzie możesz zabrać się od razu za wymianę ich ponownie, tylko tym razem np reinza załóż. Nie wiem z jakiego gównoleum robią te niby-uszcelki elringa ale większego badziewia aktualnie na rynku chyba nie ma.
Silnik itp ja myłem tenzi truck oraz tenzi alux. Mi starczyło
  
 
ja mam uszczelniacz wału elringa a nie właśnie reinza bo ten drugi nie ma w środku sprężynki ściskającej i reinza ciężko założyć bez uszkodzenia, póki co jest sucho
  
 
Ja silnik myję zwykłym marketowym K2 Akra i mnie to zadowala, bo jest delikatne i nie zjada tworzyw, ani lakieru.

Co do uszczelnień to elring rzeczywiście jest żenująco tandetny. Odradzam. Jak się da to kupować Corteco i problem z głowy. Reinz w sumie też może być.

[ wiadomość edytowana przez: darek4488 dnia 2016-04-27 16:53:25 ]