Solex 21051-1107010

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Moja 2107 '89 1.3 ma gaźnik Solex 1107010.
Sterowanie drugą przepustnicą jest mechaniczne.
Jest tylko jeden kabelek do sterowania dyszą wolnych obrotów (no i masa, drugi kabelek)

Czy to jest oryginalny gaźnik dla tej wersji?
Ten gaźnik jest w stanie agonalnym - jeśliby kupować inny, to najlepiej jaki?
Samochód ma gaz.

Jakie są oznaczenia tego gaźnika z dodatkowym zaworem elektropnematycznym, mikrowłącznikiem i modułem elektronicznym (zwie się to modułem oszczędzacza)?
Czy warto go zdobyć i założyć?

Dzięki za pomoc
Bartosz



[ wiadomość edytowana przez: bartcom dnia 2016-06-13 20:22:17 ]

[ wiadomość edytowana przez: bartcom dnia 2016-06-13 20:22:59 ]
  
 
Nie ma gaźnika o takim numerze.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Rzeczywiście.
Poprawnie jest numer taki: Solex 21051 1107010. Mechaniczne otwieranie II przepustnicy.
Ten gaźnik jest jednak wyeksploatowany. Na gazie chodzi nieźle,na benzynie - nie rozwija mocy.

Administratora proszę o poprawienie nazwy wątku.



[ wiadomość edytowana przez: bartcom dnia 2016-06-14 21:06:19 ]

[ wiadomość edytowana przez: SzokoLada dnia 2016-06-14 21:21:52 ]
  
 
dane regulacyjne do twojego gaznika:

gaznik solex ВАЗ 2105 с двигателем 1,5 л, ВАЗ 21072 с двигателем 1,3 л
  
 
Dzięki, Bartek
Lecz - co z tylnym stabilizatorem (+komplet montażowy na poliuretanie) ?
Czekam także na pełny kosztorys dot. kompresora.
  
 
Cytat:
Ten gaźnik jest w stanie agonalnym -



A co mu jest? Zestaw naprawczy to jakieś 20pln. Jeśli nie puszcza za mocno na osiach przepustnic to zrobisz z niego nówkę w 2 wieczory.


[ wiadomość edytowana przez: Kamil_H dnia 2016-06-18 18:18:02 ]
  
 
Tylko w pl zestawy naprawcze dostępne są tylko do samary gaźnika a z tego zestawu do gaznika w 2107 pasuje pare części reszte trzeba kupować osobno co jest ciężkie. Już sie w to bawiłem.
  
 
Zakładam, że dysz, rurek emulsyjnych nie wymieniasz, bo co tam ma się popsuć? Głównie chodzi o membranki i uszczelki, a to pasuje. Dodatkowo wyprostować podstawę i dać grubą podkładkę ebonitową między gaźnik a kolektor. Przerabiałem to.
  
 
Witam
Mam u siebie taki sam gaźnik w 1.3l. Niedawno go regenerowałem tzn regeneracja ograniczyła sie to wymiany uszczelek i 3 membranek, ponieważ dysze były innych rozmiarów. Stare rzeczywiście były juz dziurawe, ale auto w miarę chodziło.
Po wymianie okazało się, że samochód jeździ dobrze , ale przy dodawaniu gazu jest za każdym razem szarpnięcie. takie jakby przydławienie i później już jedzie normalnie. Puszczam gaz dodaję ponownie i znów szarpnięcie.
Co może być powodem? Pomóźcie, bo gość który mi to regulował rozkłada ręce i nie wie co może być przyczyną, a niby się na tym zna.
Nic przy regeneracji nie kręciłem śrubkami. No poza jedną która gość regulował podstawienie membranki chyba od ssania albo ekonomizera. Juz nie pamiętam, bo nie mam go w rękach
Z góry dziękuję za wskazówki i rady. Pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: darek2382 dnia 2020-04-22 19:14:00 ]

[ wiadomość edytowana przez: darek2382 dnia 2020-04-22 19:18:24 ]
  
 
Dopiero co pomogłem koledze, z takim samym przypadkiem, weź poczytaj

https://www.facebook.com/groups/419922045010203/permalink/1126815257654208/


-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим

[ wiadomość edytowana przez: SzokoLada dnia 2020-04-24 09:51:31 ]
  
 
Cześć
Gdybym miał tylko trochę bliżej to bym Cię odwiedził
U Siebie czyściłem cały gaźnik i wg mnie wszystkie kanały są drożne, a dysze na pewno bo je wykręcałem. Dziś trochę pojeździłem i oprócz tego dławienia to wg mnie auto jest słabsze w górnych obrotach.
Zapewne to nie ma związku, ale wczoraj śledząc ruskie stronki ustawiałem sobie szczeliny na przepustnicach od ssania bo też się troszkę różniły.
Przycinała sie też druga przepustnica w kanale (jak się całkiem zamykała) , ta która się otwiera jako druga przy wyższych obrotach. Podkręciłem minimalnie tą śrubkę od dołu. Nie wiem czy dobrze zrobiłem, ale nie widziałem innej opcji, by sie nie zacinała. A zacinała się często.
  
 
Witam
Przejrzałem temat z fb . Ja u siebie żadnych dysz nie zmieniałem tylko same uszczelki. Po przeczytaniu tematu wymieniłem jeszcze ten malutki oring pomiędzy tymi połówkami. Jakość tej nowej uszczelki pomiędzy połówki pozostawia wiele do życzenia, ale niestety nie mam innej. Zwykły kawałek tekrutki. Postanowiłem sobie zrobić nową, ale na to mi trzeba troszkę czasu.
Sprawdziłem numer krzywki od dolnej przepustnicy i mam numer 4.
Chciałem też ustawić skład mieszanki, ale nic to nie pomogło. Ustawiłem najwyższe obroty wkrętem, ale potrzeba np ok 2 - 3 pełne obroty by obroty zaczynały dopiero się zmieniać i silnik zaczął reagować
  
 
A jak zakręcisz śrubę mieszanki, silnik gaśnie?

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Całkowicie wkręcić? nie próbowałem całkiem bo w pewnym momencie przy wkręcaniu zaczęła utykać i spadać z obrotów więc wróciłem szukając najwyższych.
Dziś po południu spróbuję jak wrócę z pracy,

[ wiadomość edytowana przez: darek2382 dnia 2020-04-28 10:05:40 ]
  
 
Cytat:
2020-04-28 09:14:47, SzokoLada pisze:
A jak zakręcisz śrubę mieszanki, silnik gaśnie?



Śruba mieszanki wkręcona na max to auto nie gaśnie i nie zauważyłem by auto jakoś znacząco inaczej jechało. Jak się dławiło tak dalej się dławi przy dodawaniu gazu.
Jeszcze jedno co kiedyś zauważyłem . Jak jechałem ze stałą prędkością np. 90 - 100 km/h to auto szarpie. Nie jest to jakoś bardzo zauważalne, ale jednak szarpie.

[ wiadomość edytowana przez: darek2382 dnia 2020-05-02 10:22:32 ]
  
 
Moim zdaniem opowiadanie o śrubkach nic nie da. Proponuję zakupić tę książkę
https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4818752/w-moim-samochodzie-gaznik
Jest w niej opisany dokładnie Twój gaźnik, oraz wszystkie szczegóły jak on działa (śrubki dysze kanaliki, membranki,....)
Pierwsza rzecz to zrozumienie na poziomie atomu jak działa gaźnik. Później regulacja to pestka.
  
 
No i już Darek wiemy, że twój układ ssacy dostaje lewe powietrze. Po zakręceniu śruby od mieszanki, silnik ma zgasnąć. Szukaj dziurki

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
A kto podpowie ile kosztuje gaźnik solex z zestawem cięgien i uszczelek zamiast gażnika ozon do 2107 1,5 silnik? Ktoś przerabiał temat gdzie dostać taki komplet?
  
 
Ja przerabiałem kilka razy.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Cytat:
2020-05-03 10:10:02, SzokoLada pisze:
No i już Darek wiemy, że twój układ ssacy dostaje lewe powietrze. Po zakręceniu śruby od mieszanki, silnik ma zgasnąć. Szukaj dziurki



W sobotę wykręciłem go ponownie i zacząłem szukać. wykręciłem śrubkę od mieszanki i okazało się że oring sie rozleciał. Złożyłem z nadzieją, że znalazłem usterkę, ale niestety nadal to samo.
Cos mnie jeszcze tknęło na co wcześniej uwagi nie zwracałem, a gdzieś czytałem o uszczelkach i podstawie pod gaźnik, a dolot i okazało się , że podstawa gaźnika jest poprzeciągana śrubami i nie ma równiutkiej płaszczyzny. Porobiłem sobie kilka uszczelek, ale pasowałby jakis dobry grubszy elestyczny materiał, który jest jednocześnie odporny na temperaturę.
Pogadam też z ludzmi czy by tego na czyms nie zeszlifowali