Swap silnika z 1.6 16V na 2.0 16V - Strona 5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
ok. i wszystko bedzie pasowało normalnie wtryski z tamtego kolektora podejdą .
  
 
tak
  
 
Zastanawie mnie jeszcze jedno ten wezyk od serwa, nie siedzi on zbyt mocno w tym kolektorze normalnie wyciagam go ręką z delikatnym oporem tak powinno być? bo coś mi to nie pasuje próbowalem założyć inny wężyk, ale nie pasuje średnica mam mam wężyki FESTO 8x1.25 ale tam jest jakaś inna srednica, w obydwóch kolektorach ten wężyk tak samo sie zachowuje, a podejrzewam że wyciagniecie tego weżyka powino być tylko przez przycisniecie tego pierscienia w zaworku.
  
 
Musisz mieć coś popsute, bo normalnie to wężyk to powienien tam siedzieć tak, żeby byś go nie wyrwał jakbyś się nogą zaparł o kolektor. Dopiero po wciśnięciu tego pierścienia powinien wyjść prawie bez oporu. Z drugiej strony to tam i tak jest non stop podciśnienie, a za ten wężyk nic nie ciągnie, więc aby szczelny był.
  
 
ok. kupie jeszcze jeden ten kolektor cały kompletny, miske olejwa mam juz wyczyszczona i pomalowana zastanawiam sie nad pomalowaniem bloku dokładnie jaki dac kolor mam do wyboru czarny lub czerwony, podkład na bloku juz położony, pokrywa zaworów tez pomalowana na czarno czerwony, kolor bloku jednak bedzie czarny decyzja juz zapadła.

Panowie wracając do przekladki silnika zastanawia mnie jaką przepływkę musialbym założyć czy ta co siedzi teraz obecnie http://allegro.pl/przeplywomierz-ford-escort-mk7-1-6-96fb-12b579-ba-i6468594864.html podejdzie do tego silnika bo podejrzewam ze ona bedzie musiała zostac, bo wczesniej miałem inna załozona jak auto kupiłem i escort bardzo zle chodził, dopiero gosciu według katalogu po dacie produkcji i nr. sterownika dobrał mi własciwy przeplywomierz, kompletuje graty dlatego teraz juz sie dopytuje.

[ wiadomość edytowana przez: adagor28 dnia 2016-09-03 23:35:14 ]

[ wiadomość edytowana przez: adagor28 dnia 2016-09-03 23:36:53 ]
  
 
Jak się tak po pijanemu teraz zastanawiam to myślę, że jeżeli założysz wtryski 2.0, to nawet na czasach wtrysku z 1.6 paliwa i tak już poleci więcej. Zatem nic tylko założyć mechanizm przepływki ten co masz do obudowy z przepływki 2.0 NGA lub 1.8 RQB, RKC, bo to te same są. Drobne korekty zrobi samoadaptacja komputera jeśli tylko będziesz miał sprawną lambdę i temperaturę.
  
 
tak wtryski zakładam z 2.0, a obudowa przepływomierza nie jest taka sama jak w 1.6 mam taka ja podałem w linku, chyba ze ta z 2.0 ma wieksza srednice?
  
 
Ma.
  
 
dzieki więc zamawiam, ja sobie.
  
 
Dzisiaj założyłem miske olejową i simeringi , mam pytanie zakladałem nową uszczelke miski olejowej firmy ERLING, nie dawałem żadniego sylikonu to dobrze czy źle uszczelka mocno wystawała wiec dlatego go nie położyłem.
  
 
Niby nie potrzeba, ale ja osobiście zawsze daję odrobinę masy uszczelniającej wysokotemperaturowej, zwłaszcza pod wałem. Tak na wszelki wypadek, żeby się nic nie przesuwało. Zwróć uwagę, że na tych bananach pod wałem już tak mocno przyciśnięta nie jest, bo są tam minimalne szczeliny. Polecam też śruby miski olejowej na klej do gwintów walnąć, bo one się czasami gubią.
  
 
Kurde tą miske już przykreciłem mozna ja odkrecic i przesmarować tym silikonem, czy juz to zostawić śruby wiadomo mogę odkrecic i na klej dać bo pojedynczo bede je odkrecał ? silikon posiadam ten wysokotemperaturowy bo te obudowy w ktoryc siedzą simeringi odkrecałem czysciłem malowalem i na nowe uszczelki dawałem dleikatnie smarujac je silikonem.
  
 
Simeringów chyba na silikon nie dałeś, co?

Ja nie rozumiem z czym masz problem. Wlałeś już olej do silnika czy o co chodzi?
  
 
Nie simeringi normalnie założyłem tylko te oprawy w których one siedza i sa przykręcone do bloku dałem na silikon , oleju jeszcze do silnika nie lalem ale miske już przykręciłem nie wiem czy uszczelka już się nie ułożyła i czy jak ja teraz odkręcę czy będzie szczelna.

oto silnik pomału już składany do kupy , , , dopracowuje jeszcze pokrywe zaworów, mam pytanko odnosnie linki gazu czy jest jakas opcja zeby ta linka nie leżała na pokrywie zaworów.

[ wiadomość edytowana przez: adagor28 dnia 2016-09-07 18:07:32 ]
  
 
ładnie ci to wyszło, ciekawy pomysł na pokrywę. co do linki gazu to normalnie jest plastikowa spinka na przednim uchu do podnoszenia silnika która przytrzymuje linkę ponad pokrywą. u góry ucha masz mała dziurke, to w nią wciska się tą spinkę
  
 
Czy mi się wydaje czy obudowa zaworka odpowietrzenia skrzyni korbowej jest w innym odcieniu czerwonego?
  
 
Bardzo ładna robota! super wyglada ta pokrywa! a co do mojego swapa to silnik zaczol chulac wszystko dziala teraz tylko czeka na caly nowy wydech powodem nie odpalania nie stety okazalo sie gbiazdo czujnika polozenia walu , chodz byl z mondeo ze skrzynia manualna to nie dzialalo .
  
 
Dzięki koledzy za opinie, obudowa zaworka odpowietrzenia skrzyni jest w tym samym kolorze, tylko światło inaczej pada, jak złoze silnik do końca to jeszcze raz wrzuce fotki z kazdej strony, pokrywe w środku pomalowałem na czarno bo tam zawsze zbiera sie kurz i cieżko jest z tych zakamarków go usunąć , a na czarnym nie bedzie go aż tak widać . No właśnie a gniazdo tego czujnika wału muszę założyc od escorat bo skrzynia i koło bedzie z niego , dzieki kolego "S3ci0r" musze poszukać tej spinki żeby zrobić tak jak mówisz bo szkoda malowania tej pokrywy. Mam jeszcze jedno pytank co do kolektora wydechowego mam kolektor wydechowy od escorta w zapasie ale jego konstrukacja jest troche inna niz te popularne moge go założyć czy od razu lepiej kombinować cos z mondeo , tutaj fotka tego co mam

[ wiadomość edytowana przez: adagor28 dnia 2016-09-08 14:51:30 ]
  
 
Oddaj to na złom i zapomnij o wszystkich kolektorach z Escorta. Pod Twój silnik podpasuje każdy kolektor z Zetec-E. Czyli dowolny Silvertop, dowolny Blacktop, ST170, RS - wszystkie mają ten sam rozstaw portów i szpilek.
Zatem jak ma być po taniości to bierz barana z Focusa lub od biedy chociaż ten z 2.0 Mondeo. Oba po kilkadziesiąt złotych.
Lepszą opcją jest oczywiście rurowy nierdzewny kolektor ST170 i przeróbka tych zawijasów na dole na portkach, żeby nie wystawały w stronę chłodnicy. 300-400 kolektor + przeróbka
Jest jeszcze droga opcja kupienia tuningowego kolektora do Focusa z kwasówki. Dostępne są 4-2-1 albo 4-1. 800-1000zł

Co byś nie wybrał to pamiętaj, żeby dodać łącznik elastyczny gdzieś zaraz za kolektorem. W Escorcie silnik naprawdę sporo potrafi się ruszyć na poduszkach gdy są choć trochę zużyte. Tym mocniej im więcej będziesz miał momentu.


[ wiadomość edytowana przez: darek4488 dnia 2016-09-09 16:29:38 ]
  
 
ja u siebie mam zamontowany od mdo 2.0 + lacznik elastyxzny zaraz za kolektoerm tez z mondeo troche przerobiony bo musialem obrocic rure z lacznikiem bo w serii jest w druga strone obrucony no i dalej juz idzie caly wydech z rs2000