Swap silnika z 1.6 16V na 2.0 16V - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
A dlaczego muszę zmienić miske i smoka oraz pompe z escorta nie podejdzie to co jest w mondeo mk2 ? proszę o konkrety.. co musze zmienić w mechanice i w elektryce mam sterownik EEC-V 104 piny .

Panowie mam mozliwość wziecia silnika 2.0 od mondeo mk2 kompletny wraz ze skrzynia biegów za 450 zl z przesylką, lub silnika 1.8 115 KM od escorta rownież kompletny tez 450 zl. od tego samego goscia jezeli duzo problemów jest z przełożeniem 2.0 to może wezme ten 1.8 tylko też siedzi w nim spreżarka od klimy. Nie wiem co mam już sam zabrać do jutra mam dac odpowiedź bo gosciu bedzie już wysyłał.
[ wiadomość edytowana przez: adagor28 dnia 2016-08-15 00:15:03 ]

[ wiadomość edytowana przez: adagor28 dnia 2016-08-15 10:42:47 ]

[ wiadomość edytowana przez: adagor28 dnia 2016-08-15 10:43:38 ]
  
 
co ty sie tak uparles na problem ze sprężarka klimy ?

bierzesz slupek 2.0 przykrecasz swoj osprzet i ogien. Miska jest inna w mondeo, czyli inny smok. Pompa przy "okazji" do wymiany bo jak pisalem by miec dlugi filtr. Pompa wody z escorta. Przepustnica mondeo
  
 
ok. ok. a z elektryka nie bede mial problemów silnik powinien na moim sterowniku normalnie ruszyć ? Ten kolega chce mi oddać silnik cały kompletny ze skrzynia od mondeo 2.0 mk2, takze biore w calosci najwyżej klamoty odsprzedam gdzies tam.

[ wiadomość edytowana przez: adagor28 dnia 2016-08-15 22:42:27 ]
  
 
Targanie silnika bez skrzyni w escorcie, odkręcanie skrzyni przed wyjęciem to dokładanie sobie niepotrzebnej roboty.
Ale jak ktoś lubi, to czemu nie
  
 
Nie wiedziałem że lepiej wyjąć silnik ze skrzynią dam rade w dwie osoby to wytargać .
  
 
majac podnosnik samemu dasz rade, kompowi bedzie obojetne czy to 1.6/1.8/2.0
  
 
No bo czytałem kilka tematów w internecie to niektórzy iszą ze ten sterownik z escorta nie ogarnia wtrysków z mondeo że niby są dłuższe czasy i silnik jest zalewany na wolnych obrotach ciekawe jak jest to z samoadatacja bo przecież komuter wtedy chyba sie sam dostraja , a ja mam już założony EEC-V to powinien sobie poradzić.
  
 
Jakby te kompu obskakiwaly wszystkie silniki to by nie robili różnych kompow. Oczywiście na jakiś czas można sobie użyć tego z 1.6 ale docelowo powinien być dwdykowany do silnika i osprzętu,zwłaszcza jak silnik jest często używany na maxa,bo wtedy nie ma korekty za pomocą sond. Zresztą te korekty też tylko w pewnym zakresie działają.
  
 
Ok. wiec ja posiadam dokładnie taki na komputerze pisze LONG EEC-V 95AB-12A650-LB , tutaj kolega mi to sprawdził i wrzucił opis "jest to komp 95AB-12A650-LB od EEC 1, Module LPE 101, Nie Kalibrowany do Escorta Od: 01-08-1995 Do: 31-08-1997 1.6L Zetec-E, CTX, Z Immobilizerem Silnika lub Od: 01-08-1995 Do: 30-09-1996 1.8L Zetec-E EFI (115PS), Przekł.mech.ustawiona wzdłużnie, Z Immobilizerem Silnika" I może pracować zarówno na silniku 1.6 i 1.8 , ciekawe czy na 2.0 tez sobie poradzi. Jaki waszym zdaniem powinienem szukać od mondeo żeby był oczywiście
EEC-V i bez immo sa jakieś oznaczenia.
  
 
Jeśli wszystkie czujniki będziesz miał podpięte i sprawne to 2.0 też Ci normalnie odpali i pojedzie. Jak już pisałem wcześniej jeździłem przez 3 miesiące Escortem gdzie był komp z 1.8 115KM, a silnik siedział 2.0.

Silnik byś wreszcie kupił, a nie się głupotami zajmujesz. Jak Ci silnik zagada już w budzie to sobie będziesz żonglował kompami, albo dokładał świnię.
  
 
Silnik na dniach przyjdzie już jest zaplacone za niego czekam na kuriera, kupiłem cały kompletny gosciowi nie chciało sie rozbierać a cena nie byla zla wiec wziełem całość ze skrzynią biegów za 450 zł. silnik jest kompletny nawet posiada instalacje jak byłem siedział jeszcze w budzie odpalal jeżdził normalnie wszystko było ok. auto było przyprowadzone z niemiec. Niepotrzebne klamoty z niego wystawie na allegro może gdzies pójdą. Wiadomo silnik jak przyjdzie wrzuce od razu nowy rozrząd no i pompe wody, później będe sie bawił z resztą .
  
 
Pamiętaj, że pompa wody w Escorcie jest inna niż w Mondeo, bo kręci się w drugą stronę.
  
 
ok. dzieki bo pasek rorzadu i rolki napinajace chyba są dla wszystkich modeli takie same zresztą sprawdze jeszcze, ciekawi mnie dlaczego tylko zmienia sie miske olejową wraz ze smokiem o filtrze oleju to widzialem ze sie nie miesci oryginalny mozna zastosować krotszy od np. forda fiesty, ale ta miska mnie interesuje bardziej.
  
 
miska z mdo jest obrucona w droga strone dlatego smok z escorta i miske sie przeklada , samego smoka nie przelozysz do miski z mdo bo nie zmontujesz miski , po drugie w mdo wydech jest obrucony w 2 strone niz w escorcie . a pompa tak jak koledzy mowia moze byc z mod tylko trzeba zastosowac krotki filtr , ja np dalem z fiesty bodajze 1.4
  
 
miska escort
miska mondeo
  
 
Ok. dzieki koledzy wszystko jasne sugerowałem sie tym podgeciem w misce i myslałem że ono jest tak samo z tej strony co w escorcie dlatego były moje wątpliwośći , jutro juź bedzie u mnie silnik wiec bedziemy działać.
  
 
a ja przyokazji podepne sie do tematu , mam problem z odpaleniem silnika , kreci itp lecz nie chce zapalic , odpinalem i przepinalem przewody paliwowe i wyxhodzi na to ze sa suche , swiece to samo zamiast byc zalane paliwem od krecenia silnikiem sa suche , gdzie moze lezec problem? Pozdrawiam
  
 
Słychać pompę jak przekręcisz zapłon?
  
 
Pompe slychac na zaplonie jak mieli , a z wentylu z listwy paliwowej nic nie leci po wcisnieciu
  
 
To sprawdź od razu na wyjsciu z pompy czy pompa podaje jak masz pod siedzieniem tylnym klapkę ja taką sobie zrobilem bo też z plywakiem miałem cyrki.

[ wiadomość edytowana przez: adagor28 dnia 2016-08-18 08:48:43 ]