[adagor28] escort mk7 1.6 swap 2.0 mondeo mk2 - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cos tam namieszałęm jakoś dziwnie wyswietla mi sie teraz ta strona nie mogłem edytować poprzedniej wiadomośći, dobra poniżej zdjecie komory silnika i widać kolektor z jakiego auta on jest

[ wiadomość edytowana przez: adagor28 dnia 2016-09-21 18:24:41 ]
  
 
Focusowy 2.0 16v
  
 
Kurde on chyba tymi bandażami jest tak owinęty bo taki gruby sie wydaje , a który jest lepszy ten baran czy st170 , bo tego barana już mam ale mogę teraz kupić ten st170. Nie chodzi mi o wyglad ale o efekt.

[ wiadomość edytowana przez: adagor28 dnia 2016-09-21 22:16:55 ]
  
 
Nie mam porównania co do tych kolektorów ,na pewno z baranem jest mniej rzeźby.
  
 
Kolektor z st170 z przerobionymi portkami to najlepsza opcja jeśli chodzi o wydajność. Tylko trzeba tam gdzieś jeszcze pod silnikiem dodać tulejkę na sondę i łącznik elastyczny.

Z baranem na pewno pójdzie łatwiej i przede wszystkim taniej, a efekt też zły nie będzie.

Generalnie to wybór jest z tych zależnych od głębokości kieszeni.


[ wiadomość edytowana przez: darek4488 dnia 2016-09-22 03:05:18 ]
  
 
rozrusznik z przodu czy z tyłu?
  
 
Cytat:
2016-09-22 04:36:40, S3ci0r pisze:
rozrusznik z przodu czy z tyłu?



Bo jak z przodu to będzie więcej rzeźby z dopasowaniem tego z ST170...
  
 
Rozrusznik u mnie z tyłu jest, te portki w razie co to trzeba ciąć za tymi zgrubieniami i te kolana obracamy żeby weszły przy chlodnicy tak myśle , zobaczę jak gościu się odezwie do weekendu to kupie ten kolektor st 170 , a jak nie to zostanie baran.





[ wiadomość edytowana przez: adagor28 dnia 2016-09-22 07:28:28 ]
  
 
odcinek 2-1 musisz dorabiać
  
 
Ok. jedna rzecz interesuje mam ten kolektor z 1.6 odlew


mierzyłem średnice wlotu i wylotu spalin są identyczne jak w tym baranie , nie wiem o co chodzi ale do tego mam z odlewu mam cały komplet takze nie musze nic modzić , powiedzcie w czym może być róznica przy tych kolektorach .

[ wiadomość edytowana przez: adagor28 dnia 2016-09-22 16:53:16 ]

[ wiadomość edytowana przez: adagor28 dnia 2016-09-23 13:27:24 ]
  
 
Panowie a wiec tak kolektor bedzie st170 nie bede oszczedzał a później rozkrecał i od nowa sie bawił, kolega jeszcze zaproponował mi wałki rozrzadu kent cams stage 1 do tego silnika warto sie w to bawić podniesie to jakoś moc , wogóle nie mam rozeznania w tych wałkach prosze o jakieś sprawdzoną poradę .
  
 
Możesz się dowiedzieć dokładnie, które to wałki?

Dobrze zgaduję, że chodzi o FZ2001?


[ wiadomość edytowana przez: darek4488 dnia 2016-09-23 17:27:35 ]
  
 
Tak, tak o te wałki chodzi cena około 500 zł, kolektor bede przerabiał ten st 170 jednak, tak jak pisałem ponizej, mam sprzęt migomat i spawarka inwertorową dojscie do materiału także chyba sobie poradzę z ułozeniem tych kolan, slyszałem tylko że muszę zachowc tą samą srednice tych rur i długosć jak je obetne .?
Kolego [darek4488] cztałem tutaj jak Ty przerabiałes ten kolektor , a raczej chyba od podstaw gon robiłeś, https://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=265126&orderby=asc&start=260 , powiedz mi masz zdjecie tych portek dolnych chcialbym mniej wiecej zobaczyć jak one wygladaja , jak dobierałes te kolana gotowe kupowałęś czy sam wyginałeś?

[ wiadomość edytowana przez: adagor28 dnia 2016-09-23 20:46:12 ]
  
 
Sztuka dla sztuki , jak juz tak idziesz to zr8b konwersje rs z tym co masz, czyli odcinasz flansze ze swojego i dopasowujesz ja do rsowego , i zadnych mostkow pod miska nie trzeba robic.
  
 
To wychodzi na to ze teraz jeszcze od RS musiałbym kupić kolektor tak. ?
  
 
Nie mieszajcie chłopakowi ... Jak masz sprzęt i materiał, żeby porzeźbić to podłub sobie kolektor z ST'ka. Po pierwsze primo wygląda najlepiej ze wszystkich o których była mowa w tym wątku, a po drugie wydaje mi się, że jednak będzie on najwydajniejszy.
  
 
igła to nie takie chop siup, żeby podpasować kolek z rsa do zeteca trzeba rozklepać mu kanały przy flanszy bo mają zupełnie inny kształt.
  
 
Jak ktoś chce Ci te wałki sprzedać za 500zł to bierz. Nie użyjesz, to sprzedasz. To są jeszcze takie wałki, że jest nadal dużo momentu na dole i można z przyjemnością jeździć po ulicy, a mimo to przyrost względem serii będzie. Kolejne wyższe przeniosą Ci moment na wyższe i wyższe obroty, więc robi się co raz mniej ulicznie.

A co do mojego kolektora to był co prawda kupiony jak dedykowany do ST170, ale to jest kolektor tuningowy robiony przez jakąś tam firmę pewnie chińskimi rękami. Największa różnica jest taka, że od początku nie miał tych garbów wystających w stronę chłodnicy w seryjnym kolektorze. Trzeba było natomiast przerabiać ten odcinek gdzie wszystko idzie już jedną rurą, bo to jednak do Focusa było. Druga różnica to inna stal, podejrzewam wysoką zawartość chromu.
Z tym, że przeróbka seryjnego kolektora z ST170 pozwoli Ci utrzymać cenę w miarę przy ziemi przy zbliżonej wydajności.

Kolektor z RS2000 sam kiedyś rozważałem, ale uznałem, że za dużo rzeźby. Inaczej rozmieszczone kanały, trzeba flanszę zmienić, trzeba by kuć końce rur by dopasować pod flanszę, w każdej rurze trzeba zaspawać dziurę po EGR i jeszcze te nieszczęsne sondy lambda. W dodatku odstraszyło mnie to jak te kolektory rdzewieją. Ludzie się w to bawili 10 lat temu, bo inne były realia. Teraz nie warto.
  
 
Dzięki koledzy za informacje , z tymi wałkami dobry byłby interes, ale teraz finansowo nie dam rady zresztą kolega mi mówił żeby te wałki dobrze współgrały z silnikeim i wpelni je wykorzystac to trzeba wstawić kolektor ssący z fokusa razem z przepustnicą, albo zastosować przepustnice z cuguara podobno są wieksze od tych z mondeo i nie drogie, do tego porting glowicy i silnik byłby już dopieszczony, ja narazie zostane przy tym co mam, chyba że ktos jest zainteresowany tymi wałkami to podrzuce tel na priv.
  
 
Dobra wiecie , lepiej ,ale kolektor od rs-a jezdzil u mnie , a Gregowi zajelo to chwile by go scalic z flansza po stalaku od rda ,,end..