Dyfer - potrzebny spec (Wawa)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć!

W weekend wyszarpałem z Ładziny półosie co by łożyska wymienić (ten temat mam już ogarnięty).
Grzebnąłem jeszcze jednak w magazynie i znalazłem taki zestaw:



Idąc za ciosem wyciągnąłem więc też dyfer - ma przejechane prawie 200tyś i niestety daje już o tym znać :/
Wałek i talerz (10/41) są do pary



ale nie spodziewałem się, że ze znalezieniem kogoś kto mi to złoży może być taki problem.

Takie info dostałem od człowieka który za swoich czasów takich dyfrów "kilka" złożył (Walenda):
Największym problemem w całym tym interesie jest dobór podkładki na wałku



Do wyliczenia jej grubości wzory ma, ale nie ma już narzędzi do pomiaru, bo dawno je wywalił :/

Czy zna ktoś człowieka w Wawie i okolicach co jeszcze ten temat ogarnia ?


PS.
Na wałku jest jeszcze jedno oznaczenie



28888 ?
  
 
Cześć

ale tak dokładnie to czego potrzebujesz ?

pzdr
  
 
Nie wiem jak w Wawie, ale spytaj się Mophio, on ten temat już przerabiał. Ale ja w jego imieniu niczego nie mogę powiedzieć.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
wysyłaj pan do mnie, mam speca od dyfrów prv
  
 
Cytat:
2013-06-24 23:59:38, MisUszatek pisze:
Cześć ale tak dokładnie to czego potrzebujesz ? pzdr



Kogoś komu dam stary kompletny dyfer, pudełko tych części a on mi z tego zrobi jeden wyregulowany i niehuczący


Cytat:
2013-06-25 00:21:26, morphio pisze:
wysyłaj pan do mnie, mam speca od dyfrów prv



Dzięki, zaraz się odezwę na prv.
  
 
Nim bardziej drążę temat tym bardziej ryzykownie to wygląda :/
Części są głównie ze starych zapasów, ale z jakością wiadomo - różnie może być...
Info najczęściej dostaję takie, że nie ma gwarancji że wyjdzie z tego coś sensownego.
Czekam jeszcze na dwie zwrotne odpowiedzi, ale raczej nie zaryzykuję operacji na tym dyfrze co mam.
Temat będę jeszcze drążył ale w formie drugiego dyfru. Może ktoś ma jakiś zmielony ale kompletny (obudowa, kosz, śruby, pierścienie) do oddania po taniości ?
  
 

tka naprawde nie jest to nic nadzwyczajnego.
ktośkto robił to kilak razy zrobi i kolejny raz dobrze.

a ci co nie robili, w zasadzie są bardzo dokładne instrukcje na autoprospekcie rosyjskim jak to zrobić.
Kiedyś każdy Rosjanin robił to sam lub z kumplami w garażu, przy piwku.
  
 
Bartek, a ty chyba nie wiesz co piszesz! To zwykły człowiek bez przyrządów nie jest w stanie sam zrobić. Wymiana łożysk, to tak, bo już są dopasowane podkładki, a łożyska dopasowane bardzo dokładnie. Jeżeli składamy nowy dyfer, to sam nic nie zrobisz. Jak byłem w Rosji przerabiałem ten temat z człowiekiem, który z tego żyje.

Co do części ze starych zapasów, to są najlepsze. Nowoczesne wyroby, to już ekonomia na wszystkim.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Cytat:
2013-06-26 13:15:42, SzokoLada pisze: Nowoczesne wyroby, to już ekonomia na wszystkim.



amen
  
 

Dlaczego nie jest w stanie. Mając odpowiednie narzędzia i możliwości techniczne + wiedzę, to wszystko możesz zrobić.
jakbym nie miał gdzie tego zrobić to zrobiłbym tak:

remont reduktora mostu VAZ, Lada

remont reduktora tylnego mostu

i jescze trochę wiedzy:
http://www.niva-faq.msk.ru/tehnika/transmis/zadn_mst/rzm.htm
  
 
Jezeli jesteś w stanie wystawić odpowiednio wałek atakujący, resztę zrobisz sam.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 

da się.
tak jak piszesz, w głównej mierze chodzi o dobór podkładki na wałku atakującym:
cytuje niva-faq:

"...Самая мудреная операция при сборке – подбор регулировочного кольца 6, определяющего осевое положение ведущей шестерни относительно ведомой. Для каждой конкретной пары это положение задано еще на заводе, где шестерни прикатывают на стенде по наименьшему шуму – именно так и следует их установить в имеющийся картер. А толщину кольца 6 мы определим и без вазовского приспособления А.95690 – достаточно изготовить оправку (см.рис.), которую устанавливают в картер без регулировочного кольца, распорной втулки и сальника, как показано на рисунке ниже. Закрепляем картер в тисках так, чтобы его привалочная плоскость была горизонтальна, и кладем на нижние точки постелей подшипников дифференциала какой-нибудь цилиндрический пруток – например, подкаленный вороток из набора торцевых головок, предварительно проверив на плоскости, что он абсолютно прямой. Теперь измеряем расстояние между прутком и оправкой, что удобно делать, используя в качестве щупа сами регулировочные кольца, если они у вас есть в достаточном ассортименте. В каталоге деталей приведено 17 типоразмеров толщиной от 2,55 до 3,35 мм через каждые 0,05 мм. Кольца не маркированы, но измерить толщину каждого штангенциркулем нетрудно. Впрочем, достаточно применить всего одно кольцо, которое проходит под прутком с зазором, дополняя его щупами из веерного набора. Полученная величина расстояния между прутком и оправкой и есть базовая для данного картера.

Чтобы согласовать ее с новой главной парой, вычитаем из нее величину поправки, нанесенной электрографическим карандашом в средней части ведущей шестерни. Маркировка, выполненная неаккуратным, размашистым почерком, включает четыре цифры номера главной пары (он же набит на ведомой шестерне и одну-две цифры поправки со знаком ”+” или ”–”, обозначающие сотые доли миллиметра. Например, база картера 2,65 мм, а поправка ”–7”. Вычитаем: 2,65 – (–0,07) = 2,65 + 0,07 = 2,72. Значит, под задний подшипник ведущей шестерни надо ставить кольцо толщиной 2,70 или 2,75 мм. Если такого у вас нет, можно подшлифовать более толстое, например, в токарном станке или, на худой конец, растирая его на плоскости с наждачной бумагой.

Порядок подбора регулировочного кольца ведущей шестерни можно значительно упростить, если вы собираете редуктор в старом картере. Подшипники 6-7807У и 6-7705У, выпускаемые заводом ВПЗ-15, настолько точны по высоте, что установка новых вместо изношенных не требует изменения толщины регулировочного кольца. Таким образом, при замене главной пары осевое положение новой ведущей шестерни будет отличаться от положения старой только на величину разницы их поправок. Например, на старой шестерне электрографом написано ”-12”, а на новой ”4”. Измерять базу картера с помощью специальной оправки и щупов в данном случае необязательно. Разница двух поправок составит 4 – (-12) = 16. Значит, регулировочное кольцо для новой ведущей шестерни должно быть на 0,16 мм тоньше, чем то, что стояло на старой. При обратном соотношении поправок (на старой ”4”, а на новой ”-12” кольцо должно быть на 0,16 мм толще. Применять этот способ разумно, если вы уверены, что первоначально редуктор собирали на заводе. Если есть подозрение, что агрегат уже был в ремонте, где горе-мастера могли поставить кольцо произвольно, лучше перестраховаться и измерить базу картера с помощью оправки. Последнюю, кстати, можно сделать из старой ведущей шестерни, приварив к плоскости венца подходящую пластину, а затем проторцевать ее до высоты головки 50–0,02 мм. Шейки под подшипники надо прошлифовать до свободной их посадки.

При установке ведущей шестерни в картер имеет смысл отказаться от штатной распорной втулки – ее упругих свойств вряд ли хватит надолго, преднатяг в подшипниках ослабнет и, возможно, уже через год агрегат вновь придется перебирать. Но ничто не мешает нам поставить жесткую, недеформируемую втулку. Именно так, подбирая толщину пакета регулировочных прокладок между жесткой втулкой и подшипником, собирали редукторы в ”дожигулевские” времена – трудоемко, зато надежно! Втулку заказываем токарю, учитывая, что размер 48 мм дан с запасом – постепенно укорачивая деталь (например, напильником или на наждаке, мы установим нужный преднатяг в подшипниках.

..."

warto też jak piszę, dotoczyć tulejkę rozpierającą, sztywną.
  
 
A mówiłem że ruscy to mądry naród. zobaczymy, może sam sobie poradzę. Spróbować zawsze można, najwyżej potem trzeba będzie wysłać do poprawki.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 

dasz radę. Poczytaj linki, które podałem a najlepiej wydrukuj.
Sposób z oprawką jest prosty i skuteczny, a jeśli "sborka zavodskaya" to ten uproszczony zadziała.
  
 
a czy ktoś może mi powiedzieć jak bardzo powinien się obracać wał napędowy brzy zablokowanych kołach...chodzi o luz obwodowy...1,2-3,5-10mmm
bo u mnie mam dyfer nowy( a nie mam dobrego zdania o nowych częściach!!) i jak zmniejszam prędkość do minimum np na 4 biegu to zaczyna niemiłosiernie szarpać...chrobotać jak się jedzie na 4-biegu i puści lekko gaz...tak że słychać luz który dzies tam jest..!!?????
  
 
Potrzebuję załatać dziurę w moście - proszę podajcie jakieś pomysły, bo ja za bardzo nie mam.

Wymyśliłem, że wkręta-farmera wkręcę, całość zamaluję i zapomnę. To jest tak z tyłu za drążkiem panharda po lewej stronie, trochę w dół. Mam jednak obawy, że jak to wszystko oczyszczę, to będzie sito... no ręce mi opadają. Kupiłbym nowy most, ale cena pewnie przewyższa wartość ładzianki. Z kolei używany most, to trzeba wszystkie graty przewalić (hamulce, linki itd.) - kupa roboty

Za te najbardziej szalone pomysły dziękuję z góry i ich oczekuję najbardziej.

A13
  
 
Czyść to do czystej blachy. Potem możesz zalać żywicą z włóknem. To po taniosci. Ale najlepiej wymień pochwe. Wcale nie jest aż tak dużo roboty.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Malować epoxydem, czy czym innym przed żywicą (czy też innym klejem). Czy smarować na oczyszczoną blachę?
  
 
Żywicą na gołą blachę

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Tak zrobiłem, jak powiedział przedmówca.
Wyczyściłem kółkiem drucianym na wiertarce, umyłem nitro i zapodałem żywicę.
Mało utwardzacza dałem i długo było lepkie na dotyk, nie pomalowałem więc wcale. Została sama żywica. Zalałem olejem i śmigam.

Dzięki Szoko za wsparcie
Pozdrawiam
A13