Kontrolka oleju

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mam pytanie odnośnie kontrolki oleju. Jak odpalę auto to kontrolka z pół minuty nie gaśnie i silnik głośniej klepie. Jak zgaśnie to wszystko jest ok. Wcześniej gasła odrazu. Olej jest tzn. jest stan. O co chodzi? Pomóżcie bo nie wiem czy się bać czy nie
  
 
Prawdopodobnie typowa wada tej jednostki,często to omawiali na forum scorpio. Pojawia się przy rozruchu po dłuższym postoju.

Najczęstsze przyczyny to kiepski filtr oleju (tu nie opłaca się kupować innych niż oryginały,bo są tanie i dobre) albo zaworek w pompie oleju,gdzie jakaś śruba się odkreca, trzeba to rozebrać i skręcić z wykorzystaniem kleju do gwintów. Nie jest to ponoć skomplikowana naprawa i właściwie nie wymaga nowych części.

Raczej nie wypada aby tym autem za dużo jeździć do czasu naprawy.


Tu trochę info o tym: ford scorpio team




[ wiadomość edytowana przez: wiesiu666 dnia 2016-11-03 13:24:56 ]

[ wiadomość edytowana przez: wiesiu666 dnia 2016-11-03 13:25:31 ]
  
 
Dzięki. Faktycznie stał 5 tygodni. Po niedzieli spróbuję się za to wziąść. Dzięki jeszcze raz za super linki. Pozdrawiam
  
 
Slawek. A kiedy zmieniałeś olej ?
Filtr oleju do RSA sa mega tanie. Ja kupiłem 8 sztuk po 5.-
oczywiscie ori forda motorcraft i nowe.
  
 
Kiciek olej zmieniałem we wrześniu tak samo filtry i płyny. Wszystko nowe i świerze. Zmieniłem też pompę wody bo jak wiesz ciekła. Także tu jest wszystko ok. Dalej potrzebuję tej obudowy metalowej pod rozrząd bo ja mam plastik. Daj znać i dalej mam te sprężyny fioletowe. Leżą i czekają na Ciebie
  
 
Cytat:
2016-11-03 16:15:06, slawek75 pisze:
Dzięki. Faktycznie stał 5 tygodni. Po niedzieli spróbuję się za to wziąść. Dzięki jeszcze raz za super linki. Pozdrawiam


WZIĄĆ
  
 
A no nie doczytałem tego tematu.no to wykręcił Ci się zaworek pompy oleju

Objawy to :
-grzechotanie rozrządu
- głośna praca głowicy czyli wszelkiego typu cykania klepania hydrauliki
- długo paląca się kontrolka oleju po odpaleniu.
tu masz całą operację


http://www.ford-tech.pl/viewtopic.php?t=978
  
 
No to wygląda na ten zaworek. Niech mechanik sprawdzi i będzie wszystko jasne.