Lada 2106 1500s 81" Blazej_1910

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W grudniu zeszłego roku moi znajomi zrzucili się do słoika na mój urodzinowy prezent, którym miał być kolejny Polonez. Polonez miał dostać glebę koło, miałem zrobić z nim wszystko to czego nie robię ze swoim pierwszym Polonezem, jednak po pewnym czasie pomyślałem, że może jednak Łada, nie ma co być monotonnym i siedzieć w jednym modelu, łatwiej obniżyć, do tego zafascynowały mnie zdjęcia i projekty Only Dropped. Podczas WOŚP na początku tego mój kolega posiadający 2101 dostał namiar na starszego Pana, który miał do sprzedania 2106, po jakimś czasie umówiliśmy się, pojechaliśmy i kupiliśmy.

Powoli doprowadzam ją do stanu używalności, trochę kopci, dziadek ją wyszprejował, generalnie ogarniamy ją, póki co chodzi na podtlenku gazotu, ale docelowo gazot będzie usunięty, może w zimę się ja pomaluje.

Obniżona poprzez obcięcię sprężyn (-3,5 zwoja), będzie szeroka stal plus chromowane dekle. No i może pójdzie jeszcze niżej, zobaczymy jak wyjdzie stal

Poniżej foty, od momentu zakupu do dziś









































  
 
Cieszę się, że przyjąłeś moją propozycję pokazania Łady na naszym forum.

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
świetny kolor, gratuluję zakupu.
  
 
Fajny kermit, wygląda na zdrową. Witamy na forum.
  
 
Przepiękna jest! Fajnie usiadła po tym ciachnięciu sprężyn. Kolor ma genialny! No ochy i achy heheheh
  
 
A ja, jako że przerabiałem temat zawieszenia u siebie, z ciekawości zapytam jak sprawuje się zawieszenie przy obciętych sprężynach?? Amortyzatory nie wylewają? Jak prowadzi się w zakręcie?
Pytam, bo taki zabieg to niebezpieczna sprawa biorąc pod uwagę, że sprężyna i amortyzator nie spełnia dokładnie swojego zadania.

Mimo wszystko gratuluję zakupu i witam w gronie LKP
  
 
Cytat:
2015-05-01 15:40:43, djmarkus pisze:
A ja, jako że przerabiałem temat zawieszenia u siebie, z ciekawości zapytam jak sprawuje się zawieszenie przy obciętych sprężynach?? Amortyzatory nie wylewają? Jak prowadzi się w zakręcie? Pytam, bo taki zabieg to niebezpieczna sprawa biorąc pod uwagę, że sprężyna i amortyzator nie spełnia dokładnie swojego zadania. Mimo wszystko gratuluję zakupu i witam w gronie LKP



Trochę podskakuję na nierównościach na ściętych sprężynach, amorki się póki co nie wylały, w zakrętach bez problemów W Rosji tną po 4 - 5 zwoi, do tego amorki gazowe i jeżdzą.

To nie jest samochód na jakieś wypady po kilkaset km, ma być nisko
Jeśli ktoś ma gotowy gwint to chętnie przyjmę w rozsądnej cenie Jak będą fundusze to wraz z malowaniem ogarnę po prostu airride.
Póki co do końca sezonu doprowadzam mechanicznie i ma być nisko, tanim kosztem.
  
 
Z własnego doświadczenia, wiem że jest to niebezpieczna sprawa jazda na seryjnych obciętych sprężynach i seryjnych amortyzatorach.
Raz miałem bardzo nieprzyjemną niespodziankę w zakręcie po deszczu w kumpla aucie z taką modyfikacją i dlatego u siebie w Ósemce mam sprawę ogarniętą na 100% jeśli chodzi o zawias.
Jeśli chodzi o gwint to są firmy które się zajmują takimi sprawami ale do tego dochodzi kwestia doboru sprężyn i amortyzatorów czyli dość droga zabawa.
Mimo wszystko będę kibicował i śledził prace nad "kermitem"
  
 
W sobotę wybrałem się Ładą do Warszawy na zlot FSO, byłem prawdziwym podrabiańcem w tym gronie Pare fotek z wypadu.

PS. Widać, że nie jest taka idealna i bez malowania się nie obejdzie













  
 
I tak jest piękna
  
 
W weekend uczestniczyłem w Nocy Muzeów i Rajdzie Kazimierza, oprócz mnie pojawiły się także inne łady, dziś na złomie kupiłem dwie skrzynki nowych części mechanicznych do łady na wagę za 70zl Nawet jeszcze nie sprawdzilem co tam jest. Mamy w Radomiu jeszcze 2104 mojego kolegi, jak się pojawi wrzucę fotki









[ wiadomość edytowana przez: Blazej_1910 dnia 2015-05-19 16:27:09 ]
  
 
Wreszcie dzięki koledze alex76 mam chromowane dekle Kolejny etap szeroka stal i chyba koniec prac na ten sezon.





  
 
Wreszcie kołpaki znalazły swoje zastosowanie we właściwym modelu - i dobrze!
Pozdrawiam,
@lex
  
 
Ostatnio wpadła mi nowa kierownica, jednak przy próbie założenia okazało się, że naba nie pasuję do mojej Łady, czy ktoś posiada taką nabę, która będzie pasowała do 2106?







Jeszcze prośbą o radę, poszukuję sprawdzonego sposobu na krótsze i twardsze amortyzatory? Jakieś pewne rozwiązanie? Czy możecie polecić jakiś zestaw z Rosji, czy może dopasowywać od innych aut?
  
 
Fajowa kierownica. Oryginalna waz? Gdzie dorwałeś?
  
 
Cytat:
2015-06-23 23:03:38, matigamer pisze:
Fajowa kierownica. Oryginalna waz? Gdzie dorwałeś?



Kierownica jest włoska, nie oryginalna Waz, kupiłem jakiś czas temu na allegro, niestety naba nie pasuje do 2106...
  
 
Dziś zawiozłem felgi do poszerzenia... tył będzie szerszy o 3 cale, przód o 1.5 cala swoją drogą jaką szerokość ma seryjna felga w 2106 ?


[ wiadomość edytowana przez: Blazej_1910 dnia 2015-07-17 18:53:27 ]

[ wiadomość edytowana przez: Blazej_1910 dnia 2015-07-17 18:54:24 ]
  
 
Cytat:
swoją drogą jaką szerokość ma seryjna felga w 2106 ? >



127 mm
  
 
Cytat:
2015-07-17 19:26:11, bartixr pisze:
127 mm



czyli 5 cali, dzięki.
  
 
5,5"x13 et29

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим