Tłoki, korbowody różnice silniki 1500-1700

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam forumowiczów. Staram się przeglądać forum, zanim zadam pytanie, ale wolę się upewnić

W silnikach1300na pasku i 1500/1600/1700 łancuch korbowody mają te same wymiary ?
Czy istnieje seryjny silnik z tej rodziny z pływającymi sworzniami ?

Spotkałem się z tłokami 79 z oznaczeniem od środka 21011 i 2105 - rozumiem, że pierwszy jest z Lady 2101 1300, a drugi z 2105-07 na pasku. Czy są one dokładnie takie same, czy różnią się detalami ?

W silnikach 1500-1700 z tego co Wadim mi mówił, kolektory pasują tak samo, a jak jest z zaworami ? Ta sam średnica grzybków ?

Przy stosowaniu walka sportowego potrzebna jest modyfikacja jego obudowy ?





[ wiadomość edytowana przez: Girard dnia 2018-08-26 11:30:57 ]
  
 
Silniki na lancuchu
1200 - 2101, 2102, 2105
1300- 21011, 2102, 2103
1500 - 2102, 2103, 2106, 2105, 2104, 2107
1600 - 2105, 2106, 2107 i 2121
1700 - 21213 oraz nowsze 2104, 2105, 2107

Silniki na pasku
1300 - 2104, 2105, 2107
1600 short rod zrobiony z 1300


Tloki
1200 i 1500 76 mm srednica tloka
1300 i 1600 79 mm średnica tłoka
1700 82mm średnica tłoka, sworzen nie wprasowywany, ograniczony z bokow zawleczkami.

Korby
1200,1300,1500,1600 jednakowe, jak z 1700 nie wie.

Zawory jednakowe. Co do walka zalezy chyba od tego jaki założysz, ale raczej bez zmiany konstrukcyjnych w obudowie.

Jak cos pozajaczkowalem prosze o poprawe

[ wiadomość edytowana przez: glod dnia 2018-08-26 12:33:37 ]
  
 
Zależy wszystko od wałka. Są walki, że nie ruszamy obudowy, a są że trzeba modyfikować. Korby w silniku 1,7 inne niż w pozostałych. Tylko 1,7 ma pływające sworznie.
  
 
Cytat:
2018-08-26 13:16:18, SzokoLada pisze:
Zależy wszystko od wałka. Są walki, że nie ruszamy obudowy, a są że trzeba modyfikować. Korby w silniku 1,7 inne niż w pozostałych. Tylko 1,7 ma pływające sworznie.



Sworzeń we wszystkich ma 22mm ? Nie pamiętasz, czy korby od 1,7 są dłuższe/krótsze ?
  
 
Każdy ma 22 mm, a długość korb taka sama. Jeżeli dalej myślisz o tuningu 1,3 to trzeba kupować krótkie korby specjalnie do tuningu 1,3
  
 
Cytat:
2018-08-26 14:34:54, SzokoLada pisze:
Każdy ma 22 mm, a długość korb taka sama. Jeżeli dalej myślisz o tuningu 1,3 to trzeba kupować krótkie korby specjalnie do tuningu 1,3



Po rozmowie z Tobą myślę nad 1500/1600w ramach testów i poznania tych silników. A jeżeli będzie trzeba, to opcja z Niva na większym wale, o której mi mówiłeś.

Jeżeli tym autem będę chciał kiedykolwiek przejechać się w jakiejś imprezie dla klasyków, to w grę wchodzi tylko klasa do 1600, ewentualnie do 2000.

Jeżeli trafię auto z silnikiem 1300, to będzie to służyło tylko do testowania różnych "patentów"
  
 
Cytat:
2018-08-26 12:32:41, glod pisze:
Silniki na lancuchu
1200 - 2101, 2102, 2105
1300- 21011, 2102, 2103



Super info, dzięki
Akurat szperałem za czymś takim, bo niedawno po raz pierwszy spotkałem się z 1300 na łańcuchu.

I mam pytanie właśnie o łańcuch - 1200 miało chyba krótszy niż w 1500? 114 zamiast 116 ogniw?
Jeżeli tak, to ten krótszy łańcuch był tylko do 1200 czy do 1300 też?

  
 
1200 i 1300 to taki sam silnik, różnica jedynie w średnicy tłoków. 76 mm i 79 mm. Łańcuch jest krótszy, tak samo i ślizg jest inny niż w 1500
  
 
Cytat:
2018-08-28 10:18:08, SzokoLada pisze:
1200 i 1300 to taki sam silnik, różnica jedynie w średnicy tłoków. 76 mm i 79 mm. Łańcuch jest krótszy, tak samo i ślizg jest inny niż w 1500



Dziękuję, to cenne info, przekażę znajomej załodze, że w razie "w" standardowe szpeje z 1500 nie podejdą.
Kiedyś próbowałem założyć łańcuch z 1200 na 1500 i wtedy dowiedziałem się o tej różnicy
  
 
Cytat:
w zeszłym roku SzokoLada napisał:
Każdy ma 22 mm, a długość korb taka sama.
Jeżeli dalej myślisz o tuningu 1,3 to trzeba kupować krótkie korby specjalnie do tuningu 1,3


Albo modzić i mieszać z tłokami, korbowodami i zaworami ..... z innych marek - wszystko zależnie od tego co chcesz uzyskać

Można np w silnikach z wałem o skoku 66 mm, zastosować wał o skoku 80 mm - oba z Łady oczywiście. I wtedy albo szukacie krótszych korb, o których wspomina Szoko, albo ... szukacie innych tłoków z niższą częścią pierścieniową.

Można też zostawić oryginalny wał i pójść w kierunku większego tłoka. Albo oryginalnego z większej pojemności albo z innej marki ale wtedy i nad korbowodem trzeba się będzie zastanowić.

Należy tu również pamiętać że nie wszystkie silniki mają taki sam sworzeń tłokowy jak Łada ! Jeśli sworzeń jest w okolicach 20-21 to jest to idealna baza na tulejkę w korbę i sworzeń pływający z zamkami w tłoku.