forum klubowedołącz do klubulista klubowiczówauta klubowiczow
  

Panewki główne - konfiguracja do 1987 i po

  
 Sortuj posty wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wyświetlony od najstarszych postów <<
 Autor 
 2019-02-18 22:04:33

Cześć,
mam pytanie o konfigurację panewek głównych.
Obecnie sprzedawane zestawy pod czopy 1, 2, 4, 5 mają dolne panewki bez rowków



W Ossowskim nic na ten temat nie znalazłem, ale w Budowa naprawa eksploatacja 2104/2105 jest takie info



Podobne info jest w książce do Samary



Na zdjęciu w Haynes'ie wyraźnie widać dolną panewkę z rowkiem



Na powierzchni pokryw widzę też odbarwienia po panewkach z rowkiem i otworami.
Wydaje mi się, że Евгений na którymś ze swoich starszych filmów polecał kiedyś, żeby brać dwa komplety i zakładać panewki z rowkami na górze i na dole.
I ku takiemu rozwiązaniu się skłaniam. Słusznie, niesłusznie?
Dolne robią teraz bez rowków z oszczędności czy jest za tym jakaś teoria?
2019-10-14 15:59
  
 
 2019-02-18 22:14:47

Nie ma takiej potrzeby. Tylko jeżeli montujesz wał bez broków, to wtedy Jewgienij zaleca dawać podwójny zestaw. Ja natomiast uważam również za nie potrzebną zabawę.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2019-10-14 22:01
  
 
 2019-02-18 22:20:07

Pierwsze z brzegu >https://motofocus.pl/technika/8027/wplyw-rowkow-w-panewkach-glownych-na-osiagi
2019-09-21 07:27
  
 
 2019-02-18 22:28:28

No i jest tak jak ja myślałem, chociaż to były tylko moje przemyślenia. A teraz już jestem pewny swego po przeczytaniu artykułu. Dziękuję za dostarczenie nowej wiedzy.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2019-10-14 22:01
  
 
 2019-02-18 22:34:11

Również dziękuję za szybkie i konkretne info
Czyli to nie oszczędności w procesie produkcji, tylko wyniki badań i rozwój technologii
Zakładam więc dolne normalne pełne.

2019-10-14 15:59
  
 
 2019-02-18 22:37:09

A robiłeś szlif, czy tylko wymiana panewek?

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2019-10-14 22:01
  
 
 2019-02-18 22:51:24

Cytat:
2019-02-18 22:37:09, SzokoLada pisze:
A robiłeś szlif, czy tylko wymiana panewek?



Wał ma przebieg 2k km, sprawdzony, nie było trzeba ruszać.
Bicia też nie ma http://www.youtube.com/watch?v=T9r69t_zbuk
Poszedł tylko na wyważenie (z kołem pasowym, zębatką, zamachem po przetoczeniu i wymianie wieńca i dociskiem).

2019-10-14 15:59
  
 
 2019-02-18 23:02:05

Wiesz jak to jest z tymi wałami? Fabrycznie luz jest już za duży. Więc ja bym kupił używkę i zrobił bym luz dużo mniejszy.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2019-10-14 22:01
  
 
 2019-02-18 23:53:39

Cytat:
2019-02-18 23:02:05, SzokoLada pisze:
Wiesz jak to jest z tymi wałami? Fabrycznie luz jest już za duży. Więc ja bym kupił używkę i zrobił bym luz dużo mniejszy.



Zmierzę luz plastigage'em i za parę dni dam znać ile jest.

Na to jak go będę wykorzystywał to wystarczy, historia pokazuje że wcześniej i tak klęknie coś innego Łada to tylko taka względnie tania zabawa-laboratorium, sprawdzam sobie to i tamto, zbieram namiary, jebnie to jebnie, nie ma się co za bardzo spinać

Inne wały co mam na stanie:
- do tego to chyba po 2 panewki trzeba by po szlifie założyć

- z 1.5 (stara historia, też lepsza druciarnia, kupiony po jebniętym rozrządzie) http://www.youtube.com/watch?v=lxRFdV-JTxI


2019-10-14 15:59
  
 
 2019-02-19 12:09:28

No często silnik umiera przez wał korbowy, bo traci ciśnienie i wałek rozrządu wyciera się, opilki idą w układ i zapychaja otworki, wał korbowy też zaczyna się zacierać, no i tak reakcja łańcuchowa robi swoje. A przy dobrym remoncie, można zrobić nawet 500kkm. Ale...

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2019-10-14 22:01
  
 
 2019-02-20 22:12:51

Wał chodzi miodzio

http://youtu.be/SGHJDBSKIqg

Luzy na czopach głównych sprawdzone




Ossowski podaje 0,036-0,086mm więc jest spoko.
Także proszę nie siać popyliny i nie pisać mi tu czarnych scenariuszy
2019-10-14 15:59
  
 
 2019-02-21 08:59:19

Ossowski podaję te wymiary, które obowiązowali w latach 70. Dzisiaj taki luz, to w zasadzie, kwalifikuje do ponownego szlifu.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2019-10-14 22:01
  
 
 2019-02-21 10:11:38

Odkopię temat jak jebnie
2019-10-14 15:59
  
 
 2019-02-24 20:48:30

Jeszcze nie jebł ale odkopuję temat w celu korekcji i uzupełnienia.
Źle podałem dopuszczalne luzy (rozumiem, że są stare itp.), poprawiam bo może ktoś tu jeszcze kiedyś zajrzy i mimo wszystko mu się to przyda.

Według Ossowskiego:
0,036 - 0,086 - to dopuszczalne luzy dla panewek korbowodowych
Dla panewek głównych podaje 0,050 - 0,095 mm


Dziś sprawdziłem luz na korbowodowych




Na ten żywot co go czeka, dolny limit starych norm to i tak burżujstwo
2019-10-14 15:59