Panewki główne - konfiguracja do 1987 i po

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć,
mam pytanie o konfigurację panewek głównych.
Obecnie sprzedawane zestawy pod czopy 1, 2, 4, 5 mają dolne panewki bez rowków



W Ossowskim nic na ten temat nie znalazłem, ale w Budowa naprawa eksploatacja 2104/2105 jest takie info



Podobne info jest w książce do Samary



Na zdjęciu w Haynes'ie wyraźnie widać dolną panewkę z rowkiem



Na powierzchni pokryw widzę też odbarwienia po panewkach z rowkiem i otworami.
Wydaje mi się, że Евгений na którymś ze swoich starszych filmów polecał kiedyś, żeby brać dwa komplety i zakładać panewki z rowkami na górze i na dole.
I ku takiemu rozwiązaniu się skłaniam. Słusznie, niesłusznie?
Dolne robią teraz bez rowków z oszczędności czy jest za tym jakaś teoria?
  
 
Nie ma takiej potrzeby. Tylko jeżeli montujesz wał bez broków, to wtedy Jewgienij zaleca dawać podwójny zestaw. Ja natomiast uważam również za nie potrzebną zabawę.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Pierwsze z brzegu >https://motofocus.pl/technika/8027/wplyw-rowkow-w-panewkach-glownych-na-osiagi
  
 
No i jest tak jak ja myślałem, chociaż to były tylko moje przemyślenia. A teraz już jestem pewny swego po przeczytaniu artykułu. Dziękuję za dostarczenie nowej wiedzy.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Również dziękuję za szybkie i konkretne info
Czyli to nie oszczędności w procesie produkcji, tylko wyniki badań i rozwój technologii
Zakładam więc dolne normalne pełne.

  
 
A robiłeś szlif, czy tylko wymiana panewek?

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Cytat:
2019-02-18 22:37:09, SzokoLada pisze:
A robiłeś szlif, czy tylko wymiana panewek?



Wał ma przebieg 2k km, sprawdzony, nie było trzeba ruszać.
Bicia też nie ma http://www.youtube.com/watch?v=T9r69t_zbuk
Poszedł tylko na wyważenie (z kołem pasowym, zębatką, zamachem po przetoczeniu i wymianie wieńca i dociskiem).

  
 
Wiesz jak to jest z tymi wałami? Fabrycznie luz jest już za duży. Więc ja bym kupił używkę i zrobił bym luz dużo mniejszy.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Cytat:
2019-02-18 23:02:05, SzokoLada pisze:
Wiesz jak to jest z tymi wałami? Fabrycznie luz jest już za duży. Więc ja bym kupił używkę i zrobił bym luz dużo mniejszy.



Zmierzę luz plastigage'em i za parę dni dam znać ile jest.

Na to jak go będę wykorzystywał to wystarczy, historia pokazuje że wcześniej i tak klęknie coś innego Łada to tylko taka względnie tania zabawa-laboratorium, sprawdzam sobie to i tamto, zbieram namiary, jebnie to jebnie, nie ma się co za bardzo spinać

Inne wały co mam na stanie:
- do tego to chyba po 2 panewki trzeba by po szlifie założyć

- z 1.5 (stara historia, też lepsza druciarnia, kupiony po jebniętym rozrządzie) http://www.youtube.com/watch?v=lxRFdV-JTxI


  
 
No często silnik umiera przez wał korbowy, bo traci ciśnienie i wałek rozrządu wyciera się, opilki idą w układ i zapychaja otworki, wał korbowy też zaczyna się zacierać, no i tak reakcja łańcuchowa robi swoje. A przy dobrym remoncie, można zrobić nawet 500kkm. Ale...

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Wał chodzi miodzio

http://youtu.be/SGHJDBSKIqg

Luzy na czopach głównych sprawdzone




Ossowski podaje 0,036-0,086mm więc jest spoko.
Także proszę nie siać popyliny i nie pisać mi tu czarnych scenariuszy
  
 
Ossowski podaję te wymiary, które obowiązowali w latach 70. Dzisiaj taki luz, to w zasadzie, kwalifikuje do ponownego szlifu.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Odkopię temat jak jebnie
  
 
Jeszcze nie jebł ale odkopuję temat w celu korekcji i uzupełnienia.
Źle podałem dopuszczalne luzy (rozumiem, że są stare itp.), poprawiam bo może ktoś tu jeszcze kiedyś zajrzy i mimo wszystko mu się to przyda.

Według Ossowskiego:
0,036 - 0,086 - to dopuszczalne luzy dla panewek korbowodowych
Dla panewek głównych podaje 0,050 - 0,095 mm


Dziś sprawdziłem luz na korbowodowych




Na ten żywot co go czeka, dolny limit starych norm to i tak burżujstwo