Corolla Verso 2.0 d4d 1cd nie odpala gdy zimny

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich. To mój pierwszy post na forum, więc prosiłbym o wyrozumiałość, ale do rzeczy.
W lipcu kupiłem Corollę verso z silnikiem 2,0 1cd d4d 116km z 2004r.
Po pewnym czasie toyota zaczęła dymić na czarno przy mocniejszym wciśnięciu gazu. Przy bardzo delikatnej jeździe na niskich obrotach wchodziła w tryb awaryjny wyświetlając błąd P0093. Po krótkiej diagnostyce okazało się że korekcje wtryskiwaczy są poza skalą. Na początku listopada oddałem wtryski do regeneracji i po tym zabiegu problemy z "trybem awaryjnym" skończyły się...... do czasu pierwszych mrozów Toyota nocuje pod chmurką i gdy temperatury na zewnątrz spadną poniżej zera, nie da się jej odpalić bez "plaka". Ponadto jak już odpali i rozgrzeje się na tyle że zgaśnie niebieska kontrolka sygnalizująca poziom płynu chłodzącego to jak bumerang wraca problem trybu awaryjnego przy niskim obciążeniu i niskich obrotach.
Jeśli w takich warunkach utrzymuje obroty silnika powyżej 2000rpm to wszystko jest ok. Gdy podczas jazdy wrzucę "na luz" też nic złego się nie dzieje. Powoli kończą mi się pomysły i bardzo proszę o pomoc.
  
 
Cytat:
2024-12-03 08:04:10, Lesjak pisze:
Witam wszystkich. To mój pierwszy post na forum, więc prosiłbym o wyrozumiałość, ale do rzeczy. W lipcu kupiłem Corollę verso z silnikiem 2,0 1cd d4d 116km z 2004r. Po pewnym czasie toyota zaczęła dymić na czarno przy mocniejszym wciśnięciu gazu. Przy bardzo delikatnej jeździe na niskich obrotach wchodziła w tryb awaryjny wyświetlając błąd P0093. Po krótkiej diagnostyce okazało się że korekcje wtryskiwaczy są poza skalą. Na początku listopada oddałem wtryski do regeneracji i po tym zabiegu problemy z "trybem awaryjnym" skończyły się...... do czasu pierwszych mrozów Toyota nocuje pod chmurką i gdy temperatury na zewnątrz spadną poniżej zera, nie da się jej odpalić bez "plaka". Ponadto jak już odpali i rozgrzeje się na tyle że zgaśnie niebieska kontrolka sygnalizująca poziom płynu chłodzącego to jak bumerang wraca problem trybu awaryjnego przy niskim obciążeniu i niskich obrotach. Jeśli w takich warunkach utrzymuje obroty silnika powyżej 2000rpm to wszystko jest ok. Gdy podczas jazdy wrzucę "na luz" też nic złego się nie dzieje. Powoli kończą mi się pomysły i bardzo proszę o pomoc.

A jaki jest teraz kod bledu???

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2024-12-15 15:23:59, Bigelektron pisze:
A jaki jest teraz kod bledu???


Nadal wyświetla się P0093
  
 
Cytat:
2025-01-20 11:25:26, Lesjak pisze:
Nadal wyświetla się P0093

Standardowo wtryski za duzo traca na przelewach tylko w niewielu przypadkach jest to cos innego

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2025-01-21 19:10:54, Bigelektron pisze:
Standardowo wtryski za duzo traca na przelewach tylko w niewielu przypadkach jest to cos innego



Dziękuję za informację. Oddałem znajomemu mechanikowi żeby ponownie wyciągnął wtryski i wysłał razem z pompą do regeneracji. Odezwę się po wszystkim.
  
 
Cytat:
2025-01-24 14:07:47, Lesjak pisze:
Dziękuję za informację. Oddałem znajomemu mechanikowi żeby ponownie wyciągnął wtryski i wysłał razem z pompą do regeneracji. Odezwę się po wszystkim.


To wazne aby przy montazu pompa byla ustawiona na znaki jak i rozrzad .Pompa przestawiona o zab i beda jaja ale dopiero po czasie kiedy wtryski beda dawac na przelew jeszcze w normie ale juz wiecej niz nowe.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2025-01-25 15:04:10, Bigelektron pisze:
To wazne aby przy montazu pompa byla ustawiona na znaki jak i rozrzad .Pompa przestawiona o zab i beda jaja ale dopiero po czasie kiedy wtryski beda dawac na przelew jeszcze w normie ale juz wiecej niz nowe.



Gablota w poniedziałek wylądowała w serwisie który regenerował wtryskiwacze.
Ze wstępnych oględzin wynika że uszkodzony jest zawór "bezpieczeństwa" listwy wtryskowej.
Podobno takie zjawisko jest tak rzadkie że w całej karierze tego serwisu zdarzyło się to dopiero drugi raz.
Dam znać jak odzyskam auto i będę wiedział na 100% że jest ok.
  
 
Cytat:
2025-02-06 13:56:41, Lesjak pisze:
Gablota w poniedziałek wylądowała w serwisie który regenerował wtryskiwacze. Ze wstępnych oględzin wynika że uszkodzony jest zawór "bezpieczeństwa" listwy wtryskowej. Podobno takie zjawisko jest tak rzadkie że w całej karierze tego serwisu zdarzyło się to dopiero drugi raz. Dam znać jak odzyskam auto i będę wiedział na 100% że jest ok.


Zgadza sie tez moze ze 3 listwy w ciagu 25 lat wymienilem na ta przypadlosc.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer