Legendy FSO DeAgostini 1:43

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Z cyklu: a mówiłem (sobie) żeby nie zbierać 1:24... Nie no, coś trzeba wybrać...

Legendy FSO
  
 
55zł za 1:43? Poje... Chętnie bym wziął te prototypy, ale za taką cenę to ja zostaję przy 1:24 od konkurencji, wezmę z tej serii dwa pierwsze numery bo warszawy pickup nie mam i koniec, to jest na razie test serii, mam rozumieć?
  
 
Raczej wszystko wskazuje na test, bo oficjalnie nic się nie dzieje, chociaż ktoś twierdził, że pani z DeA twierdzi inaczej, ale to chyba nic nie znaczy. . Tym bardziej, że już chyba tak bywało. W prenumeracie 45 zł, to już brzmi trochę lepiej. Czy to dużo, to jeszcze zależy od jakości. Jeśli byłaby to jakość KAP, to byłoby na pewno za dużo, szczególnie te 55. Niech sobie nawet i ceny wzrosły. Autobusy kosztują 40 zł, i chociażby ta różnica wydaje się spora.

Jeśli te modele będą znacząco lepsze, to na pewno trzeba się będzie zastanowić np. nad wymianą 125p. Czy będzie garb? Bo jakoś na 100% nie mogę stwierdzić po tym kabriolecie. Cóż, mam nadzieję, że jest jeszcze trochę czasu do zastanowienia się nad tym wszystkim, bo 4 kolekcje na raz np. to chyba raczej jednak nie... Zawsze można uzupełniać w przyszłości.

P.S. Na sąsiednim forum jeden z kolegów pokazał zdjęcie - jest garb... Powiem, że jakby nie patrzeć, to jednak masakra jest...

[ wiadomość edytowana przez: Tomek125 dnia 2020-10-23 23:40:13 ]
  
 
Dobre to w tej serii mogą być modele które się wcześniej nie ukazały, jak np. prototypy. Ciekawe czy Polonez Coupe to będzie Coupe, czy samoróbka jak w poprzednich seriach, po zdjęciach wygląda na szyby tej samej długości, ale to może być złudzenie.
Niby płace idą do góry, ale dla mnie 45zł za taki model w 1:43 to duża kwota, mając za dwa razy tyle model w 1:24 który jest porządnie wykonany, a nie z błędami poprzednich serii, skoro robili nową formę pod 125p Cabrio, to mogli ruszyć tę dupę i poprawić maskę.
Dla nie zbierającego wcześniej modeli, ta kolekcja będzie atrakcyjna.
  
 
Równo rok temu DeA testowało serię ciężarówek PRL oraz wozów bojowych z II wojny światowej.
Zamówiłem obie serie i po paru miesiącach dostałem te modele za friko

Teraz będzie najprawdopodobniej to samo - za friko można będzie znowu dostać parę modeli

Chętnie na wiosnę przygarnę tą Warszawę, Fiata i co tam mi jeszcze wyślą

Póki co - do tej pory serie z zeszłorocznych testów jeszcze się w "regularnych seriach" w kioskach nie pojawiły... Więc pewnie i tutaj "Prototypów z FSO" raczej w "normalnej serii" przez najbliższe lata nie zobaczymy...

Ciekawe, co jeszcze DeA wymyśli - bo testuje i testuje kolejne serie w 1:43. Ciekawe, czy coś z tego będzie...

Gdzieś było kiedyś podane, że od testu do regularnej serii mija 2 lata - jeśli tym razem tak będzie, to za rok były by ciężarówki i wozy bojowe, a za 2 lata prototypy z FSO...

pożyjemy - zobaczymy...
  
 
Ciąg dalszy "trzeba nie było zbierać 1:24", czyli kolekcja wkrótce startuje, a w zasadzie już wystartowała, bo prenumeratę można już zamawiać.

Tu takie moje pierwsze spojrzenie na stronę kolekcji.

Legendy FSO DeAgostini 1:43 – Zapowiedź startu kolekcji! (YouTube)
  
 
1/24 Hachette, Ciężarówki 1/43 i teraz jeszcze FSO od DeA, trochę sporo kasy w ciągu jednego miesiąca, niby niecała wypłata rozłożona na 2.5 roku, ale jednak za dużo człowiek na pierdoły wydaje, a jeszcze czeka na Syrenkę w 1/8.
Nie zbierałem KAPu poza polonezem Caro i radiowozem, zbierałem Złotą Kolekcję PRL więc 20 modeli na pewno się zdubluje, pozostanie 40 nowych modeli. 55zł za model w premium vs 55zł w kiosku, to i tak opłaca mi się brać wszystko w prenumeracie niż wybierać i przepłacać, bo pewnie empik czy ruch wystawi oferty które zostaną od razu wyprzedane.
Nie ma opcji żeby nie wydali wcześniejszych już modeli z serii kiedy to Legendy FSO, mówi o modelach FSO, więc zwykły borewicz czy warszawa też później będą, Warszawa Pickup fajnie, bo w złotej jej nie miałem, ale jakby już przed liftowej nie wydali to nie będę narzekał.
Pierdzielenie w mailu że wysłuchali uwag, a Fiat 125p cabrio z garbem na masce, wzorowali się na jakimś włoskim fiacie? Skąd w ogóle wzięli pomysł na garba? Chyba tylko Polonez Coupe będzie miał poprawione drzwi i na tych poprawach się skończy.
Z dodatków do prenumeraty największe wrażenie robi brelok xD, premium już ciekawiej bo tylko caro policyjne mam, 12 modeli zamiast 8 było trochę ciekawsze, zwróćcie uwagę na to co wydadzą, 2 radiowozy, 2 straży pożarnej, 2 taxi, 2 ambulanse, główne modele to Warszawa, 125p i Polonez, brakuje 125p sanitki, poloneza taxi, 125p milicji i warszawy straży pożarnej, ale kto wie, pewnie za 3-4 lata pojawią się auta prl na służbie to tam wydadzą co brakuje. (polonez straży to przeróbka w fotoszopie policyjnej wersji)
Co mi się zdubluje, dam chrześniakowi, deal lepszy niż wybieranie pojedynczych modeli. Trochę lepiej byłoby dostać tę serię po zakończeniu ciężarówek, ale OK, zamówione.
Widać też na filmie, że Warszawa Kombi będzie czerwona, garbata biała, polonez przejściówka biały, po prawej jeszcze jakaś biała warszawa ze starym przodem, ale nie wiadomo jaka wersja.
No i polonez cargo, na czerwonych tablicach kiedy to auto było seryjnej produkcji? Widać na boku będzie miał naklejkę z logiem FSO, więc prototyp ze zdjęcia na Wiki, pewnie później wydadzą normalne Cargo z innym tylnym zderzakiem i proszę, inny model. : P
  
 
Zobaczymy, jak to będzie z tymi powtórkami, bo przy 60 numerach, to i połowa kolekcji może być. Zresztą dziwne, gdyby ich nie było, przy takiej nazwie Kolekcji. Pytanie właśnie o te ewentualne poprawki...

Tak poza tym, jeśli ktoś zamawiał prenumeratę w teście, to ona prawdopodobnie obowiązuje. Różnie z tym w przeszłości bywało. Dzisiaj dzwoniłem do BOK i Pani z pewnością w głosie, bez sprawdzania, poinformowała mnie, że obowiązuje. Oczywiście jeszcze to sprawdziła. Także... no cóż - czekam, myśleć będę później.

P.S. Należy pamiętać, że trzeba również zaznaczyć, czy chcemy otrzymywać segregatory, czy nie. Bo ta przyjemność nie jest darmowa.

[ wiadomość edytowana przez: Tomek125 dnia 2022-01-17 22:22:39 ]
  
 
Segregatory zawsze były płatne, z ciężarówkami od razu pisałem że ich nie chcę.
Natomiast przy 60 numerach połowa powtórek? Chyba w porównaniu do KAPu, w złotej kolekcji nie było ani poloneza z tyłem od caro ani fso 125p. Więc jeśli chodzi o fabrykę z Warszawy, to "tylko" 20 powtórek w porównaniu do ZKAPrl, ogólnie seria była rozczarowaniem nawet dla kogoś co KAPu nie zbierał.
  
 
Tak, miałem oczywiście na myśli, że w Legendach przy 60 numerach może być, a w zasadzie nawet musi być, połowa powtórek z KAP. Ograniczenie modeli seryjnych byłoby dziwne. Chociaż czy wyjdą wszystkie Trucki, Caro itd.... Pewnym w sumie być nie można.

Ja przyznaję, że w pierwszym momencie zapomniałem o tych segregatorach (nie brałem prenumeraty ciężarówek, chociaż nie wykluczam jeszcze, że przynajmniej na jakiś czas to zrobię, jeszcze zależy to od aktualizacji) i musiałem dzwonić jeszcze raz. Z drugiej strony jest to rozwiązane tak, a nie inaczej, dlatego zawsze warto o tym wspomnieć. Chociaż umowy trzeba czytać...
  
 
Żeby w Legendach FSO faceliftów trucków nie dali? Nie muszą dawać wszystkich możliwych wersji, ale Truck miał trzy generacje, każdy przód jest bardzo prawdopodobny, a jak widać po zapowiedziach chyba mają chęci na takie rozłożenie, ja bym bardzo chciał zobaczyć Trucka Plus czterodrzwiowego w wersji ROY, ten wóz miał ponad 5 metrów długości.
  
 
Też się zastanawiam nad ilością, czyli co wypełni te 60 numerów, właśnie w sensie odmian. Jakoś to tak wygląda, że będzie tych numerów więcej. Trucki, Caro - szerokie wąskie; plusy, Atu...

No i ciekawi mnie, jak będzie z jakością, bo już niezbyt miłe wieści na ten temat dochodzą. Może ktoś tu zagląda, co już kupił, miał przegląd modeli w kiosku?

Tak przy okazji to zrobiłem taki filmik, który oczywiście musiał nawiązywać do Legend FSO. Pytanie, co się tu zmieni:

Kultowe Auta PRL-u: FSO Polonez 1500 DeAgostini 1:43. Oraz pytania i oczekiwanie względem Legend FSO (YouTube)

Może nic? Nie no, listwy itp. to musi być podstawa w Legendach, w sumie tak, jak i wyższe zawieszenie.

[ wiadomość edytowana przez: Tomek125 dnia 2022-01-26 01:19:04 ]
  
 
Ktoś ma może zdjęcia jak wyglądała ta Warszawa w wersji testowej? Dziś otrzymałem przesyłkę z pierwszymi dwoma modelami i mam warszawę, w której przedni lewy kierunkowskaz jest żółty mocno przeźroczysty, zaś prawy pomarańczowy, nie wiem czy czasem nie wymieszali starych kloszy z nowymi, chyba reklamuję bo widzę że nawet umieszczenie nie jest symetryczne jakby mocowanie tych "świateł" było inne (lewe na krawędzi z błotnikiem, prawe umiejscowione przy grillu).
  
 
Niestety... obawy, które miałem, się potwierdzają, z tego co czytam... Ja paczkę dostałem, ale jeszcze jej nie otwierałem - zrobię z tego wydarzenia filmik - i się normalnie boję tego robić... Ja się obawiałem oczywiście jakości i modeli z testu właśnie. Ponoć Ogary są wysyłane częściowo z testu, ale znowu jak nie są z testu, to są bardzo źle złożone, z krzywymi ramkami, częściami, poplamione... Może teoria, że z Bangladeszu modele były lepiej wykonane (autobusy, ciężarówki i test Legend)) niż te z Chin. Z tego, co słyszałem, to się właśnie zmieniło i teraz mamy chiński wyrób. Twoja Warszawa ma grill taki jak testowy? Z podkową, bez otworu na korbę?
  
 
Ogar czy to model czy prawdziwy jest brzydki, czy będzie z bangladeszu czy z chin, nie ma znaczenia, choć obydwa modela są made in china, tył auta i bok ok, inspirowali się ładnie i jak na komunistyczne realia wyszło im nieźle, ale przód Ogara to nawet wykonanie z IST za 500zł nie uratuje. Choć nie wiem czy czasem nieprzezroczyste kierunkowskazy cechują model testowy, widziałem na stronie DeA że Ogar ma przeźroczyste migacze, ale mój ma nie przezroczyste, wg. mnie nawet taki wygląda lepiej, bo prawdziwy prototyp również nie miał przeźroczystych kierunkowskazów.
Warszawa ma grill bez podkowy, ale zobacz na światła, jedno przy grillu, drugie gdzieś dalej i z zupełnie innego modelu, nie wiem, może z tej Syreny 104 Bosto co ma później wyjść albo jeszcze czego innego.

  
 
Z Bangladeszu niby miałyby być po prostu lepiej poskładane, niby coś takiego widać. A Warszawa... hm... Wygląda, jakby migacze nie miały w ogóle swojego miejsca. Czy mają, tylko że w innych miejscach? W produkcji te same migacze raczej nie mogły wyjść różnie. No, brak ramki tak, ale kolor... Że przesyłka darmowa, to chyba nie oznacza, że reklamacja nie obowiązuje... Ja "przyjemność" otwierania paczki mam jeszcze przed sobą...
  
 
U mnie wygląda to tak:

Coś przyszło #2 – Dwa pierwsze numery kolekcji Legendy FSO. Sprawdzamy, co jest w środku. (YouTube)

Czyli Ogar z testu, ale rzeczywiście, tak sobie popatrzyłem i masz rację z tymi migaczami. Te z testu może nawet wyglądają lepiej, w sensie zgodności z rzeczywistością.


[ wiadomość edytowana przez: Tomek125 dnia 2022-01-28 05:49:34 ]
  
 
Właśnie otrzymałem reklamacyjny model Warszawy, tym razem ideał bez wad, nie wiem czy ktoś to wcześniej zauważył, ale widzę że przedni chromowany pasek pod znaczkiem FSO jest osobnym elementem, przy Warszawach ze Złotej Kolekcji widzę że były malowane.
Ciekawe że przy Warszawie zrobili nową formę, ale do Dużego Fiata już garba zostawili.
  
 
U mnie ten pasek od razu zauważalny, bo oczywiście ma naddatki. Trzeba by odkleić, szlifować i malować.
  
 
A tak moja Warszawa wygląda z bliska. Tę listwę udało mi się odkleić, ale jeszcze jej nie poprawiłem. Nie zważyłem tego przy otwieraniu paczki, ale do przyklejenia mam jeszcze lusterko, niestety nie jest odklejone, a złamane.

Legendy FSO: Warszawa 203P DeAgostini 1:43 (YouTube)