Samochody PRL 1:24 (Hachette) - Strona 4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Właśnie otrzymałem paczkę z chin i już mogę potwierdzić, że te śrubki trójkątne mają rozmiar 2.7
Więc już mogę odkręcać modele z kolekcji Samochody Demoludów, bo nie oszukujmy się, głównie otrzymujemy modele ze Związku Radzieckiego (ale fajne modele), a Polskie to tylko dodatek do kolekcji, brak Zastavy Yugo w tej kolekcji to już jest po prostu chamskie.

-----------------
( ͡° ͜ʖ ͡°)
  
 
Skoro Z ZSRR, to pytanie, czy w ogóle dostaniemy Wołgę 24, czy nie będzie się jej opłacało dla nas robić i Polska zostanie olana. Bo tak to wtedy trzeba będzie określić. Tą białą bym teraz z chęcią kupił, bo na białej mi właśnie szczególnie zależy, ale jakby się gdzieś pojawiła za góra 200 zł (oczywiście bez uszkodzeń). Ponoć jak się pojawia, to za 500...

A polskie, to tylko same nerwy...
  
 
Sorki za mały offtop, ale w marcu w Meksyku wystartowała nowa seria w 1/24 od Salvat, będą tam niezłe modele, również znajdzie się parę meksykańskich perełek, po Japonii, Hiszpanii i rewelacyjnej serii Francuskiej widać że seria Brazylijska lub Argentyńska to tylko kwestia czasu.
https://mx.salvat.com/colecciones/autos-inolvidables/

-----------------
( ͡° ͜ʖ ͡°)
  
 
Ponoć idzie kupa w nienadchodzących miesiącach, Zaporożec z ostatnich lat produkcji 968M nie jest zły, ale dostaniemy też 966, technicznie oczywiście się różni, ale wizualnie, to niewiele więcej od Syreny 105 i 104, to już garbaty ZAZ 965 byłby ciekawszy. No cóż, lepsze to niż mieliby dać Warszawę 200/201.
Dacia 1100 fajny samochód, kultowy, ale ktoś to widział na polskich tablicach? Ten samochód chyba nie był eksportowany do polski, nawet prywatnie po upadku komuny.

-----------------
( ͡° ͜ʖ ͡°)
  
 
W sumie nie jest najgorzej. Gdyby nie kwestia oszczędności, to raczej ciężko byłoby mi coś odpuszczać. Z Zaporożców lepszy byłby 968, ale 966 też raczej zły nie jest. Problemem jest z jego popularność w PRL-u, dla mnie przede wszystkim w ten sposób, że nie wiem jak z nią było. Raczej była jednak mniejsza niż 968. Różnica między nimi, a 968M niby niewielka, ale jednak mamy Uszatka i nie Uszatka. Ja chciałbym akurat oba. 968M mam. Problem z 968 jest taki, że prawdopodobnie będzie on tego samego koloru, co w serii rosyjskiej, czyli w jaskrawym żółtym. Dlatego zastanawiam się niby nad 966, w kocu to pierwszy Uszatek... Ale chyba odpuszczę... Wiadomo, że hitem będzie Warszawa, a w zasadzie Warszawy. Na razie z Hachette poszło info do numeru 43, które chyba można brać za pewnik, reszta to domysły z listy rumuńskiej, więc chyba nie można być pewnym jeszcze tej Dacii. Ja widziałem info o Dacii 2000. 1100 chyba już wyszła w Rumunii wcześniej, chociaż tego nie jestem pewny... Jak wyszła, to pewnie też może się pojawić u nas.

Ja ostatnio zamilkłem, ale modele kupuję, nie tylko z tej kolekcji. Mam zamiar kiedyś to milczenie powoli nadrabiać. Z tych rzeczy, o których nie pisałem tutaj, z tej kolekcji kupiłem Skodę 100R, Skodę 105 i Zaporożca 968M.

Co do eksportu i ZAZ-965, to ja zastanawiam się nad tym połączeniem. Osobiście tego samochodu nie kojarzę, a gdzieś natknąłem się chyba na info, że nie był do nas eksportowany. Na pewno, tak teraz na szybko, można znaleźć info o imporcie, ale belgijskim i fińskim. Na pewno istniała wersja eksportowa. Tym się będziemy jednak martwić na poważnie, jak się pojawi jego ewentualna zapowiedź.

[ wiadomość edytowana przez: Tomek125 dnia 2021-08-29 00:30:58 ]
  
 
Nie, nie, nie. To że ZAZ-965 był eksportowany to wiem, miał dopisek "A" do nazwy modelu, chromowaną listwę po bokach i inne kierunkowskazy i grill. Mam nawet taki model w 1/43. Stare garbate i nowe uszate nie były popularnym towarem eksportowym, ale dla zachodniego klienta robili inne wykończenie wnętrza.
Natomiast chodziło mi o Dacię 1100, czy ona była eksportowana, bo tego modelu poza Rumunią i Węgrami (te państwa coś dziwnie ze sobą współpracują jeżeli chodzi o krajobraz motoryzacyjny) chyba nie było.
Orginalne Renault 8 to był eksportowany po prawie całej europie, z kierownicą po prawej do UK też wysyłali, być może nawet w polsce jakieś Renault 8 się uchowało, ale licencyjny produkt Dacia 1100 to chyba krajowy produkt jak u nas Syrena.

-----------------
( ͡° ͜ʖ ͡°)
  
 
Oczywiście wiem, że chodziło Ci o Dacię, ale ponieważ nic mi o tym nie wiadomo, to nic nie napisałem, a dodałem od siebie, że ja się w temacie importu akurat zastanawiam nad Zaporożcem. Czyli wiem o wersji eksportowej, ale nigdzie nie znalazłem konkretnej informacji na temat oficjalnego importu 965 do Polski. Za to natknąłem się na informację przeciwną, jedną, bez żadnych źródeł, więc to też nic nie znaczy w sumie. Nawet nie pamiętam szczegółów, być może to było coś w stylu, że dopiero następcy byli sprowadzani oficjalnie. Próbowałem to znaleźć, ale nie udało mi się. ZAZa 965 też mam, z KAP. Tam nie było takich dylematów, czy kupować, czy nie.

Jeden był na pewno. https://photos.szukajwarchiwach.gov.pl/16409af9261d1685e6d73afe4051e0fce1c2f80b44c2485778a84aebcfdd13d9_max Nawet Mikrus się tu załapał.

Swoją drogą, to za dużo zdjęć 968 w tych archiwach nie ma (no, w porównaniu z jakąkolwiek Dacią, to sporo...), ale co ciekawe jednak przewagę mają w nich Uszatki.

[ wiadomość edytowana przez: Tomek125 dnia 2021-09-01 22:16:07 ]
  
 
Warszawa kupiona od pierwszego właściciela, bo sam nie zdobyłem, jakoś w zadziwiająco sensownych cenach się u nich pojawiła, czyli niepotrzebnie się tylko na darmo nachodziłem. Na razie jednak po kolei, czyli:




I prezentacja:

Samochody PRL: Skoda 110R 1:24 Hachette (prezentacja wideo)
  
 
Mam nadzieję, że te Golfy i Peugeoty w GTI z Charlestonem na czele to jakiś żart.

-----------------
( ͡° ͜ʖ ͡°)