Czy silniki HYUNDAIA sa "bezpieczne"??????

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
MAM WIELKEI I POWAZNE PYTANIE BO CHCEM KUPIC SCOUPE 94 R, i teraz jest wazne pytanie( bo koles co go sprzedaje twierdzi ze wymienil pasek rozrzadu) ale jak jest na prawde to neiwem i teraz mam pytanie czy przy zerwaniu paska rozrzadu zawory mina sie z tlokiem???????????? bo na dniach od razu tego niemnenie ,ale wole wiedziec !!!!!!!!! dzikei


ps. co do strony WEBTECH nieczaje tam nic ( bo jest po angielsku) i niech kto mi napsiz ejakie sa osiagi scoupe 1,5 12V ????
  
 
Niestety w silnikach Hyundaia po zerwaniu paska rozrządu tłoki stykaja się z zaworami. Na swoim przykładzie powiem, że jak pasek strzeli to silnik idzie na złom. w grudniu przerabiałem taką historię- pasek pękł po 10tys km, cały rozrząd był nowy a mimo to pękł. Po zdjęciu głowicy wszystko wygladało jak by granat w silniku wybuchł, czyli pogięte zawory, kilka pęknietych i w dwóch tłokach dziury na wylot. Radzę odżałowac te kilka stówek i zmienic rozrząd!!!!
  
 
nie wiem moze sie myle ale moim zdaniem w kazdym aucie jak zerwie sie pasek rozrzadu to na 99% spotka sie tlok z zaworem chyba ze akurat trafi sie tak ze zawory sa zamkniete ale to chyba malo prawdopodobne, jesli sie myle co do mojego spostrzerzenia to poprawcie mnie
Pozdrawiam Adam
  
 
Niektóre, przeważnie nowe konstrukcje silników mają zabezpieczenia, które w sytuacji zerwania paska rozrządu nie dopuszczają do zniszczenia silnika, lub sa tak skonstruowane, ze nie ma fizycznej mozliwosci aby tłoki dotknęły zaworów. przykładem tutaj są niektóre silniki BMW. Hyundai niestety- silnik na 95% poważnie zniszczony, bo nie można tego nawet uszkodzeniem nazwać niestety
  
 
Dokładnie tak, są silniki w których nie ma możliwości kontaktu tłoków z zaworami.
Takim bezkolizyjnym silnikiem jest np. fiatowskie 1.2 (1242 cm3) z Punto I, II, Sieny, Albei... itd...
  
 
chyba pojde do accenta apsek ogladnac

Ktos juz pisal ze mial problem z tym ze wymienial silnik i chyba gosc z pomocy drogowej mu pokazywal w tabelce jakie modele sa bezpieczne jak sie nie byle chyba tylko sonata ale to juz dawno wiec nie pamietam moglo sie sie cos popierniczyc
  
 
silniki bezkolizyjne nie są przez to lepsze czy też bardziej zaawansowane techniczne... żeby nie powiedzieć , ze wręcz odwrotnie . Rozrząd wymieniany terminowo i zawsze jak kupujesz używany samochód to jedna z najlepszych inwestycji i nie ma tu na czym oszczędzać.
  
 
Sonacie 2.0i 105 KM napewno nic nie bedzie
  
 
Właśnie mi strzelił pasek po 35 tyś i nikt niewie dlaczego no pompa i napinacz tez były wymienione! Naszczę ście niema az tak duzego spustoszenia bo 8 zaworów tylko poszło....
  
 
Cytat:
2005-06-07 07:25:53, Aldor pisze:
Właśnie mi strzelił pasek po 35 tyś i nikt niewie dlaczego no pompa i napinacz tez były wymienione! Naszczę ście niema az tak duzego spustoszenia bo 8 zaworów tylko poszło....


jeśli głowica nadaje się do naprawy to w kosztach uwzględnij wymianę prowadnic przynajmniej na tych pogiętych zaworach, bo może się okazać że silnik wkrótce zacznie pić olej
  
 
Benzynowe Ople z lat 90 miały silniki bezkolizyjne.
  
 
MOJ OJCIEC MA TAK W AUDI 80 1990 r 1,8
  
 
Tak wymieniam zawory uczczelniacze prowadnice...
  
 
Cytat:
2005-06-08 09:30:07, Aldor pisze:
Tak wymieniam zawory uczczelniacze prowadnice...


po wymianie napisz z jakim skutkiem
powodzenia
  
 
Oki napisze i nie dziękuje
  
 
W sobote odebeałem moje autko i śmiga jak nowe jestem bardzo zadowolony z tego jak to zrobił ...Jak dobze mieć znow samochód juz miałem dość komun. miejskiej-)
  
 
doskonale to rozumiem , po wymianie prowadnic, bezpośrednio po rozruchu silnika nie gazuj go, bo mogą mieć tendencje do zacierania, daj mu trochę czasu aż dostaną oleju
i spokojnego nawijania kilometrów życzę
  
 
on nim go odebrałem to chodził jakiś czas.....
  
 
Witam
ja mialem taki przypadek. kiedys strzelil mi pasek rozrzadu w Lantrze i w rezultacie pogielo wszystkie zawory (silnik kolizyjny). koszt wymiany zaworow niemaly... ponad 2000 zł
  
 
Witam
U mnie wytarły sie zęby na pasku na szczęście silnik nie ucierpiał (w czasie wystąpienia awarii stałem przy włączonym silniku)