RAV4 3.5 V6 LPG USA 2008 - problem z EVAP

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć wszystkim! Mój pierwszy post, więc proszę o wybaczenie, jeśli coś wbrew utartej konwencji

Niedawno zapaliła mi się dyskoteka check engine + vsc + 4wd. OBD wypluło P043, P2401, P2402, P2419, wskazuje na problem z Evap. Na razie nie pojawia się ponownie, ale mam kilka pytań. Proszę o dodatkową wyrozumiałość, nie jestem jakimś turbo-mechanikiem

1. Jakie mogą być inne przyczyny, niż filtr węglowy oparów? Korek i wlew przeczyszczone, wydają się szczelne. Co jeszcze i jak mógłbym samodzielnie sprawdzić? Zdążyłem doczytać, że ewentualnie przepływomierz lub dolot - jak zweryfikować? Co pominąłem?
2. Czy przyczyną mogło być przelanie baku paliwa? Serdeczni mi ludzie polali z kanistra tak, że górą wyszło... Problem pojawił się dopiero po zużyciu ok 1/8 baku benzyny.
3. Czy problem może leżeć po stronie lpg? Jeśli tak, to czego szukać?
4. Jak mógłbym ewentualnie sprawdzić ten charcoal canister, żeby ocenić czy da się naprawić czy wymiana?
5. Samodzielna wymiana nie wydaje się trudna. Pytanie: czy rozłączając wszystkie wężyki, trzeba wykonywać operację na pustym zbiorniku paliwa? Lub czy muszę któryś wężyk jakoś zabezpieczyć, żeby mnie nie zalało? Nie do końca wiem co i którędy tam przepływa
6. Czy naprawa usterki może być odłożona w czasie, tj. jakie są najgorsze konsekwencje braku naprawy?
7. Jaki może być orientacyjny koszt naprawy, zakładając, że to charcoal canister? W poście z 2010 znalazłem, że ktoś to za 3000 zł wymienił w serwisie i mi szczęka opadła...

Z góry dziękuję za jakiekolwiek podpowiedzi
Pozdrawiam!

[ wiadomość edytowana przez: skrzypol dnia 2020-07-01 12:53:45 ]
  
 
Cytat:
2020-07-01 12:52:00, skrzypol pisze:
Cześć wszystkim! Mój pierwszy post, więc proszę o wybaczenie, jeśli coś wbrew utartej konwencji Niedawno zapaliła mi się dyskoteka check engine + vsc + 4wd. OBD wypluło P043, P2401, P2402, P2419, wskazuje na problem z Evap. Na razie nie pojawia się ponownie, ale mam kilka pytań. Proszę o dodatkową wyrozumiałość, nie jestem jakimś turbo-mechanikiem 1. Jakie mogą być inne przyczyny, niż filtr węglowy oparów? Korek i wlew przeczyszczone, wydają się szczelne. Co jeszcze i jak mógłbym samodzielnie sprawdzić? Zdążyłem doczytać, że ewentualnie przepływomierz lub dolot - jak zweryfikować? Co pominąłem? 2. Czy przyczyną mogło być przelanie baku paliwa? Serdeczni mi ludzie polali z kanistra tak, że górą wyszło... Problem pojawił się dopiero po zużyciu ok 1/8 baku benzyny. 3. Czy problem może leżeć po stronie lpg? Jeśli tak, to czego szukać? 4. Jak mógłbym ewentualnie sprawdzić ten charcoal canister, żeby ocenić czy da się naprawić czy wymiana? 5. Samodzielna wymiana nie wydaje się trudna. Pytanie: czy rozłączając wszystkie wężyki, trzeba wykonywać operację na pustym zbiorniku paliwa? Lub czy muszę któryś wężyk jakoś zabezpieczyć, żeby mnie nie zalało? Nie do końca wiem co i którędy tam przepływa 6. Czy naprawa usterki może być odłożona w czasie, tj. jakie są najgorsze konsekwencje braku naprawy? 7. Jaki może być orientacyjny koszt naprawy, zakładając, że to charcoal canister? W poście z 2010 znalazłem, że ktoś to za 3000 zł wymienił w serwisie i mi szczęka opadła... Z góry dziękuję za jakiekolwiek podpowiedzi Pozdrawiam! [ wiadomość edytowana przez: skrzypol dnia 2020-07-01 12:53:45 ]


Witaj Jak sie powtorzy trzeba wykonac test aktywny Evaporativ system aby rozeznac w czym problem

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer