2AD-FHV Corolla verso 2.2 d4d d-cat 177km. Wtryski.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich.
Mój brat użytkuję wyżej wymienioną Corolle i dopadły go problemy z silnikiem.(tak wiem ze to trefne auto z tym silnikiem już teraz wyjścia nie ma)

Otóż po okresie około 1 roku użytkowania bez usterek auto zaczęło się sypać, w sumie ten silnik.
Błąd silnika 0P400 egr. Został on wymieniony na zamiennik i na inny oryginał i to samo, Na jazdach próbnych. Został on wykluczony.

Wszytko w tym momencie wskazuję na wtryski, również mechanik tak twierdzi.
Cykanie, stukanie, Jeszcze przed wczoraj testując auto w przedziale obrotów 2000-2300 wchodzi w spore wibracje. Dzisiaj już po odpaleniu wibracje na zimnym silniku których nie było wcześniej.
Któryś mam nadzieje wtrysk jeden tylko się skończył.

Pytanie jak określić który?. Zależy mi na doprowadzeniu tego auta do stanu sprawności i sprzedaniu.
Może jeszcze występować przetarcie okablowania, tak czytałem.

[Engine and ECT Stored] System

[Parameter] [Value] [Unit]
Injection Feedback Val #1 -0,4 mm3/st
Injection Feedback Val #2 0,3 mm3/st
Injection Feedback Val #3 -0,2 mm3/st
Injection Feedback Val #4 -0,2 mm3/st

Na wtrysku 1,3,4 zauważyłem ze pojawi się wartość 0.0.

Zapis z testów w trakcie przyspieszania.
COROLLA VERSO AUR 2ADFHV




2021-05-03 14:07:19

[Engine and ECT Stored] System

[Parameter] [Value] [Unit]
MAP 188 kPa
Injection Feedback Val #2 0,3 mm3/st
Injection Feedback Val #1 -0,4 mm3/st
Injection Feedback Val #3 -0,2 mm3/st
Injection Feedback Val #4 -0,2 mm3/st
MAF 83,98 gm/sec
Engine Speed 2264 rpm
Atmosphere Pressure 97 kPa(abs)

Pytanie. Jak namierzyć ten wtrysk??.
W trybie test" wyciek paliwa" nie zapisałem sobie angielskiej nazwy gdzie silnik wchodzi na ok 2000 obr, wibracje czuć i słychać ze jeden cylinder raz pracuje raz nie( "odpala")

Jak ugryźć ten temat?. Gdzie oddać wtryski do testów na maszynie?, może ktoś ma do sprzedania lub podmianki?.
Jestem z małopolski, Bobowa.

Ps do baku nalane LM 2666 na 10 L, myślę ze nie ma już co odpalać silnika tylko na tym preparacie bezpośrednio,
  
 
Cytat:
2021-05-03 14:22:29, Robert_L pisze:
Witam wszystkich. Mój brat użytkuję wyżej wymienioną Corolle i dopadły go problemy z silnikiem.(tak wiem ze to trefne auto z tym silnikiem już teraz wyjścia nie ma) Otóż po okresie około 1 roku użytkowania bez usterek auto zaczęło się sypać, w sumie ten silnik. Błąd silnika 0P400 egr. Został on wymieniony na zamiennik i na inny oryginał i to samo, Na jazdach próbnych. Został on wykluczony. Wszytko w tym momencie wskazuję na wtryski, również mechanik tak twierdzi. Cykanie, stukanie, Jeszcze przed wczoraj testując auto w przedziale obrotów 2000-2300 wchodzi w spore wibracje. Dzisiaj już po odpaleniu wibracje na zimnym silniku których nie było wcześniej. Któryś mam nadzieje wtrysk jeden tylko się skończył. Pytanie jak określić który?. Zależy mi na doprowadzeniu tego auta do stanu sprawności i sprzedaniu. Może jeszcze występować przetarcie okablowania, tak czytałem. [Engine and ECT Stored] System [Parameter] [Value] [Unit] Injection Feedback Val #1 -0,4 mm3/st Injection Feedback Val #2 0,3 mm3/st Injection Feedback Val #3 -0,2 mm3/st Injection Feedback Val #4 -0,2 mm3/st Na wtrysku 1,3,4 zauważyłem ze pojawi się wartość 0.0. Zapis z testów w trakcie przyspieszania. COROLLA VERSO AUR 2ADFHV 2021-05-03 14:07:19 [Engine and ECT Stored] System [Parameter] [Value] [Unit] MAP 188 kPa Injection Feedback Val #2 0,3 mm3/st Injection Feedback Val #1 -0,4 mm3/st Injection Feedback Val #3 -0,2 mm3/st Injection Feedback Val #4 -0,2 mm3/st MAF 83,98 gm/sec Engine Speed 2264 rpm Atmosphere Pressure 97 kPa(abs) Pytanie. Jak namierzyć ten wtrysk??. W trybie test" wyciek paliwa" nie zapisałem sobie angielskiej nazwy gdzie silnik wchodzi na ok 2000 obr, wibracje czuć i słychać ze jeden cylinder raz pracuje raz nie( "odpala") Jak ugryźć ten temat?. Gdzie oddać wtryski do testów na maszynie?, może ktoś ma do sprzedania lub podmianki?. Jestem z małopolski, Bobowa. Ps do baku nalane LM 2666 na 10 L, myślę ze nie ma już co odpalać silnika tylko na tym preparacie bezpośrednio,


Po pierwsze to trzeba naprawic usterke Egru P0400 byc moze masz tez problem z wtryskami ale poki co nic nato nie wskazuje bo blad p0400 niema nic wspolnego z wtryskami a moze powodowac wibracje. Zmien tak na poczatek mechanika na kogos kto naprawia Toyoty zanim ugrzezniesz na dobre lub zepsujesz wtryski ktore byc moze sa teraz dobre.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Bład egr wywało na początku. Teraz już nie wywala. Był zamontowany zamiennik jak i używany orginał.
Z silnika słychać dzwonienie,stukanie.
W mojej okolicy lepszego speca nie ma. Chyba ze znasz kogoś.
W tym aucie to wszystko moze być. Radio raz działa a raz nie.
Teraz juz jestem w robocie i nic wiecej nie sprawdzę do wykendu
  
 
Cytat:
2021-05-04 06:37:49, Robert_L pisze:
Bład egr wywało na początku. Teraz już nie wywala. Był zamontowany zamiennik jak i używany orginał. Z silnika słychać dzwonienie,stukanie. W mojej okolicy lepszego speca nie ma. Chyba ze znasz kogoś. W tym aucie to wszystko moze być. Radio raz działa a raz nie. Teraz juz jestem w robocie i nic wiecej nie sprawdzę do wykendu


No to sie zdecyduj bo napisales ze wymieniales egr na nowy i uzywany i to samo. Poczym stwierdzasz ze masz najlepszego fachowca to poco dupe zawracasz. Chcesz sie poradzic czy pozalic???

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Nie jestem wstanie teraz na telefonie opisac całej historii ostatnich 2 tygodni i tego co było robione.
Wczoraj tez nie udało mi się dołączyć plików do forum.
Jesli chodzi o egr to był on dwukrotnie czyszczony zanim zapadła decyzja o zakupie zamiennika
Chodziło to moze 2 mc. Był wtym czasie czuszczony dolot i przepustnica. Sam całkiem nie dawno wypucowałem go na błysk. W zadnym wypadku nie był zawalony, zacięty.
Obecny mechanik na którym polegam grzebał przy mnie 3 godziny. Przgazowywał silnik z wyjentym egr w nadzieji ze jakis nagar wypadnienz silnika. Zmieniał na przemian mechanikę z częścią elektryczną egr. Silnik wywala ten bład nawet jak auto jedzie z góry w okolicy 2000-2300pbr. Przy samodzielnym grzebaniu zauwazyłem iskrzenie przy przykładaniu egr do korpusu silnika. Była tam pruba masowania dodatkowym przewodem. Przepływomierz umyty po o tym zabiegu bład juz nie wyskoczył . Auto wyzej wymienionych obrotach dostawało czkawki.
Na obecną chwile dłuzej kręci, bardzo nie równo pracuję jak by na 3 czylidry. I czuc zapach ropy.
Przy tescie zwiekszajacym obroty do 2000 tys jeden wtrysk się wyłamał ipokazał wartosc 1.4
Wykonywałem tam inne testy ale nie mam na telefonię. Turbina nie przeładowała max 240

Aaa. Jednak gdzieś wysłałem pliki. Nie wszytkie ale moze z poczty je wyłuskam. Mogę spróbować przekierowac je na inny email
Mechanikiem nie jestem. Troche aut w domu było i się grzebało przy nich. Tez sam mam ave verso 20 d4d 116 którą kiedys cos blało . To i owo na tamten czas poczytałem i cos tam się zorientowałem w temacie.
Ale to mnie juz przerasta
Może teraz będzie to bardziej zrozumiałe

[ wiadomość edytowana przez: Robert_L dnia 2021-05-04 19:20:51 ]
  
 
Cytat:
2021-05-04 19:15:31, Robert_L pisze:
Nie jestem wstanie teraz na telefonie opisac całej historii ostatnich 2 tygodni i tego co było robione. Wczoraj tez nie udało mi się dołączyć plików do forum. Jesli chodzi o egr to był on dwukrotnie czyszczony zanim zapadła decyzja o zakupie zamiennika Chodziło to moze 2 mc. Był wtym czasie czuszczony dolot i przepustnica. Sam całkiem nie dawno wypucowałem go na błysk. W zadnym wypadku nie był zawalony, zacięty. Obecny mechanik na którym polegam grzebał przy mnie 3 godziny. Przgazowywał silnik z wyjentym egr w nadzieji ze jakis nagar wypadnienz silnika. Zmieniał na przemian mechanikę z częścią elektryczną egr. Silnik wywala ten bład nawet jak auto jedzie z góry w okolicy 2000-2300pbr. Przy samodzielnym grzebaniu zauwazyłem iskrzenie przy przykładaniu egr do korpusu silnika. Była tam pruba masowania dodatkowym przewodem. Przepływomierz umyty po o tym zabiegu bład juz nie wyskoczył . Auto wyzej wymienionych obrotach dostawało czkawki. Na obecną chwile dłuzej kręci, bardzo nie równo pracuję jak by na 3 czylidry. I czuc zapach ropy. Przy tescie zwiekszajacym obroty do 2000 tys jeden wtrysk się wyłamał ipokazał wartosc 1.4 Wykonywałem tam inne testy ale nie mam na telefonię. Turbina nie przeładowała max 240 Aaa. Jednak gdzieś wysłałem pliki. Nie wszytkie ale moze z poczty je wyłuskam. Mogę spróbować przekierowac je na inny email Mechanikiem nie jestem. Troche aut w domu było i się grzebało przy nich. Tez sam mam ave verso 20 d4d 116 którą kiedys cos blało . To i owo na tamten czas poczytałem i cos tam się zorientowałem w temacie. Ale to mnie juz przerasta Może teraz będzie to bardziej zrozumiałe [ wiadomość edytowana przez: Robert_L dnia 2021-05-04 19:20:51 ]


A czym to testujasz??
Zrob test aktywny egr i patrz na odczyt przeplywomierza powinna byc roznica pomiedzy otwartym na max i zamknietym polowa g na sek.
Odlaczaj wtryski po kolei testem aktywnym na ktorym wtrysku bedzie najmniejsza roznica.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Posiadam kabel minivci i oprogramowanie techstrem .
Gdy byś podał mi email podesłał bym ci sam bład i kila zdjec z telefonu .Hoć w sumie nie mam wile. Wszytko zostało w domu
Test egr właczania i wyłączania zero reakcji jesli chodzi o obserwacje wzrokowe grzybka.
Test procentowy już lepiej. Grzybek się wysuwa, otwiera.
Test wtryskow jesli chodzi o ich wyłaczanie. Zaobserwowałem tylko ze silnik wchodzi w wibracje nie równo pracuje.Czyli tak jaby bez jednego cylindra. Tak sie działo na kazdym wtrysku. Parametrów inny nie pamiętam. To juz nie na moją głowę . Musiał bym doktorat robić z tego.
To co brat zauwazał od dawna to dzwonienie. Było to jeszcze przed problemami z tym autem
W tym mmecie to juz wszystko się pozmieniało.
Mimo to dzięki za pomoc. W tym momecie zadnych konkretnych danych nie mogę przytoczyć
  
 
Cytat:
2021-05-05 18:40:49, Robert_L pisze:
Posiadam kabel minivci i oprogramowanie techstrem . Gdy byś podał mi email podesłał bym ci sam bład i kila zdjec z telefonu .Hoć w sumie nie mam wile. Wszytko zostało w domu Test egr właczania i wyłączania zero reakcji jesli chodzi o obserwacje wzrokowe grzybka. Test procentowy już lepiej. Grzybek się wysuwa, otwiera. Test wtryskow jesli chodzi o ich wyłaczanie. Zaobserwowałem tylko ze silnik wchodzi w wibracje nie równo pracuje.Czyli tak jaby bez jednego cylindra. Tak sie działo na kazdym wtrysku. Parametrów inny nie pamiętam. To juz nie na moją głowę . Musiał bym doktorat robić z tego. To co brat zauwazał od dawna to dzwonienie. Było to jeszcze przed problemami z tym autem W tym mmecie to juz wszystko się pozmieniało. Mimo to dzięki za pomoc. W tym momecie zadnych konkretnych danych nie mogę przytoczyć

podam ci nr na priv i mozemy sie umowic ze podepniesz tester zadzwonisz do mnie i zrobisz pare testow. To wtedy moge cos wiecej powiedziec

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Ok wielkie dzięki za pomoc. Odezwę się w sobotę, chyba że brat odda już gdzieś auto
  
 
Cześć. Jestem już w domu.
Samochód nadal jest jeszcze u nas. Po 14 brat ma dzwonić i pytać czy ma przywieź czy jest już miejsce na placu.

Gdy byś miał chwile to coś możemy po-testować. Przez skypa mogę ci udostępnić pulpit swojego laptopa będziesz wszytko widział. Przez inne komunikatory możemy przez telefon gadać, telefon.

Oczywiście to nic pilnego. Każdy czeka na wolną sobotę jak na lekarstwo. Mi przyszły ciuchy na motor i już mnie wyrywa, a koło domu też zawsze trzeba coś trącić.