Jaki płyn do chłodnic ? - Strona 5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
no cóż,polecam wyszukiwarkę

klik

[ wiadomość edytowana przez: daniel dnia 2005-10-16 17:55:08 ]
  
 
Cytat:
2005-10-16 17:20:34, MichalSW pisze:
Ostatnio słyszałem o dwóch torebkach kwasku cytrynowego i jazde z tym ok. 100 km. Nie wiem, nie próbowałem. Może inni sie wypowiedzą?


wiem, ze stary post, ale by wyjasnic - ocet czy kwasek cytrynowy to jedna cholera - i jeden i drugi i każdy inny czysciciel do ukladu chlodzenia ma za zadanie doprowadzic do przejscia do roztworu plynu chlodzacego nagromadzonych w postaci kamienia węglanów pierwiastków takich jak wapń. Dzieje sie to w reakcji: tlenek zasadowy + kwas = sól + woda (sole kwasu węglowego są ogólnie nietrwałymi związkami i bardzo chętnie ulegają rozpadowi uwalniając cząsteczki dwutlenku węgla CO2). Tak się składa, że cytryniany oraz octany (sole kwasu cytrynowego oraz octowego) różnych metali oraz niemetali są związkami o bardzo dobrej rozpuszczalności w wodzie, dzięki czemu mamy efekt oczyszczania układu z kamienia.

Każdy miał to na chemii w podstawówce, ale kto by tam na to zwracał uwagę
 
 
Testował już ktoś płyn chłodzący G012 stosowany w samochodach Audi, VW, Seat, Skoda?
  
 
hmm nie wiem co to za oznaczenie ale ja wlałem serwisowy koncentrat płynu chłodniczego SKODA (różowy) i wszystko OK
  
 
No to podejrzewam, że wlałeś G012. Długo na tym już pomykasz?
  
 
no gdzieś od listopada zeszłego roku dokładnie nie pamiętam ale wiem, że przed zimą wymieniałem Ogólnie wolałbym jakieś borygo/petrygo ale, że akurat miałem ten skodowski koncentrat to wlałem Biała litrowa butelka z zielonymi napisami i dużym SKODA
  
 
Raczej nie polecam borygo. "Zakamienia" układ chłodzenia. Petrygo lepsze
  
 
Dziś przeczytałem na butelce i było to G 12+
  
 
Ja mam wlany niebieski glikol.
Chlodzi tak dobrze ze w lecie mam przy normalnej jezdzie 70st.
w zime nie cale 70st.
I tak juz od kilku lat.
  
 
Cytat:
2006-09-17 01:08:24, inforobert pisze:
Ja mam wlany niebieski glikol. Chlodzi tak dobrze ze w lecie mam przy normalnej jezdzie 70st. w zime nie cale 70st. I tak juz od kilku lat.



Nie wiem czy 70 st. to dobra temperatura pracy i to jeszcze diesla. Wydaje mi się że masz uwalony termostat.
  
 
Dokładnie, to nie jest zasługa płynu, który dobrze chłodzi - termostat ma za zadanie doprowadzić do temp. 90 stopni i zrobi to, nawet jeśli silnik będzie chłodzony ciekłym azotem jak dla mnie masz padnięty termostat i wiecznie niedogrzany silnik.
  
 
Termostat juz wymienialem, dalej mam 70st
  
 
Cytat:
2006-09-17 11:16:31, inforobert pisze:
Termostat juz wymienialem, dalej mam 70st



U mnie dopiero drugi termostat zaczął działać poprawnie. U znajomego udało się dopiero za czwartym podejściem. Taka jest jakość części w naszym kraju.
  
 
Cytat:
2006-09-17 15:15:37, MichalSW pisze:
U mnie dopiero drugi termostat zaczął działać poprawnie. U znajomego udało się dopiero za czwartym podejściem. Taka jest jakość części w naszym kraju.



Albo wymień czujnik wskaźnika temperatury
ja wojowałem rok z przgrrzewającym sie silnikiem a to czujnik oszukiwał....

A tak wracając do tematu - co myślicie o płynie chłodniczym Organiki ???
  
 
Cytat:
2006-09-22 09:51:27, RATMAN pisze:
Albo wymień czujnik wskaźnika temperatury ja wojowałem rok z przgrrzewającym sie silnikiem a to czujnik oszukiwał.... A tak wracając do tematu - co myślicie o płynie chłodniczym Organiki ???



ja mam płyn ECO2000 , moj stary od zawsze taki lał i nigdy nie było problemów

kiedys miałem płyn TESCO który był produkowany przez zakłady organiki , lipa na maxa
  
 
Cytat:
2006-09-22 12:53:28, berek33 pisze:
... kiedys miałem płyn TESCO który był produkowany przez zakłady organiki , lipa na maxa



po czym wnosisz że to lipa, przecież to wszystko to to samo
  
 
Witajce...

sorki, że odgrzewam temat, ale mam pytanie jak spuścić płyn z układu chłodzącego, wczoraj oblukałem cały układ i nie mam zbytnio pomysłu, niby jest korek spustowy w bloku silnika... ale dostęp jest kiepski, czytałem w "warto wiedzieć", ze jest niby jakiś kranik sputowy przy chłodnicy - nie zauwazyłem go, pomysł miałem taki aby odłaczyć wąż odchodzący od chłodnicy z lewej strony (ten na dole) no ale dostęp do niego też nie zaciekawy.

Mam PODLOTA 1,6Gli z wtryskiem Boscha i dwoma wentylatorami...

Dzięki za odp...
  
 
Powinieneś mieć kranik spustowy na dole chłodnicy (jak stoisz przed otwartą maską to po prawej stronie). Żeby spuścić cały płyn musisz odkręcić korek w bloku.
  
 
Korek w chłodnicy to taka plastikowa śruba z płetwą do odkręcania palcami w miejscu dokładnie gdzie napisał MichalSW.
  
 
Co do tematu myślę że to powinno was zainteresować ....