Niva 1.7i / Paliwo wycieka przez wlew do baku ????

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Podpowiedzcie koledzy. Jak mam w baku więcej niż połowę i jak stanę pod niewielkim skosem na prawą stronę (tą samą co wlew paliwa) to po jakimś czasie zaczyna mi wyciekać paliwo przez wlew. Zauważyłem, że jak poruszam autem, to szybciej paliwo podchodzi pod wlew. Na początku myślałem, że to problem z odpowietrzaniem, ale dzieje się tak samo nawet z odkręconym wlewem (tj. staje - wszystko ok - wlew suchy; poruszam autem trochę na boki i po kilku minutach zaczyna podchodzić benzyna aż się przeleje i cieknie po karoserii).

Mam system z separatorem i dużym filtrem węglowym pod maską. Węże z baku do separatora i dalej rozdzielacz na zawór ciśnieniowy i grawitacyjny wyglądają ok. Ale jakby było coś nie tak z odpowietrzaniem, to przy odkręconym wlewie nic nie powinno podchodzić, bo przecież opary uciekają przez wlew, dobrze myślę?

Czy coś jest nie tak z tym systemem, czy po prostu ten typ tak ma? A swoją drogą, to czy korek wlewu nie powinien być szczelny i nie puszczać paliwa mimo wszystko?
  
 
Witam wszystkich !
Czy możecie podpowiedzieć,co jest w nivie z 2011 r.,że można ją tylko zatankować do ok,3/4 baku (30l.) po czym odbija pistolet a na wskaźniku jest 3/4.Czy przyczyną może być solidnie wgnieciony pod maską filtr węglowy,separator czy jak go tam zwał...?
  
 
Nie wiem czy to rozwiąże twój problem ale miałem podobny w 2107 (odbijało po nalaniu połowy baku) i w Civicu V gen-ie (odbijało po kilku litrach). Powiedziano mi, żebym zmienił nieco technikę napełniania. Miałem napełniać po nieco innym kątem (pistolet nie na wprost) i nie wkładać pistoletu do końca. O dziwo poskutkowało.

Czy tak będzie i u ciebie, nie mam pojęcia. Daj znać.

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
Tomek_27 w Nivach MPi denerwującą usterką było (i może jest nadal) niedokładne wskazywanie poziomu paliwa.Kontrolka rezerwy mruga powyżej 1/4 ilości paliwa.Tak,że sprawdż pojemność swojego zbiornika od zera,a powinno wynosić około 42 litrów.Jeżeli to jest OK, a pistolet odbija to po zdjęciu tapicerki przy tylnym siedzeniu od strony wlewu znajdziesz jednostronny zaworek odpowietrzający-taki mały metalowy czajnik przykręcony dwiema śrubami.Ma on za zadanie odprowadzać opary do filtra węglowego,a w razie wywrotki uniemożliwić wypływ paliwa.U mnie zakleiła się w nim kulka i napełnianie baku paliwem było denerwujące.Tak jak piszesz pistolet odbijał.Możesz usunąć ten zaworek i wstawić jakiś filtr przewodowy na średnicę przewodu 8mm lub zamontować zaworek od "malucha ELX",który jest dużo lżejszy bo jest z tworzywa i mniej zawodny niż rosyjski wynalazek.
  
 
Jak tylko odbiorę auto od elektryka bo naprawia rozrusznik (słabo kręci na rozgrzanym silniku) to chętnie zdejmę tapicerkę i oczyszczę lub usunę ten zawór.I poinformuję was.Co do lampki rezerwy to świeci gdy wskazówka jest zdecydowanie poniżej 1/4 baku.
Jest jeszcze inny problem mianowicie na wyświetlaczu termometr wskazuje (-40).Nie wiem,gdzie jest czujnik odpowiedzialny za temperaturę zewnętrzną.
  
 
Wczoraj odchyliłem tapicerkę,usunąłem zawór i w to miejsce zamontowałem mały filtr paliwa by połączyć przewody.I wreszcie można zatankować pod korek tzn.przy migającej kontrolce rezerwy zatankowałem 32l. a wskazówka odchyliła się na maxa czego wcześniej nie było.
Próbowałem dmuchnąć w oba końce zaworu ale nie ma przepływu powietrza.
Dzięki Janusz1973 za poradę!