Płukanie układu chłodzenia silnika - Strona 3

  szukane wyrażenia:   ocet
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
A ja już qr%$ nie mogę Cały czas na włączonym wentylatorze. Na Żeraniu chłodnica z dwoma śmigłami w dobrym stanie jest za 300-350 zł. Chyba kupię, bo już mnie trafia
  
 
Cytat:
2003-05-08 07:23:55, Soyer pisze:
Mialeś racje - nie było to zrobione - nie wiem na razie czy to ta przyczyna niedogrzania parownika bo nie miałem jeszcze okazji wypróbować autka


Według mnie to była przyczyna. Jeśli tak na 100% to spal zakład który zakładał Ci instalację i mozesz mówić do mnie mistrzu (ale nie musisz )

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Panowie a moze pomozecie w tym przypadku.

Otoz w moim polonezie 1,5 Gle r.92 przestalo grzac z prawej strony , tzn. gdy wlacze ogrzewanie to grzeje ale bardzo slabo albo leci zimne powietrze natomiast z lewej strony zawsze jest cieplejsze niz po prawej.otworzylem mache i doszedlem do wniosku ze pewnie nagrzewnica bo jeden przewod ktory idze do nagrzewnicy jest goracy natomiat drugi powrot jest chlodny. utrudnia mi to jade na gazie bo reduktor mi sie wolniej grzeje.Przepukalem uklad jakim preparatem ale nic nie pomoglo mechanik powiedzial ze musze wymieniec grzejnik(nie wiem zabardzo czy chodzilo mu o nagrzewnice czy o cos innego) ale koszta sa duze okolo 250zl.

Moze ktos ma jakies pomysly,bo prawde mowiac ja sie na tym nieznam a dostac sie do nagrzewnicy to czarna magia.

tak wiec czekam na wasza pomoc koledzy

Acha dodam ze mialem wymieniony termostat i korek od chlodnicy jakies 2 miesiace temu
  
 
Frycek - wpisz w wyszukiwarke słowo nagrzew ale dokładnie tak jak podałem a to dla tego że wówczas wyszukiwarka wyłapuje wszystkie słowa np. nagrzewnica, nagrzewnice nagrzewicy itd

znalazłem 9 tematów - tam napisane jest wszystko o tym
  
 
Olo - nie mów hop ))
Ja już wiele razy się cieszyłem bo myślałem ,że znalazłem przyczynę - w trasie wychodziło ,ze to nie było jednak to...
W sobote jade do MIKOŁOWA DO AUCHAN to się obaczy co się bedzie działo....Pozdrowak
  
 
I Olo stało się - parownik nie zamarza ale....
temperatura silnika czy jest zimno czy ciepło zawsze powyżej 90 stopni czasami(raz w trakcie mojej 300 km podróży) znalazł sie w połowie miedzy 90 a 100...
teraz Olo co mam robic??? Termostat ???? czy może zapchany układ czyścić octem ????
termostat to widze wadliwa sprawa ale to juz drugi który nie zmienia nic w parametrach chłodzenia...
Olo - a czy może dać sobie spokój ??? Jezdzictak jak jest w końcu to tylko 92-93 stopnie ale czy przez to uszczekla mi nie pójdzie (szybciej)?????
Pozdrowak....

Soyer PTK#554
Polonez 1,6 GLE ORCIARI (+ Lpg)

[ wiadomość edytowana przez: Soyer dnia 2003-05-12 13:39:45 ]
  
 
1) Gratuluje działającego parownika.
2) Jaki masz termostat? 87 stopni? Ja na lato wkładam zimniejszy 82. Mój też sie grzeje jak jest upał. W mieście przez 1/2 czasu chodzi wentylator, a poniżej 90 schodzi tylko na dłuższej prostej. Nie wiem czy sie warto bawić za mocno. Nie wiem co miałeś u siebie robione. ew. możesz oczyścić chłodnice jakimś odkamieniaczem - np cilit. ale nie przesadź z iloscia i stęzeniem.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Dobrze tylko potem przepłucz układ chłodzenia, bo np. od Cilita będzie się tworzyć piana.
  
 
wiem że temat był już poruszany wielokrotnie .ale z tego co do tej pory wyczytałem w postach nic mi nie pomogło .płukałem układ różnymi specyfikami , nawet octem a silnik dalej (pomimo wyjetego termostatu )sie przegrzewa praktycznie cały czas jeżdże z włączonym wentylatorem ,na krótko,może ktoś ma jakiś pomysł jak to można elegancko wyczyścić bez większych nakładów finansowych.jeśli ktoś by sie zastanaawial skąd temat kamień w bloku to odpowiadam że pop occie zrobiła mi sie fajna dziurka w broku i stąd wiem to co mogłem to wyskrobałem ale daje na stoo procent siedzi także licze na was FACHOWCY POMÓŻCIE !!!!!
z góry dziękuje za nie blokowanie postu......
  
 
hmm a uzywałeś fosolu? Ewentualnie roztwór sody kaustycznej OSTROŻNIE ŻRĄCE

-----------------
--- Biały ---
ten zły admin
  
 
Fosol raczej nie pomoze na kamien ;/
Moze ten shit do czajnikow co jest ? Wsypac tego z woda i zapalic silnik ? Pozniej zostawic na pare godzin i znowu odpalic ? I tak meczyc to bo chyba jakiegos takiego sposobu za 1 razem zeby puscilo to nie bedize trzeba to umeczyc.
  
 
A co sądzicie o patencie który usłyszałem wczoraj. Otóż facio w sklepie z częściamy powiedział mi że idealny efekt daje przepłukanie...wodą po ugotowanych ziemniakach w "mundurkach". Słyszał ktoś coś podobnego???
  
 
Spoko każdy sposób jest dobry Ja najpierw wypróbuje CALGON. Znajomy mówił mi że top jest idealny środek.
  
 
Jesteś pewien, że chłodnicę masz sprawną??
  
 
Cytat:
2003-06-26 14:29:03, keen pisze:
Spoko każdy sposób jest dobry Ja najpierw wypróbuje CALGON. Znajomy mówił mi że top jest idealny środek.


Wiem ze Calgon zle dziala na gume, wiec sie jeszcze zastanow Keen
  
 
Do płukania samej chlodnicy i bloku bedzie ok. jeśli idzie o cały układ to moze faktycznie byc problem.
  
 
O wodzie z gotowanych ziemniaków w mundurkach mogę powiedzieć, że czajniki odkamienia dobrze - o aucie nic nie powiem ale chyba jeśli nie pomoże to nie zaszkodzi. Jeśli chodzi o kamień to są zasadniczo dwa rodzaje węglanowy i na niego pomaga ocet i inne kwasy oraz krzemianowy "kotłowy" i jeśli nie jest usuwany regularnie to przesr...
  
 
chłodnice mam napewno sprawną bo przekładałem drugą nówke od kumpla i było to samo a to że mam kamień stwierdziłem nie tylko na podstawie temperature ale jak to sie mówi organoleptycznie kiedy wymieniałem brok wodny więc to co dałem rade wyskrobałem a dalej siedzi chciałem sie pozbyć reszty bez kompletnego rozbierania silnika
  
 
no cóż nie pomogły i kartofle w mundurkach .wyjąłem silnik rozebrałem na części pierwsze ,wydłubałem broki wodne i do przodu wiertarką ze szczotką drucianą oczywiście taką która mi sie zmieściła potem płukanie cilitem, montaż odpalenie i już sie nie grzeje !
JAKIE TO PROSTE DWA DNIE ROBOTY .........
  
 
Witam!
Postanowilem ponowic pytanie jednego z rozmowcow, bo nie doczekało sie ono odpowiedzi:
Jeśli przepłuczemy układ chłodzenia wlewając do niego srodek odkamieniający, to czy oderwane fragmenty zalegającego kamienia nie zapchają nagrzewnicy lub innych elementow ukladu?
A poza tym, czy jesli uzyje octu, to czy nie skroci on zywotnosci wszelkich elementow gumowych?