Zawieszenie Łady 2107 - Utwardzenie - Strona 34

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Szoko, jeśli idzie o Niwę to czytałem o różnych rozwiązaniach, ale grzechu ma 2104 i tego dotyczą moje wypowiedzi. Zdjęcie z Ładą 2107 na sprężynach z trucka (bez obcinania) zamieścił Tical, w tym wątku, 10 stron wstecz.
Grzechu, przyjmując uzyskany efekt za punkt wyjścia, uwzględniając że sprężyny do kombi są 2cm dłuższe niż 2107 oraz fakt, że chcesz sporo wozić na pace, to jest alternatywa dla ciebie.
  
 
ja mam z przodu spręzyny z Nivy, z tyłu FSO (zwykłe) do tego stabilizator z Argenty i Bilstein B46 za którego kilka lat tamu zapłaciłem ok 1600zł za komplet. Jeździ to bardzo dobrze.
  
 
Cytat:

Tył na sprężynach od trucka + seryjne amortyzatory odpada.
Skacze na wybojach jak piłeczka. Potrzebne dosyć twarde amortyzatory


Tego się właśnie obawiam,a nie uśmiecha mi się wymieniać amortyzatorów. Tical mial amorki jakieś utwardzone. Obcinać nie chce bo wypada sklepać koniec. Skłaniam sie ku PN seria najwyżej podłoże gumy, jakby za nisko wypadał.
  
 
Witam,

miałem okazję sprawdzić jak sprężyny z Nivy pasują do klasyka.



na pusto jest za wysoko - amortyzatory (też od Nivy) są maksymalnie rozciągnięte :/
Przy seryjnych sprężynach + 3 osoby + kufer wyładowany pod klapę + torby z manelami na dachu miałem włożone po 2 gumy usztywniające i szukam rozwiązania, które pozwoli mi tego uniknąć.

Na myśl przychodzą mi takie opcje:
- załadować puki co ze 100 kg czegoś do kufra
- włożyć z powrotem serie, a Nive przełożyć dopiero przed następnym wyjazdem
- uciąć nivę o pół albo cały zwój
- poszukać sprężyn od Poloneza Trucka

Co radzicie ?
  
 
bo Niva z tyłu jest za wysoka. Z tyłu lepiej wsadź z Poldka przednie ale nie trucka tylko zwykłego.
  
 
Obetnij jeden zwoj.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Dzięki
Pośpiechu nie ma, więc zanim upitolę nivę rozejrzę się za sprężynami od Poldona.
  
 
Przelamie szatanski aspekt tego watku i napisze 667 post

Czy ktos zna i moglby podac dlugosc seryjnego amortyzatora tylnego od lady 2107? Chodzi o wymiary max/min, czyli scisniety, rozciagniety, oraz srednice oczka montazowego wraz z jego szerokoscia. Dziekuje

  
 
Jeżeli nikt wcześniej nie poda, to zmierzę i napiszę w sobotę.
  
 
min.31cm max.49cm otwor 12mm x okolo 40mm

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Dziekuje za checi jak i za podanie konkretow

  
 
Górny otwór na 100% nie ma 12mm. Z tego co pamiętam jak rozwiercałem amory od puga to wymiar ten wynosi 16 mm albo i więcej (na pewno nie mniej niż 16 mm).

  
 
Masz prawie racje, ale amortyzator nie posiada tulejki wcale, tylko sa dwie gumki, ktore zakladamy na bolec w karoserji. Natomiast nakretka i podkladka posiada otwor 12mm. Z drugiej strony ciekawi mnie co ty tam rozwiercales, u mnie od poldka pasowaly od reki, bo wlasnie z tylu mam od trucka.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
No wlasnie. Ogladalem amortyzatory do Lady na Allegro i maja one duze oko bez gumki. Co jeszcze potrzeba zeby to zainstalowac? Gumke z tulejka? Da sie to dokupic?
  
 
Cytat:
2011-09-29 13:56:03, SzokoLada pisze:
min.31cm max.49cm otwor 12mm x okolo 40mm



Czy 40 mm to szerokosc oczka tak jak zaznaczono na fotce?

To ta sama wartosc, ktora na drugim foto wynosi 24 mm?







  
 
Nie, 40mm to jest długość tulejki, która wchodzi w gumki w uchu amora. Pasuje do zdjęcia, gdzie jest 24mm. A tak w ogóle, co kombinujesz? Może coś ci podpowiem.


-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим

[ wiadomość edytowana przez: SzokoLada dnia 2011-09-30 20:04:07 ]
  
 
Cytat:
2011-09-30 06:40:35, SzokoLada pisze:
Z drugiej strony ciekawi mnie co ty tam rozwiercales, u mnie od poldka pasowaly od reki, bo wlasnie z tylu mam od trucka.


Napisałem przecież że mam od puga (peugeota po "polsku") amory tylne (dokładnie to pug 206, 106, citroen saxo itd). Założyłem B6 od pugacza a nie od łady bo są sporo krótsze i przy niskim zawiasie pracują optymalnie, a nie na końcu zakresu tak jak te od łady. Rozwiercałem tuleję stalową która nachodzi na ten trzpień w górnym mocowaniu amora (w budzie).

A informacja którą podałem wg mnie jest nie prawie, a całkiem istotna jeśli ktoś szuka właśnie amorów od innego auta - bo jak będzie oczko 12 mm to nie założysz . Musi być tulejka lub gumka (wszystko jedno co) z większą średnicą . Albo oczywiście duże oczko do którego uda się wsadzić gumy z amortyzatora ładowskiego - tak jak napisałeś.
  
 
A teraz kapuje, myslalem ze pug to polmos. Jutro dowiemy sie jaka jest srednica i na ile musiales rozwiercic swoi tulejki.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Hej hej, wyczytalem, ze ktos tu zakladal amorki od puga do lajdaczki Co prawda chodzi o inne auto ale aktualnie mam wlasnie od puga 205/309 i chcialbym je czyms zastapic poniewaz sa za krotkie i za miekkie.

Do swojego auta potrzebuje amortyzatora majacego ok. 24 mm szerokosci oczka, jak na foto.



Lajdaczkowski sie nada?


[ wiadomość edytowana przez: el_comendanto dnia 2011-10-01 00:36:38 ]
  
 
Wiec tak:
średnica ucha amortyzatora zewn. 36mm
-/-/-/-/-/-/-/--/-/-/-/-/-/-/-/-wewn. ?mm, zapomniałem zmierzyć
szerokość ucha 24mm
dwie gumki razem 36mm
otwór w gumce 16mm

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим