forum klubowedołącz do klubulista klubowiczówauta klubowiczow
  

Napęd szybkościomierza w skrzyni od Poldka - Strona 2

  
 Sortuj posty wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wyświetlony od najstarszych postów <<
«1 2
 Autor 
 2006-07-11 10:11:50

Ta tabelka producenta jest bardzo niejasna i niepełna. Nie ma słowa o roverze i kilku innych wersjach.

jest prosty sposób policzenia jaki powinine znajdować się ślimak w skrzyni.
Wystarczy wiedzieć:
- rzeczywisty obwód koła
- rzeczywiste przełożenie mostu
Licznik drogi ma stałą wartość K=1000 co oznacza że na jedne kilometr przypada 1000 obrotów ślimaka.
slimak ma przełożenie wewnętrzne 1:1 a dobór przełożeń realizowany jest na trybach zewnętrznych ślimaka i trybie skrzyni biegów.
Tryb w skrzyni biegów kręci sie zawsze tak samo jak wał czyli skrzynia i same biegi nie mają znaczenia.

Teraz jeden prosty racunek i mamy jakie powinien mieć przełożenie napęd linki prędkościomierza:
"Przełożenie mostu/obwód koła=przełożenie przekładni linki."

Podając rzeczywisty obwód koła możemy mieć różnicę z danymi producenta więc należałoby zastosować najbliższy uzyskanej wartości. To który zależy od błędu jaki możemy uzyskać.

Przykład:
obwód koła = 1,8m
przełożenie =4,3
4,3/1,8=2,38888
z danych producenta najbliższy jest 2,4 czyli 12/5. Takie przełożenie napędu linki podaje nawet morawski pisząc o poldroverze. A błąd mamy -0,02 różnicy co stanowi mniej jak 1% chyba (bo mi się już liczyć niechce) czyli licznik może zawyżać o ten błąd we wskazaniach prędkości i przebytego dystansu....

Teraz chyba wszystko bedzie jasne....

Qrcze jaki ja "mondry" jestem

2013-01-10 09:07
  
 
 2006-07-12 10:14:31

Fajnie że ktoś docenia moją pracę twórczą .

Wartości wziąłem z głowy bo nie chciało mi się liczyć ile jakaś konkretna opona ma obwodu. Wiem tylko jedno że wymiar matematyczny nie odpowiada wymiarowi rzeczywistemu. Nawet w tabelkach Mrozka można zobaczyć jakie będą rozbierzności między rzeczywistym wskazaniem a czysto matematycznym podejściem do problemu. Wg jego tabelki moja opona 175/65R14 powinna mieć coś koło 183cm obwodu. W rzeczywistości koło napompowane do 2atm. ma obwód 176cm. Wpisując te dwie wartości w okienku obwodu koła uzyskamy znaczne rozbierzności.

Podobnie z producentem napędów prędkościomierza. Zrealizował kilka modeli (ja wiem o 4 typach) i z nich można próbować dobrać sobie właściwszy napęd w zależności od opony jaką się posiada..


PS. Niemniej jednak polecam prędkościomierz rowerowy. Dokładność jest wręcz powalająca tylko drażni nieco szybkość odświerzania. MOże te droższe modele mają to realizowane szybciej niż 2 razy na sekundę .


I wracając do wzoru. Jak zwał tak zwał ale wartość jest ta sama i na niej bazujemy .
2013-01-10 09:07
  
 
 2011-04-05 20:24:43

Witam,

Ponieważ w tym wątku znalazłem dwie wersje zapytam:

polonez 1,6 GLE /87KM /skrzynia V/ 92'/ jakie ma przełożenie napędu szybkościomierza?

I czy można to samodzielnie sprawdzić gdzieś na skrzyni biegów bez demontażu?
2014-10-06 21:25
  
 
 2011-04-06 14:48:51

Cytat:
2011-04-05 20:24:43, roman16 pisze:
Witam, Ponieważ w tym wątku znalazłem dwie wersje zapytam: polonez 1,6 GLE /87KM /skrzynia V/ 92'/ jakie ma przełożenie napędu szybkościomierza? I czy można to samodzielnie sprawdzić gdzieś na skrzyni biegów bez demontażu?



Most ma 3,91, wiec napęd powinien mieć 7:15
Oznaczenie Czarna zaślepka lub znak 7:15


-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
2019-11-07 13:14
  
 
 2011-07-17 08:34:45

ale te diekielki w pierwszej kolejnosci ruda bierze wiec trudno sie wczytac..

a ja w swojej karetce wymienilem przelozenia mostu no i oczywiscie kpl naped + kolo zebate..

kupe zabawy i czasu ale warto bylo

jakby ktos chcial kpl napedu licznika do rovera to pisać. lezy wiec moze sie komus przyda.
2016-07-17 20:01
  
 
 2011-07-17 21:26:13

Tak do Poldka 1.6 z mostem 3,9 potrzebujesz przekladni 7:15.

Jestem zainteresowany przekladnia do Rovera... Napisz prosze za ile odstapisz - tu albo na priva. Dzieki.

Pozdrawiam
Adamus
2015-10-26 10:57
  
 
 2017-05-28 22:56:04

Posiadam most 3.7, czy ktoś z Was może mi powiedzieć który napęd linki predkosciomierza powinien z tym wspólpracować?
2019-10-28 14:20