Instalacje LPG w silnikach doładowanych

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zgodnie z którąś obietnicą ze naskrobie troche o instalkach LPG - spiesze z wyjasnieniami:

Na początek troche teorii:
Doładowanie silnika polega na podniesieniu cisnienia w układzie dolotowym. Ma to na celu poprawienie napełniania cylindrów, w wiekszym stopniu niż jest to mozliwe w silnikach wolnossacych, co powiduje spalanie wiekszej ilości paliwa, ale także osiągniecie większej mocy silnika.
Ogólnie układy mieszalnikowe LPG działają dzięki wytworzeniu różnicy cisnień po obu stronach membrany II stopnia redukcji w parowniku. W momecie zwiększania sie podcisnienia (panującego w kol. dolotowym) oddziaływuje ono bezpośrednio na wychylenie mambrany II stopnia i umożliwia swododny wypływ gazu który jest zasysany przez przepływ powietrza przez mikser (także podcisnienie tyle ze przed przepustnicą). Są także rozwiązania bez sterowania podcisnieniem z kolektora dolotowego membrany II stopnia, ale zasada działania jest taka sama - podcisnienie w obrębie mieszalnika powoduje wysysanie gazu - a co za tym idzie zwiększenie podcisnienia (otwarcie przepustnicy) powoduje wiekszy wypływ LPG z reduktora. Troche to zakręcone dla kogoś kto nie zna zasady działania instalacji I i II generacji. Ale nie o tym mialem pisać.
Zaczynamy:
Jeśli układ zasilania LPG przeznaczony do silników wolnossących chcielibyśmy założyc do silnika turbo, paliwo nie bedzie zasysane do układu dodlotowego, ponieważ panuje w nim nadcisnienie. Dlatego do pojazdów turbodoładowanych produkowane są reduktory pracujące w pętli kompensacji cisnienia. Reduktory te posiadają także wewnętrzną kompensację pomiędzy komorą I i II stopnia redukcji (o ile dobrze pamietam).
Reduktor taki posiada dodatkowy króciec kompesacji (standardowe reduktory mają tutaj otwartą przestrzeń na które oddziaływuje cisnienie atmosferyczne) podłączany np. zaraz za chłodnicą powietrza. Wzrost cisnienia w układzie dolotowym powoduje wzrost cisnienia w komorze II stopnia reduktora, o wartość wzrostu cisnienia w miescu podłączenia tejże kompensacji.
Kompensacja w okładzie doładowanym jest wprowadzana do przestrzeni za turbosprężarką, wiec cała różnica cisnień potrzebna to sterowania wydtakiem reduktora musi być wytworzona w mieszalniku. Dla zapewnienia tej niezbędnej róznicy cisnień (która jest najmniejsza na biegu jałowym) stosuje sie przesłonki zwane kryzami które zamykają sie przy biegu jałowym, a otwierają przy zwiększaniu sie prędkości obrotowej silnika.
Bardzo wazna jest szczelnosć przewodu wyjsciowego LPG z reduktora ponieważ panuje tam nadcisnienie - wiec każda nieszczelnosć powoduje gwałtowny wypływ LPG na zewnatrz i zapalenie sie paliwa w komorze silnika.
Jak cos jeszcze macie do uzupełnienia to piszcie.
  
 

Kto jak kto ale ten pan IMHO powinien być od razu master
Byle więcej takich opisów!
  
 
Na tym kąciku wiedza i chęć pomocy innym będą natychmiastowo doceniane.