Co oprocz mixera mozna przerobic dla dynamiki w aucie?? - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2004-01-08 15:53:05, carinus pisze:
Olo-jesli podczas regulacji zaplonu silnik sie dusil to widocznie kreciles nie w te strone co potrzeba.Kazdy silnik powinien zareagowac pozytywnie na przyspieszenie zaplonu.opoznienie powoduje spadek obrotow i duszenie.


hola hola! Regulowałem za pomocą lampy strob i kręcę dobrze.
Nie mówię o zachowaniu sie silnika na wolnych obrotach - bo reagował dokładnie tak jak powinien (i tak jak napisałeś). Regulacja wolnych obrotów jest nieodzowna w takich sytuacjach.
Moje uwagi dotyczą zachowania sie silnika podczas jazdy - czyli z obciazeniem. Po prostu teraz jest żwawszy. Obecnie ststycznie ustawiony jest na 5 stopni.
  
 
w przypadku zasilania gazem roznice miedzy gaznikiem a wtryskiem powoli sie zacieraja jezeli chodzi o sprawe mixera.rozumiem ze sterowanie katem zaplonu mamy inne ale jezeli chodzi o zasysanie gazu to nie bedzie tutaj wiekszych roznic.Warto sprobowac bo efekt moze byc niezly.
  
 
Właśnie w sytuacjach kiedy ustawiam zapłon (doświadczalne szukanie optymalnego kąta) to modlę sie o wtrysk w którym nic nie można zmienić. Poprzedniego polda miałem na szprycy i żałuje że już nie mam tamtego silnika.
  
 
Ależ na wtrysk zakładamy piggybacka i heya
  
 
No - i potem masz spokój. A ja sie cały czas zastanawiam "co bedzie jak przyśpiesze o 2 stopnie "
  
 
OLO, a myśłałeś nad wariatorem zapłonu?
  
 
chrzanie to! Ustawiam na stałe na jakaś wartosc i zaobacze kiedy znów mnie najdzie na zmiany
  
 
A ja sobie zaszczepię taki wariatorek
  
 
Jak wyglada cenowo taki wariatorek?
  
 
Dzisiaj zagazowałem swojego smoczka. Instalka BRC chyba II gen. Za wariatorek krzyknęli 600 zł ale do mojego silnika nie ma
  
 
No ladna cena,jednak sobie daruje ten zakup.
  
 
Jeśli znajdę coś takiego do mojego silniczka to może się szarpnę - IMO warto. No chyba że wcześniej uda mi się powalczyć z ustawieniem na stałe wyprzedzenia o kilka stopni.
Acha instalka to II gen. BRC Just - sprawdziłem
  
 
daj sobie spokój z wariatorem. one są do innego gazu , anie tego syfu co my tankujemy. nasz gaz ledwo wyciąga 90 oktan a one sądo gazu powyżej 100 oktanowego. szkoda silnika. a w ogule to wariatory kształtują sie w cenie ok. 200-300 zł. zależnie od modelu autka.
  
 
No wlasnie,jak to jest faktycznie z ta liczba oktanowa naszego gazu.Mam dosyc mocno przyspieszony punkt zaplonu ale nie zauwazylem dziwnych reakcji.
  
 
A czy w Twojej Carinie jest czujnik spalania stukowego?
  
 
witam.
wariatory są do autek gdzie komp. sam dobiera sobie kąt wyprzedzenia zapłonu elektronicznie. więc nawet tam gdzie np. są kopułki a sterownik zapłonu jest elektroniczny to jej kręcenie nic nie daje. i oczywiście tam gdzie są moduły zapłonowe.
  
 
Ale ja myślałem o mechanicznym wariatorku
  
 
Cytat:
A czy w Twojej Carinie jest czujnik spalania stukowego?



Chyba wszystkie modele silnikow cariny E maja zalozone te czujniki.Dobra sprawa,tak dla bezpieczenstwa.

Cytat:
więc nawet tam gdzie np. są kopułki a sterownik zapłonu jest elektroniczny to jej kręcenie nic nie daje. i oczywiście tam gdzie są moduły zapłonowe.



Z tym sie nie zgodze.Jak ustawisz wyjsciowy punkt zaplonu jezeli jak twierdzisz krecenie kopulka nic nie daje?Cos nie halo.
  
 
carinus np. moduł zapłonowy w fiatach digiplex reguluje zapłonem w zależności od obciążenia silnika , sygnału czujnika spalania stukowego i innych sygnałów. chociaż nie wiem jak kręciłbym kopułką to zapłon jest przez digiplexa regulowany. a np S2 po91 roku ma podobny regulator kąta wyprzedzenia zaplonu.
  
 
U mnie jest troche inna historia.Ustawiam mu na kopulce punkt wyjscia on w trakcie pracy oscyluje wokol tego punktu.Jednak kazde przesuniecie kopulki,mimo ze sterownik sam robi nastawy punktu,powoduje zmiane w pracy silnika.Jezeli mialo by byc tak jak Ty mowisz caly aparat ustawiano by na stale bez mozliwosci regulacji,bo sterownik reguluje.Tak jednak nie jest.
Nie wierze ze we fiatach jest inaczej.Co zrobisz jak chcesz wykorzystac wszystkie wlasciwosci paliwa wysokooktanowego?