Gospodarka - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Sprzedaż samochodów osobowych w Czechach wyniosła w 2003 r. 149 535 sztuk, co oznacza poprawę o 1,2%, jednak był to wzrost mniejszy niż w przypadku innych państw, które mają w tym roku przystąpić do Unii Europejskiej – Polski i Węgier. Bezsprzecznym liderem na czeskim rynku pozostała Skoda, jednak spadek sprzedaży o 3,4% do 71 375 sztuk spowodował, że udział w rynku zmniejszył się z 50% w 2002 r. do 47,7%. Firma Renault zanotowała spadek o 3,2% (do 9 143 sztuk), jednak w dalszym ciągu była najlepiej sprzedającą się marką wśród importerów. Na kolejnych pozycjach uplasowały się Peugeot, Volkswagen i Ford.

Dla porównania, sprzedaż samochodów w Polsce wzrosła w 2003 r. o 16%, osiągając poziom 358 414 egzemplarzy. Na Węgrzech, które mają podobną liczbę mieszkańców co Czechy, rynek zanotował poprawę o 21%, osiągając poziom 210 tys. sprzedanych pojazdów.

- - - - -
Moim zdaniem nie ma się co podniecać naszym wzrostem o 16%, jeśli porównamy ilość mieszkańców Czech (ok. 10 mln) i Węgier (ok. 10 mln) do naszych 38,5 mln. Niestety nie kupujemy 4x więcej aut

  
 
Toyota Motor Poland informuje, iż wraz z dostawą kwiecień-15 maja 2004 zmianie ulegają ceny modeli Yaris i Corolla.

Yaris
Nowe ceny są od 700 zł wyższe od cen obowiązujących od dostawy marzec-15 kwietnia 2004

Corolla
Nowe ceny są od 1.000 zł wyższe od cen obowiązujących od dostawy marzec-15 kwietnia 2004.
Podwyżka dotyczy wersji Base, Terra i TS. Ceny wersji Sol nie ulegają zmianie.

  
 
Trudno, będziemy jeździć Solami.
  
 
pech to pech, mam nadzieję, że ta tendecja się utrzyma
  
 
Ja mam odbiór Corolli do 15 kwietnia i uniknę płacenia 1.000 więcej co nie zmienia faktu, że ta informacja mnie poruszyła. Dzięki Ci "Darus" za informację.
  
 
Ostra jazda w dół


Volkswagen AG miał być firmą niezatapialną. Niemiecki koncern wpakował się jednak w poważne tarapaty. Może go z nich wyciągnąć tylko nowy model golfa - największego motoryzacyjnego hitu wszech czasów.

W siedzibie Volkswagena w Wolfsburgu nowe auta czekają na klientów w gigantycznych szklanych garażach, wysokich niczym wieża Babel. Słońce oświetla szkło i nieruchome tafle sztucznych jeziorek oraz kanałów, w których potęga koncernu odbija się jak w zwierciadle. Jednak lustro łatwo zbić, wtedy wszystkie miraże znikają. Potęga Volkswagena, największego w Europie producenta samochodów, chwieje się - mania wielkości przeważyła nad ekonomicznym rozsądkiem.

W zeszłym tygodniu firma z Wolfsburga przekazała akcjonariuszom hiobowe wieści: w 2003 r. w Ameryce Północnej, najważniejszym obok Europy rynku dla niemieckiego koncernu, sprzedano o 40 tysięcy aut (ok. 10 proc.) mniej niż w poprzednim roku. Volkswagen przegrywa niemal wszędzie - także w Polsce, gdzie stracił 2 pkt proc. rynku i zanotował prawie 17-procentowy spadek sprzedaży. W Polsce, w której ma przecież swoje fabryki i w której cieszył się przez długie lata bezgranicznym uwielbieniem.

Kiedy firma wydawała bez opamiętania pieniądze na nowe, mgliste projekty, klienci przesiadali się z volkswagenów do toyot, peugeotów, renault i opli. W efekcie zyski spółki spadły w trzecim kwartale 2003 roku aż o 56 proc.

Zabójcza dla koncernu okazała się recesja nad Renem, a także silne euro, które jest zmorą każdego niemieckiego eksportera. A samochody to drugi produkt eksportowy Niemiec. Nawet w najśmielszych snach analitycy nie spodziewali się, że Volkswagen wpadnie w takie tarapaty.




[ wiadomość edytowana przez: jackal dnia 2004-01-26 13:54:46 ]
  
 
A w TVN Turbo robili "test" Golfowi i wyszło im, że "... to bardzo dobry samochód i o zacięciu sportowym, no a nowy Golf bedzie jeszcze dużo lepszy ..."

Ciekawe ile ich ten "test" kosztował
  
 
Firmy samochodowe z Azji notują wzrost sprzedaży w Europie Zachodniej


Według danych opublikowanych w tym tygodniu przez belgijskie stowarzyszenie branży motoryzacyjnej ACEA, sprzedaż nowych samochodów osobowych w Europie Zachodniej (kraje UE i EFTA) zmniejszyła się w styczniu bieżącego roku o 1,6% i wyniosła 1.173.273 sztuki. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej sprzedaż zamknęła się liczbą 1.192.669 aut.

W styczniu nadal bardzo dobrze radzili sobie producenci z Azji. W przypadku firm japońskich dynamika wzrostu sprzedaży wyniosła łącznie 20,1%, a udział w rynku zachodnioeuropejskim osiągnął poziom 14,1%. Była to w dużej mierze zasługa grupy Toyota/Lexus, której sprzedaż podskoczyła aż o 29,2%. Bardzo korzystnie wypadła również Mazda, której wzrost wyników sprzedaży to 24,8%. Firmy koreańskie także mają duże powody do radości. Łączna sprzedaż producentów z tego kraju wzrosła o 20,9%. Na uwagę zasługuje Kia – przyrost wyniósł aż 33%. Dobre wyniki zanotował również Hyundai (+13,8%).

Koncerny Volkswagen i General Motors zanotowały w styczniu duże pogorszenie sprzedaży. Sprzedaż samochodów marki Volkswagen była gorsza o 10,5%, osiągając poziom około 108 tys. egzemplarzy. Co więcej, sprzedaż aut marki Opel/Vauxhall spadła w ubiegłym miesiącu o 11% do około 99 tys. pojazdów. Uwzględniwszy nienajlepsze wyniki marki Volkswagen, Ford zapewnił sobie w styczniu pierwsze miejsce jako największa pojedyncza marka na rynku europejskim, dzięki 110 tys. sprzedanych samochodów. Wejście do oferty nowych modeli pomogło włoskiej grupie Fiat zwiększyć sprzedaż w styczniu o 1,4% do około 103 tys. egzemplarzy. Sprzedaż samochodów marki Fiat wyniosła ponad 73 tys. (+0,1%).
  
 
A co Wy na to żeby silniki do diesli Toyoty były produkowane w Polsce???
Cytat:

Nowości

Kamień węgielny pod fabrykę silników wysokoprężnych Toyoty w Polsce.
Data publikacji: 15.04.2003
TMC i TICO produkować będą w 2005 roku silniki do samochodów z brytyjskich i tureckich fabryk Toyoty. W Jelczu-Laskowicach, 25 km na południowy wschód od Wrocławia, w obecności 150 zaproszonych gości, odbyła się uroczystość wmurowania kamienia węgielnego pod fabrykę Toyota Motor Industies Poland Sp. z o.o. - TMIP. Wzięli w niej udział przedstawiciele Toyota Motor Corporation (TMC) oraz Toyota Industries Corporation (TICO)

Rząd polski reprezentowany był przez przedstawicieli Ministerstwa Gospodarki Pracy i Polityki Społecznej. Obecne były władze i administracja regionu. Ze strony Toyoty w uroczystości wzięli udział: Kosuke Ikebuchi, wiceprezes Zarządu TMC, prezes TICO Akira Yokoi oraz prezydent TMIP Satoshi Kaseda.

Jelczańskie silniki wysokoprężne o pojemności 2.0 litra montowane będą w Corolli produkowanej przez Toyota Motor Manufacturing (W.Bryt.) Ltd. (TMUK) i Toyota Motor Manufacturing Turkey Inc. (TMMT) oraz w Avensisie produkowanym również w Wielkiej Brytanii. Produkcja rozpocznie się w roku 2005, jej wielkość będzie sukcesywnie zwiększana ze 150.000 do 180.000 sztuk. Koszt inwestycji w Jelczu Laskowicach oblicza się na 200 mln euro (25 miliardów jenów przy przeliczniku 128 jenów do euro). Zakład zatrudniać będzie 500 osób.

Budowa fabryki zakończy się w grudniu 2003, a jej wyposażanie rozpocznie w kwietniu 2004. Nowa fabryka to kolejny krok zaangażowania Toyoty w Polsce; poprzednia inwestycja w dolnośląskim Wałbrzychu - zakład Toyota Motor Manufacturing Poland Sp. z o.o. (TMMP) już produkuje skrzynie przekładniowe do europejskich samochodów Toyoty.

W końcu 2004 TMMP rozpocznie także produkcję silników benzynowych i przekładni manualnych do małolitrażowych samochodów, które od 2005 r. będą wytwarzane w Czechach przez Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech (TPCA), spółkę joint-venture zawiązaną przez TMC i PSA Peugeot Citroën.

Podczas ceremonii TMIP przekazał miastu Jelcz-Laskowice radiowóz policyjny.



Spółka TMIP

Siedziba
Jelcz-Laskowice, Polska

Nazwa
Toyota Motor Industries Poland Sp.zo.o (TMIP)

Prezydent
Satoshi Kaseda

Udziały
TMEM*: 60%; TICO: 40%

Produkcja
Silniki diesla 2.0 do Toyoty Corolla (TMUK/TMMT) oraz Toyoty Avensis (TMUK)

Planowana wielkość produkcji
150,000 do 180.000 sztuk rocznie

Powierzchnia zakładu
ok. 300,000 m2

Powierzchnia zadaszona
ok. 30,000 m2

Koszt inwestycji
200 mln euro (ok. 25 mld jenów przy relacji 128 JPY do EUR)

Data założenia
Październik 2002

Rozpoczęcie produkcji
Początek roku 2005

Planowane zatrudnienie
500 osób


  
 
Nie dosc ze robia badziewne skrzynie do Yarisow i Corollek w walbrzychu to jeszcze zaczna diesle robic w Jelczu????? Nie no....... To ja zaraz zwatpie w Toyote
  
 
Diesle w Jelczu - no przecież jak to brzmi
Choć te 500 osób jest szczęśliwych a my razem z nimi

P.s - tylko aby nas potem (właścicieli diesli ) nie porównywali z ciężarówką
  
 
Nic nowego, dawno to było wiadomo
  
 
Och, przepraszam Jackal, nie powinienem wchodzić w Twoją działkę nowinek.
  
 
Cytat:
2004-03-25 11:35:56, carewicz pisze:
Och, przepraszam Jackal, nie powinienem wchodzić w Twoją działkę nowinek.



Właśnie powinienes wchodzic częściej, żeby wiedziec
co było
  
 
Ludzie no nie wpadajcie w paranoje, Jackal tyle pisze, ze nie można odpowiedzieć na konkretnego posta bo jest już 143 nowych!
A odpowiedziałem tak a nie inaczej na post Carewicza bo miałem taką ochotę wypowiedzieć się w tej sprawie! Nawet jeżeli już o tym wiedziałem! Wyszukiwarka jest dobra, szukam w niej wielu rzeczy, ale na pewno nie o silnikach w Jelczu!
  
 
Spoko, nie obrażam się. W ubiegłym roku Toyka podpisała umowę na budowę fabryki w Jelczu-Laskowicach, popatrzcie na datę publikacji przytoczonej przez Carewicza - 15.04.2003 . Z tego powodu napisałem, że dawno było o tym wiadomo.

Nie mam monopolu na Toyota News, jednak zachęcam do zamieszczania takich wiadomości tam włąśnie oraz od czasu do czasu zapoznanie się z wiadomościami tam podawanymi.
  
 
TAK JACKAL, OCZYWIŚCIE JACKAL
  
 
Cytat:
2004-03-25 13:34:11, carewicz pisze:
TAK JACKAL, OCZYWIŚCIE JACKAL



No nareszcie ktoś zrozumiał o co chodzi
Pozdrawiam Cię Carewiczu.

A w temacie. Ktoś kiedyś podał info, że dzięki inwestycjm Toyoty w Wałbrzych i Jelcz, nie tracimy zbyt wiele inwestycji motoryzacyjnych, mimo wyboru Słowacji i Czech przez inne marki.
  
 
Cytat:
TAK JACKAL, OCZYWIŚCIE JACKAL



Cytat:
No nareszcie ktoś zrozumiał o co chodzi
Pozdrawiam Cię Carewiczu.




...a tak się starałem być ironiczny...
...ale o co chodzi???
  
 
Cytat:
2004-03-24 22:29:23, El_Chueco pisze:
Nie dosc ze robia badziewne skrzynie do Yarisow i Corollek w walbrzychu to jeszcze zaczna diesle robic w Jelczu????? Nie no....... To ja zaraz zwatpie w Toyote


Dlaczego uważasz, że skoro coś jest zrobione w Polsce musi być od razu gorsze? Ponoć Ople produkowane w naszym pięknym kraju to jedne z najlepszych Opli.