Komputer instalki II gen Lovato

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Chciałbym się dowiedzieć czegos wiecej na temat komputerow gazu w instalkach Lovato. Czy znacie jakieś żródła na temat komputerów stosowanych w instalacjach Lovato II gen? Szukam schematów instalacji (jakie sygnały potrzebuje do pracy taki komp gazu), opisu wtyczek serwisowych, opisu technicznego samego kompa gazu, softu do podlaczenia sie do kompa... etc... W moim kompie instalki gazowej sa 3 diody migajace w dosc dziwny sposob. Gazownik nie chce puscic farby co pokazuja tylko mowi ze maja migac... moze ktos wie jakie informacje przekazuja te diody? Poza tym podejrzewam że jest to dosc uboga informacja... Ideałem byłoby podłączyć się do kompa gazu z notebook'a... Pozdrawiam.
  
 
Ba wierz mi ze zaluje ale mialem kiedys plytki CD z oprogramowaniem praktycznie wszystkich czolowych firm oraz z manualami dla mechaniorow i gdzies mi przepoadlo

pozdr
  
 
witam.
osfald te diody pokazują jaki jest skład mieszanki.
zielona---uboga
żółta-----pośrednia
czerwona-bogata
właściwa regulacja jest wtedy kiedy przechodzą bogata-uboga -bogata itd.
ale jeśli do programowania nie stosuje kompa to w zależności od tego jaki samochód masz możesz się liczyć z rozstrojeniem sterownika samochodowego. wystarczy tylko zaprogramować po montażu. później już nie trzeba. pamiętaj ,że po np. wyjęciu akumulatora trzeba znowu jechać na ponowne programowanie. a do tego czasu jeździć na benzynce.
  
 
Nie chce zasmiecac forum nowym watkiem i zapytam jaki komputerek w miare tani i niezawodny mozna sobie zalozyc,co jest godne polecenia.Dodam ze mile widziana jest funkcja cut-off poniewaz mam problemy z zejsciem z wysokich obrotow i musze to robic innym sposobem.
  
 
Croma1 mam pytanko..... bo rzeczywiscie mialem kilka razy odlaczany akumulator i nie bylem na regulacji... po ponownym podlaczeniu akumulatora wykonalem taka procedure wg porady jednego z uzytkownikow gazowni: 1. Odpalilem furke na benzynie i NIE przelaczalem na gaz, poczekalem na wolnych obrotach az silnik sie zagrzeje i wlaczy sie wentylator na chlodnicy. To mialo w jakis sposob "nauczyc silnika" zwykly komputer mojego poloneza na jednopunktowym wtrysku. 2. Zgasilem po tym silnik i odpalilem natychmiast na nowo, przelaczylem na gaz, ustawilem obroty na okolo 3500/min i poczekalem az diody na kompie gazu zaczna migac.... Czy to wystarczy czy trzeba jednak jechac do gazownika?? Pozdr
  
 
witam.
osfald jeśli nie masz elektroniki boscha to możesz tak zrobić .pełne programowanie jest wtedy kiedy diody naprzemiennie pulsują a dioda środkowa na moment także dość szybko pulsuje i przestaje . wtedy zaprogramowana centralka jest prawidłowo. myślę,że to zrozumiałeś co napisałem.
  
 
Osfald mam też z diodami i zawsze po odłączeniu własnie tak programuje kompa wtrysku, a potem od lpg. tylko zawsze zapominam która dioda jaką mieszanke pokazuje.
  
 
Tylko widze że ty masz plusa, czyli Bosch, a one maja chyba stała pamięc kompa, a nie tak jak abimex-po odłączeniu się resetuje.
  
 
witam.
zielona jest uboga ,czerwona bogata . prawidłowe zaprogramowanie jest przestanie mrugania diody żółtej . zawsze w lovato 2 emulacja sondy jest ustawiona jako do systemu boscha bo we włoszech natym się nie znają jak polacy . to jeśli opanujesz programowanie to nie masz sięczym przejmować.
  
 
Sprawa sie troszke wyjasnila. Jesli chodzi o elektronike Bosha to prawdopodobnie jest tak ze po odlaczeniu accu nic sie nie resetuje. Ja przynajmniej nie stwierdzilem zadnych zmian jezdzac na benzynie przed i po odpieciu accu bez wykonania procedury resetu. Potem wykonalem jeszcze dodatkowo reset i znowu nie stwierdzilem zmian. Tak samo ciagnie, tak samo pali... Jesli chodzi o gazownie. Rzeczywiscie diody pokazuja sklad miesznki. Jezeli jest wszystko OK to komp powinien na wolnych obrotach przechodzic sobie miganiem z zielonej na czerwona i spowrotem co swiadczy o tym ze wogole reguluje sklad. Przy gwaltownym nacisnieciu gazu powinna palic sie dluzej czerwona co swiadczy o tym ze komp wzbogaca optymalnie mieszanke przy przyspieszaniu. Co mowi zolta dioda - nie wiem. Faktem jest ze po wyciagnieciu accu gazownia mi sie rozstroila... i zaden reset nie chcial pomoc. Pojechalem do gazownika, podlaczyl kompa, popatrzyl 30sek, odpiol, kazal mi sie przejechac. Panowie... to nie to samo auto!!! Idzie mi teraz na gazie jak przecinak Wiec polecam jednak po wyciagnieciu accu lub jakis powazniejszych pracach przy silniku (dolot powietrza... itp) wizyte u gazownika aby wyregulowal instalke. Pozdrawiam