Zwężka - po co?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Po co jest ta cała zwężka na dolocie? Co by sie dzialo jakby dolot odetkac? W ogole by nie jezdzil, gasl by na wolnych opbrotach, czy moze by obroty 'falowaly'?
  
 
Ogólnie mówiąc, zwęzka w dolocie jest stosowana w instalacjach tzw podcisnieniowych (I i II gen) po to, zeby silnik mógł zassać gaz za sprawą wytworzonego przez zwęzkę podcisnienia. Brak zwęzki (jakiegokolwiek miksera) uniemozliwia praktycznie zassanie LGP, ze o pracy na wolnych obrotach to juz w ogóle nie wspominając. Co prawda raz czytałem art. n/t Almery GTi, gdzie bodajże Grabowski prawie wyeliminował zwęzkę celem odzyska nia mocy, lecz nie napisali, jak poradzili sobie z wolnymi obrotami.
Pozdro
Smirnoff
  
 
Bylo cos wspomniane o wolnych obrotach a mianowicie kiepska kultura pracy.Obroty jalowego musialy chyba wzrosnac zeby zwiekszyc podcisnienie i rownomiernosc obrotow.