Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Trawa Polonez Atu Plus 2.0 ... Toruń | 2002-11-29 20:10:13 A z tym mozna jezdzic.
|
Wyrwizab (M) x | 2002-11-29 21:37:37 |
danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2002-11-29 21:49:12 Tez nie wiem o co chodzi |
Trawa Polonez Atu Plus 2.0 ... Toruń | 2002-11-29 21:56:10 Chodzi mi o to czy sie nic innego nie zepsuje.? A tak wogole to ostatnio cos cisnienie oleju mam za niskie ok 0.2 a powinno byc ok. 0.4. Ale jak silnik jest zimny to jest ok. 0.4. |
nitro Essie Mk V Wodzisław Śląski | 2003-01-08 18:20:28 Czesto gdy robie koleczka samochodem zapala mi sie lampka cisnienia oleju, pomimo ze jest go stosunkowo duzo (3/4 poziomu na bagnecie).Olej zmienialem niedawno i nic to nie dalo.Po zapaleniu sie lampka nie gasnie i trzeba dosyc dlugo odczekac (oczywiscie silnik wylaczam od razu).Co moze byc tego powodem??? |
bodziot Miłośnik FSO "Misia" czyli Fiat P ... Kraków | 2003-01-08 20:11:21 Jeżeli po zapaleniu musisz chwile odczekąć na zgaśnięcie to coś jest nie tak z silnikiem w moim padalcu kontrolka gaśnie odrazu
Podczas kręcenia bączków może ci się zapalic kontrokla i jeżel to zrobi a ty będziesz miał trocje tysięcy na obrotomierzu to możesz łatwo zatrzeć silnik a dokładnie masz to murowane Jedynym przypadkiem kiedy moze ci się zapalić kontrokla to ciepły silnik i wolne obroty ale może tylko migać a nie świecić się Jak sie domyślasz efekt ten może być powodowany pracą silnika bez odpowiedniedo smarowania. Proponuje zbadać sprawę dopuki silnik jeszcze chodzi później moze być za późno tz istnieje grożba zatarcia się brzydala Niemiał człowiek problemu kupił POLONEZA [ wiadomość edytowana przez: bodziot dnia 2003-01-08 20:21:10 ] |
MichalSW Miłośnik FSO FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2003-01-08 20:54:36 To ze podczas ostrej jazdy jazdy zapala sie kontrolka cisnienia oleju przy jego normalnym poziomie nie jest normalne. Ja nigdy tak nie mialem, a silnik mial troche najechane i jazda wcale nie byla taka spokojna. A jak z cisnieniem oleju na biegu jalowym i powiedzmy 3,5 tys. obr. ? |
dr_przemek Miłośnik FSO FSO125p/Uno1.4i.e.S Warszawa - Bielany | 2003-01-08 21:22:08 A czy bagnet masz oryginalny? Bo może był zmieniany i obecne 3/4 to w rzeczywistości poniżej minimum? Objawy, które podajesz są charakterystyczne dla zbyt małej ilości oleju w silniku - zdarzyło mi się dopuścić do takiej sytuacji i było tak jak piszesz. Ktoś mi kiedyś tłumaczył, że bagnety olejowe bywają różne - sprawdź. |
Jojo Miłośnik FSO SI /PF 125 '77 Warszawa-Bemowo | 2003-01-08 21:23:18 Kontrolka nie powinna się zapalać. Według mnie to przyczyna może być albo w pompie olejowej (wyrobiona albo zaworek nie reguluje ciśnienia) albo w zużytym układzie korbowodowym (panewki główne korbowodowe i sam wał korbowy). Poprostu olej się rozgrzewa i staje się żadszy i wtedy poprostu układ nie trzyma ciśnienia.To są moje przypuszczenia po przeczytaniu wątku.
Dla przykładu w maluchu było mniej niż 0.5 oleju w silniku i kontrulka zapalała się tylko przy ostrych i długich zakrętach tak wiec przy sprawnym układzie smarowania i stanie takim jak u Ciebie (3/4) kontrolka cisnienia oleju nie ma prawa się zapalać. |
nitro Essie Mk V Wodzisław Śląski | 2003-01-08 22:42:58 Silnik nie powinien byc zuzyty.40tys przejechane, regularna wymiana oleju.Wskaznik bagnetowy jest orginalny.To czy kontrolka swieci jest niezaleznie od obrotow.
Jezeli podczas robienia baczkow mozliwy jest chwilowy niedomiar oleju, to czy gdy bedzie go duzo moze byc go nadmiar i przelac sie tam gdzie nie powinien? |
Janio Miłośnik FSO To pole jest za małe ... Pruszków | 2003-01-09 00:34:47 Napisałbys na jakim oleju jeżdzisz. Może jest b. rzadki? |
nitro Essie Mk V Wodzisław Śląski | 2003-01-09 20:30:33 Jezdze na oleju selektor special 15w40.Buzzer to niezly pomysl.Juz jeden taki mam i przypomina mi o wlaczonych swiatlach gdy probuje wysiasc z auta .null |
Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2003-01-10 01:43:43 Po pierwsze - co ty nitro rozumiesz pod pojęciem „3/4 poziomu na bagnecie”, bo ja osobiście nic. Bagnet na dwie poziome kreski oddalone od siebie w pewnej odległości, oznaczające odpowiednio stan minimalny i stan maksymalny oleju. 4,5 litra oleju w silniku oznacza stan max, litr mniej stan min.
Po drugie – kontrolka NIE MA PRAWA się zaświecić nawet przy bardzo ostrej jeździe po zakrętach. Świadczy to tylko o jednym – za mało macie oleju w silniku i chyba dawno jego poziomu nie kontrolowaliście. Po trzecie - kręcenie bączków seryjnym silnikiem na trzech podporach to po prostu tortury dla tej konstrukcji, i jeśli robisz to bardzo często, a przy tym świeci ci się kontrolka oleju to oznacza to, że już praktycznie uśmierciłeś swój silnik – to efekt koszmarnych luzów na zespole wał korbowy-panewki. Przy kręceniu bąków – olej nie ucieka tak bardzo jak po wejściu w ostry zakręt z dużą szybkością, czy bardzo gwałtownym hamowaniu – więc bye, bye silniczku... załatwiłeś go i tyle. A tak poza tym to robić bąki na selektolu to już całkiem mnie rozwaliłeś - przecież to najgorszy syf pod słońcem. W swoim opisie oczywiście wykluczam usterkę polegającą na luźnym, czy niepewnym połączeniu elektrycznym czujnika niedostatecznego oleju, który może raz łączyć lub raz nie. |