Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-10-19 01:29:38
raczej bez zaskoczeń. tulejki - wszędzie, sprzęgiełko czasami sie sypie, ale rzadko. na tym rozruszniku można sie uczyć ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
czeczun Miłośnik FSO FSO 125p '87 Toruń | 2004-10-19 09:32:57 W sumie przy regeneracji rozrusznika najtrudniejsza może być wymiana szczotek (po prostu trzeba mieć sposób) i złożenie rozrusznika do kupy, tzn połączenie (nie wiem jak to się fachowo nazywa) takiego jakby talerzyka z ramieniem - kosztowało mnie to troszkę nerwów.
Tulejki to nie problem, chociaż trzeba uważać, żeby och nie pogiąć. Jeżeli chodzi o części zamienne to nie ma żadnego problemu, przynajmniej w Toruniu. Można kupić cały zestaw naprawczy "Elmotu". |
pawel22lodz poldolot Łódź | 2005-02-17 13:31:15 mam pytanko
wyginam normalna 13 plasko oczkowa i ta odkrecam ta zaj....a trzecia srube.(ta nisko kolo kolektora)?? odpowiedzcie szybko bo musze na 16 miec sprawne autko dzieki Paweł |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2005-02-17 14:17:07 Tak właśnie jest. Ja mam wygiętą 13 "oczkową". |
pawel22lodz poldolot Łódź | 2005-02-17 14:41:07 jeszcze jedno pytanko ile moze kosztowac aparat od wyzucania bendiksu? bo juz dzis tego rozrusznika nie zrobie ale chce wiedziec na ile sie mam szykowac. |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2005-02-17 14:41:54 30-40zł,zaleznie od producenta. |
neig oslo | 2005-02-18 11:58:29 problem z wyciągnięciem rozrusznika jest dopiero jak się ma najnowszy kolektor wydechowy a ze starym to z palcem w d |
road_runner Miłośnik FSO Gdynia | 2005-02-18 13:05:19
Z nowym kolektorem tez nie ma problemu pod warunkiem ze poswieci sie kilka minut na wymontowanie alternatora |
hepos Escort MK7 BYŁ Kraków | 2005-02-26 18:43:18 Witam, mam pytanie. Padł mi rozrusznik. Chciałem go wymontować. Odkręciłem kabel idący od akumulatora, odpiąłem kabel od stacyjki i wykręciłem 3 śruby. Ok wyszedł, ale nie mam pojęcia jak go wyciągnąć na wierzch??!! Od dołu nie ma jak, bo zasłania skrzynia filtr olrju wachacz, wszystko. Od góry zasłaniają wtryski, gumowe przedody itp. Ten rozrusznik strasznie duży jest. Aha silnik 1.9 GLD Czy ktoś juz kiedys wyciągał?
[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2008-03-15 21:32:13 ] [ powód edycji: modyfikowałem tytuł ] |
danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2005-02-27 18:20:43 patrzałem w morawskim i trzeciaku-też nie ma specjalnego opisu jak wytargać rozrusznik-musisz poczekać na cebke albo DJ |
RX Miłośnik FSO Polshe 1.6 GLE/1.9 GLD Lublin | 2005-02-27 18:20:49 Z tego co slyszalem kiedys to tak: musisz odkrecic rurki wtryskow 1 i 2 cylindra, przewody ukl. chlodzenia-gruby i cienki od termostatu i pokombinowac i musi wyjsc
|
hepos Escort MK7 BYŁ Kraków | 2005-02-27 19:50:39 Mam pytanie. W koncu po wielu mękach wyciągnąłem rozrusznik. Jak go sprawdzić za pomocą akumulatora i kabli na krótko czy kręci. Gdzie i jak dać minus, i gdzie przypiąć plus, żeby sprawdzić, czy kręci? |
Toma Miłośnik FSO Polonez Coupe Konstantynów Łódzki | 2005-02-27 20:01:22 Minus musiasz dać na obudowe rozrusznika, a plus na tą śrube co jest przykręcony kabel od akumulatora. Jak dasz plus w to miej co idzie kabel ze stacyjki rozrusznik powinien zacząć chodzić. |
piotrekdj Miłośnik FSO FSO POLONEZ ANALOG S ... Warszawa | 2005-02-27 20:07:09 pod śrube gdzie jest przykęcony kabelek idący do wirnika dajesz + włączy się wtedy sam wirnik jeśli dasz +sa pod ten języczek od konektorka załączysz automat jeśli dasz +sa pod śrube gdzie były przykręcone przewody i dodatkowo dotkniesz języczka załączysz automat i wirnik tak jak jest podczas rozruch auta oczywiście - na obudowie |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2005-02-27 21:39:52
Tylko wsadź go w imadło albo przywiąż do czegoś grubym sznurem bo jak startuje to sie może obrócić dookoła własnej osi i przewody pozrywać albo z czegoś spaść. To ma takiego kopa, że w rękach nie utrzymasz... |
road_runner Miłośnik FSO Gdynia | 2005-02-27 21:44:53
Wystarczy polozyc na podlodze i przytrzymac noga Wazne zeby proba nie trwala zbyt dlugo max kilka sekund bo rozrusznik moze sie wkrecic na zbyt wysokie obroty. |
martinpl Polonez 1.6 Gli Bialystok | 2006-01-13 12:35:57 dysponuje tylko parkingiem pod blokiem i podstawowymi narzedziami, z gory nie da sie chyba bo kolektor zaslania i ta oslona, czy tylko od dolu mozna wykrecic rozrusznik? auto jak w profilu... |
BassenMS Miłośnik FSO Warszawa-Praga Płd. | 2006-01-13 13:14:12 1) Zdejmij plusa z aku, 2) odkręć osłonę rozrusznika, 3) odkręć kable od rozrusznika, 4) odkręć śruby mocujące rozrusznik (do jednej z nich musisz mieć specjalnie wygięty klucz - poszukaj o tym w innych wątkach), 5) WYJMIJ rozrusznik do góry. ZMIEŚCI SIĘ między alternatorem, osłoną kolektora a akumulatorem (bez odkręcania altka). Jak cię już trafi szlag, to odłóż to na kwadrans i potem spróbuj jeszcze raz. Ćwiczyłem to ze dwa miesiące temu na parkingu pod blokiem i WYSZŁO. Z trudem, ale WYSZŁO!!! |
profil-usunięty | 2006-01-13 13:21:15 poprawka: udaje się ale tylko ze zwykłymi, odlewanymi kolektorami GLI. ZTCP jedną z niezaprzeczalnych zalet spawanych kolektorów GSI jest to, że procedurę powyższą wzbogacić trzeba o wymontowanie kolektora wydechowego z samochodu (daje to dodatkowo dwie wizyty pod samochodem i odkręcenie oraz przykręcenie ekstra dwóch śrub specjalnych oraz 7-dmiu nakrętek M8 )
[ wiadomość edytowana przez: robreg dnia 2006-01-13 13:21:25 ] |