[Ogólne] wiatrak sie nie zalacza

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
w lato kiedy kreska byla troche ponad poziom plaski wlaczal sie wiatrak teraz jest prawie 3/4 i sie nie wlacza boje sie o lato...

jaki bezpiecznik jest od tego? co steruje wiatrakiem? co sie moglo popsuc?




[ wiadomość edytowana przez: przemo2 dnia 2011-02-05 18:38:09 ]
  
 
Wskaźnik się popsul raczej. Wiatrak włączany jest przez termoelement w obudowie termostatu. A na którym bezpieczniku siedzi - masz piktogramy na pokrywce skrzynki bezpieczników.
  
 
Sprawdź bezpiecznik nr 9 (30A) w skrzynce bezpieczników.
Sprawdź bezpiecznik główny D (50A) w przedziale silnika.
Jeżeli bezpieczniki są dobre to albo czujnik załączający wentylator (jest przy termostacie) albo zaśniedziałe konektorki w koztkach połączeniowych.
Powodzenia w oględzinach i napisz co było .
  
 
popatrze i napisze w obrazkach od bezpiecznikow widzialem jakis wiatrak ale to chyba jest od nawiewu
  
 
Dmuchawa wewnętrzna jest pod numerkiem 14 (20A)
  
 
u mnie w mk4 mialem podobny problem.To sobie zrobilem przelacznik jak w boingach 747HEHE. po wymainie motoru jush jest dobre. Pod maska w okolicach wiatraczka jest taki niebieski pierdolnik i tam wychodza kalbelki to chyba to. nie wiem to w mk4

-----------------
Tazz, Wilk
Kopciuch Kombiak klasy E 2005r. 3.2 CDi
Kopciuch Kombiak klasy C 2003r. 2.2 CDi
Czerwony Gromiasty - KONIEC :(
Niebieski Gruzik MK4 - 2.0 150HP
Szybki Czarny Dachowiec 2.0 150KM
  
 
Niebieski p...olnik hihi
  
 
bezpiecznik w kabinie ok, popatrze kolo aku czy sie zaden nie przepalil i poszukam pierdolnikow zobacze w jakich kolorach sa dodam ze wskazowka temp zatrzymuje sie na N i dalej nie idze. ale ja poprostu nie mecze dlugo silnika i pozatym mam wyciecie w atrapie co napewno schladza troszke.....


  
 
stawiam na czujnik temperatury..... już mam dwa termostaty w zapasie, obydwa sprawne.... i jeden zepsuty czujnik...
  
 
no wlasnie tez tak mysle, znalazlem jakis czujnik od poloneza chyba

chce dzis tamten sprawdzic tylko chyba trzeba plynu troche spuscic... najlepiej ktoredy?

a czy ten czujnik przelacza tylko wl/wyl wiatrak czy jeszcze odpowiedzialny jest za pomiar wskazowkowy /czy do teg ojest inny
  
 
Ten sam Guziku, tylko oryginalnie montuje sie z 3 v.typy czujników. Na polonezie znam przypadek co wskazówka ledwo za pole normal wychodzi, no i nie załącza sie wogóle wiatrak. To ostatnie podejrzewam, że właśnie czujnik.

Przypadek znany z Forda Mondeło Diesel !. Samochodzik rzecz jasna śmiga ( i ma klimę )
  
 
a zeby zaoszczedzic to moze zrobie sobie wlacznik hhehehe ile takie cos moze kosztowac?
  
 
Czujniki są dwa, jeden duży który załącza wiatrak a drugi mniejszy (z kolorowym plastikiem - kolor musi być taki sam jak jest oryginanie zamontowany) podłączany do wskaźnika temperatury.
  
 
Cytat:
2004-04-14 11:01:30, guzik pisze:
a zeby zaoszczedzic to moze zrobie sobie wlacznik hhehehe ile takie cos moze kosztowac?


a sprawdzałeś sam wiatrak czy działa
  
 
Czujniki są trzy: jeden do komputera (ten wrkęcony do obudowy termostatu od góry), drugi (chyba w blok, albo jeszcze w obudowe termostatu) z przodu silnika (między kolektorem wydechowym a rurą z chłodziwem wychodzącą z obudowy termostatu) i trzeci na rurze wychodzącej z termostatu i idącej do chłodnicy. I to właśnie trzeci jest odpowiedzialny za włączanie i wyłączanie wiatraka. A to wszysko dla MK7 1,6 16V '97.
  
 
no moj starszy cos tam patrzal i mowil ze jak zwarl to wiatrak krecil sie - jeszcze raz to samo pytanie, to z jakiego czujnika czerpie informacje wskazowka w liczniku? bo niewiem czy teraz bez wiatraka przegrzewam silnik, ale wskazowka dochodzi tylko do n.... ale z tego co pamietam zawsze byla rownolegle do ziemi jak byla troche wyzej to zaraz wialoooooooo
  
 
ehhh
ale debata
czujnik na wezu zalancza smiglo
czujnik wkrecony odspodu termostatu (pod wezami ) daje sygnal do kompa
czujnik od gory daje sygnal na wskazowke
czujnik na kolektorze dolotowym od tylu silnika daje sygnal do kompa

wiecej czujnikow od temperatury nie ma ( nie wliczam sondy lambda ktora tez ma w tym udzial)
  
 
Cytat:
2004-04-14 11:01:30, guzik pisze:
a zeby zaoszczedzic to moze zrobie sobie wlacznik hhehehe ile takie cos moze kosztowac?


Gostek za naprawę wentylatora (nie załączał) i dodatkowy niezależny włącznik "z palca" w kabinie zainkasował ode mnie 7 dych.
  
 
hehehehe
to ladnie cie skasowal
ja w fordzie kiedys tam placilem za nowy termo wylacznik wentylatora 50zł
ale mysle ze jestem wstanie i taniej go teraz dorwac
  
 
Cytat:
2004-04-14 13:50:40, ouragan pisze:
Gostek za naprawę wentylatora (nie załączał) i dodatkowy niezależny włącznik "z palca" w kabinie zainkasował ode mnie 7 dych.



Qrde, zatrudnię się u tego gościa i będe brał 50