Moze to glupi pomysl ale sie wypowiedzcie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
a chodzi mi o to czy ktos kiedys prubowal zrobic cos takiego by wlozyc do 1.3 tloki z korbowodami od 1.6 dodam ze mam taka sama srednice cylindra co 1.6 tylko skok tloka jest wiekszy w 1.6 wiec chce wstawic tloki i korbowody od 1.6 do mojego 1.3 powieccie czy to moze wyjsc czy cos moze jeszcze pominolem
  
 
Cheesus... Ja się nie wypowiadam...
  
 
To chyba głupi pomysł, a z głowicą 8V na 16V to już ... się nie wypowiem.
  
 
Cytat:
2002-11-14 22:56:44, munIO pisze:
To chyba głupi pomysł, a z głowicą 8V na 16V to już ... się nie wypowiem.


hmmm moze sie myle bo poprostu nie pamietam dokladnie ale chyba byl silnik fordowski 1,6 8V
 
  
Cytat:
2002-11-14 23:27:23, LucasKrakow pisze:
Cytat:
2002-11-14 22:56:44, munIO pisze:
To chyba głupi pomysł, a z głowicą 8V na 16V to już ... się nie wypowiem.


hmmm moze sie myle bo poprostu nie pamietam dokladnie ale chyba byl silnik fordowski 1,6 8V



Naturalnie, że był. Sam mam taki. Ale to zupełnie inny silnik od 1,3. Przede wszystkim ma aluminiową głowicę i hydrauliczne popychacze zaworów.
  
 
Cytat:
chce wstawic tloki i korbowody od 1.6 do mojego 1.3


Kurde, od paru minut zastanawiam się po co tak kombinować i nic konstruktywnego nie wymyśliłem. Wyjaśnij może cel tego zabiegu.
Podobnie z głowicą.

Pozdrawiam

Arek Escort Driver #043

[ wiadomość edytowana przez: Arek dnia 2002-11-15 09:52:25 ]
  
 
Ja też lubie robić różne kombinacje ale do takiej bym się nie posunął.
  
 
Móc można zrobić wszystko.......no prawie wszystko a jeśli chodzi o zmianę tłoków w tym przypadku ci nie wyjdzie ponieważ wal główny do którego mocujesz korbowody jest na 3 podporach....czyli dość słaby w silniku 1.6 l ma 4 podpory złożyć złożysz ale w bardzo szybkim tempie wywali ci panewki na wale korbowym i lipa  tracisz ciśnienie oleju................i znów remoncik ale jest wiele innych możliwości dopracować silniczek 1.3 a by był troszeczkę dowalony.............proponuje jak już wszystko zamierzasz rozbierać zrób to super dokładnie dopasuj każdy element perfekcyjnie przeszlifuj kanały ....dolotowe i wylotowe dopieść gniazda zaworowe ( możesz je troszeczkę powiększyć) sprawdź sobie jak są publikacje na ten temat, dopieść wałek rozrządu...itp. a jak to wszystko zrobisz to gwarantuje ci ze masz około 20%..no 25% na plus do mocy)))
  
 
bo pomyslalem ze skoro jest taka sama srednica cylindrów to jakbym wstawil tloki z korbowodami i walem to moze by sie wszystko ladnie zgralo by zyskal na mocy a w dowodzie jest nadal 1.3
  
 
Cytat:
2002-11-15 12:36:07, marekx pisze:
wal główny do którego mocujesz korbowody jest na 3 podporach....czyli dość słaby w silniku 1.6 l ma 4 podpory



Akurat CVH mają 5 łożysk głównych wału korbowego...
  
 
pytalem sie na forum. tunig.pl w dziale technicznym czy da rade cos takiego zrobic i mowia ze tak tylko troche sie napracuje bo czeka mnie wymiana walu, wraz z korbowodami i tlokami, no i moze mnie czekac jeszcze wymiana rozrzadu by mial inne dawki paliwa bo na dawkach od 1.3 moze nie jezdzic za dobrze
  
 
No mi tez keidys ktos mowil ze aby zwiekszyc moc w moim 1,4 moge wsadzic sportowa glowice tloki rozrzad itp. itp. od 1,6 i moc wzrosnie i to nawet sporo i ponoc koszta nie sa as takie wygurowane co wy na to?? A moze kots z was zna sposub na moje 1,4???? Chyba ze wiecie gdzie kupic 1,6