Naba do kierownicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czesc .
Potrzebuje nabe do kierownicy MOMO.
Chcialbym to zamontowac w DF.
Czy moze ktos z was wie gdzie moge to nabyc
Tak zeby pasowalo na imbusy MOMO.
Wiem ze chyba jest kilka modeli ( z roznym rozstawem )
Dzieki pozdrawiam.
  
 
Generalnie w kierownicach sportowych sa 2 rozstawy srub, ale naby (przynajmniej te z ktorymi ja sie spotkalem) byly uniwersalne (mialy oba rozstawy). Gdzie kupic - albo allegro, albo sklep tuningowy. Nic innego nie przychodzi mi do glowy. Tylko mow, ze chcesz nabe do malucha (jesli oczywiscie masz stary wieloklin), bo do DFa nie wiedza co dac i moga Ci wcisnac do nowego poldka, a wtedy nie bedzie pasowac.

Hehe, bedzie drugi kant z kiera momo
  
 
Mam problem z nabą do kolumny kierowniczej poloneza Czy można zrobić własnym sposobem ze starej kiery Może ktoś z was już kiedyś eksperymentował, albo ma taką nabę na zbyciu
  
 
Cytat:
2005-04-07 23:32:21, MILES125 pisze:
Mam problem z nabą do kolumny kierowniczej poloneza Czy można zrobić własnym sposobem ze starej kiery Może ktoś z was już kiedyś eksperymentował, albo ma taką nabę na zbyciu



A to żeś walnął szczegółami. do starszego modelu (gruby wieloklin) są na allegro. Do plusa sam szukam bo mi zaraz myszy albo inne korniki ostatnią super fajerę zjedzą.

Zrobić można ale bez atestu to będziesz ściągał przed każdym przeglądem.
  
 
ja robiulem nabe, nic prostrzego

musisz miec (rozumiem ze do df'a) najlepiej kiere od malczana, tylko nie od tego najstarszego tylko od eleganta... ja kupilem taka zniszczona na szrocie za 5zl...

zdrapujesz to miekkie ze srodka i najlepiej szlifierka katowa wycinasz sam okragly srodek... pamietaj aby uzyc okularow ochronnych i rekawic no i ze ciety metal sie nagrzewa... niby oczywiste ale wiem z wlasnego doswiadczenia ze sie czasem nie mysli a potem tragedia gotowa (mialem opilek wyciagany z oka)

potem na tym wycietym srodku gdzie masz wieloklin, rysujesz sobie otwory z kierownicy, pewnie w std standardzie masz 6 otworow, ja mialem 3 i nawiercasz otwory najlepiej w imadle... potwm kupujesz dlugie sruby tak dlugie jak chcesz miec odleglosc kiedy od kolumny kiero
sruby polecam z lebkami na imbusy - wtedy wyglada to bardziej profesjonalnie niz na zwykly czy x-owy srubokret
kup tez wiecej nakretek i nakrecasz je po przelozeniu sruby przez kiere do rzadanej odleglosci i potem przykrecasz nabe...

jesli nie zalezy ci na wygladzie to tak zostaw, ja zrobilem oslone na sroby z ... przepychacza do umywalek kupionego w praktikerze za 2,90... czarna karbowana guma idealnie sie nadawala...

no i jezdzic. aha jak chcesz aby ci kierunki odbijaly to jeszcze musisz w nabie dac malutka srubke lub lepiej wkret do metalu na wylot w miejscu otworka kola ktore steruje odbijaniem kierunkow po wyprostowaniu kiery...

to chyba tyle. pozdro
  
 
Cytat:
2005-04-07 23:41:04, JerryP pisze:
A to żeś walnął szczegółami. do starszego modelu (gruby wieloklin) są na allegro. Do plusa sam szukam bo mi zaraz myszy albo inne korniki ostatnią super fajerę zjedzą. Zrobić można ale bez atestu to będziesz ściągał przed każdym przeglądem.


Wnętrze od poldka z 94r, to chyba plus
  
 
czlowieku w 94 nie bylo jeszcze plusow chyba ze za duzo wypilem

na 100000000000000000000000000000000% zwykle caro wiec podejdzie kiera z df'a malca i borewicza.
  
 
się narobiłem tych nab chyba z pięć.

generalnie stosowałem dystanse momo albo raid i do nich dorabiałem piastę do wieloklinu ze starej kierownicy w sposób podany przez cyprysa.

mam tak zrobione w ładzie, rajdówce, mark I, mark II (drobny wieloklin) i jeszcze jedną dla znajomego.

nie wiem czy nie mam jeszcze jednej piasty, ale nie mam samego dystansu.

na allegro były kiedyś po 20 zł. sam kupiłem dwie sztuki.


nie polecam robienia dystansu z samych śrub ze względów oczywistych...



  
 
no ja mialem z samych srob i to tylko 3 i nawet jezdzilo, nie luzowalo sie i jak dobrze skrecisz powinno sie trzymac...
ale wiadomo jednak dystans i 6 srob - bezpieczniej...
  
 
Cytat:
2005-04-08 00:09:16, k1cyprys pisze:
czlowieku w 94 nie bylo jeszcze plusow chyba ze za duzo wypilem na 100000000000000000000000000000000% zwykle caro wiec podejdzie kiera z df'a malca i borewicza.


Napisałem na 1000000000000000000000000000000000000000000% "chyba" nie znam się na poldkach człowieku
  
 
Mam nabę, ale jest ona chyba od malucha, albo fiata starego typu, ja mam kierę ręgulowaną od poldka. A konkretnie to chciałbym przerobić tę starą nabę, ale jak?
  
 
Jak wykonana jest ta naba i z jakiego mateiału? A i sprawdz jakie masz zęby na wieloklinie - grube czy drobne.
  
 
Cytat:
2005-04-08 23:02:29, enes pisze:
Jak wykonana jest ta naba i z jakiego mateiału? A i sprawdz jakie masz zęby na wieloklinie - grube czy drobne.


a jak poznać te zęby, wykonana jest z aluminium.
  
 
Jak masz kierę od plusa to zdejmij i porównaj z zębami na nabie będziesz widział róznicę. No chyba że Bozia da i będziesz miał jednakowe zęby tu i tu. Może szczęscie dopisze i regulowana kolumna będzie pochodziła ze starszego Poldzia a tam wielokliny są takie same jak w maluchu.
  
 
Cytat:
2005-04-08 23:32:35, enes pisze:
Jak masz kierę od plusa to zdejmij i porównaj z zębami na nabie będziesz widział róznicę. No chyba że Bozia da i będziesz miał jednakowe zęby tu i tu. Może szczęscie dopisze i regulowana kolumna będzie pochodziła ze starszego Poldzia a tam wielokliny są takie same jak w maluchu.


Oki, jutro sprawdzę i się odezwę.
  
 
naba allegro. kupujesz taką nabę, odkręcasz od niej piastę i masz sam dystans.

wycinasz środek z oryginalnej kierownicy o średnicy takiej jak mocowanie do naby, mocujesz czterema śrubami do niej i montujesz plastik z trzpieniem do wyłączania kierunkowskazówi i klaksonu (trochę własnej inwencji) mocujesz do niej kierownicę i masz zestaw gotowy.

ja zrobiłem już pięć takich kompletów.



  
 
Cytat:
2005-04-10 14:45:05, Admiral pisze:
naba allegro. kupujesz taką nabę, odkręcasz od niej piastę i masz sam dystans. wycinasz środek z oryginalnej kierownicy o średnicy takiej jak mocowanie do naby, mocujesz czterema śrubami do niej i montujesz plastik z trzpieniem do wyłączania kierunkowskazówi i klaksonu (trochę własnej inwencji) mocujesz do niej kierownicę i masz zestaw gotowy. ja zrobiłem już pięć takich kompletów.


jak byś mógł, zobacz moją nabę, i co można z nią zrobić, zdjęcie dałem do profilu.
  
 
trudno powiedzieć. wygląda na jednoczęściową, więc wiele z nią nie zdziała...





[ wiadomość edytowana przez: Admiral dnia 2005-04-10 21:27:32 ]
  
 
O widzę że Admirał ma podobny sposób jak ja. Miles pierwszy raz widzę taką nabę. Czy ten element z wieloklinem możesz usunąć?Jesli tak to wykorzystaj sposób Admirała i będzie dobrze.
  
 
Jest to naba od łady, jest to całość odlana z alum, no to mam problem.