Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2005-11-03 10:54:49 |
Atek W202 Ostrów wlkp | 2005-11-03 19:42:40 ma z tylu stabilizator
czy w Ladzie sa takie same hamulce? |
Atek W202 Ostrów wlkp | 2006-01-28 11:46:06 Witam
mam pytanie po obnizeniu auta powstal problem duzego skoku zawieszenia zwlaszcza z przodu.Czy odpowiednio krotki amortyzator moze spelniac role ogranicznika skoku zawieszenia? w nowszych poldkach stosowano odbojniki w tym celu. |
Atek W202 Ostrów wlkp | 2006-02-01 16:25:26 Witam ponownie
pierwsza fotka belka poldorowera z mocowaniem gornego odbojnika znacznie wyzej niz na drugiej fotce z belka od caro.trzecia fotka to belka jaka posiadam brak odbojnika. dlaczego rower mial odbojnik wyzej? czy jako model "flagowy" mial miec lepsze zawieszenie? co jest ogranicznikiem w ostatnim przypadku? |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2006-02-01 18:29:49 Chyba przeceniasz FSO myśląc ze przy zmianie silnika coś by wprowadzono w wyposażeniu poza koniecznymi zmianami. Sprężyny te same, tłumiki te same - żenada!
Zauważ że seryjny rover stoi wyżej niż OHV - ma lżejszy silnik. Możliwe że dlatego podniesiono obdoje. Aż sprawdze jaka jest odległość u mnie - sprężyna ma jeden zwój mniej. Znowu samo glebienie rovera ma ograniczenie. Rura która idzie pod podlużnicami. Ja zahaczam wydechem o każdy wyższy próg. Jabym obniżył go jeszcze to koniec z wydechem. |
Senn_PTK CARO+ 1.8 K16 Warszawa | 2006-02-02 12:58:57 I nijak OLO nie moge zrozumiec dlaczego tak jest. Tez mam z tym klopot. Nie dalo sie podwiesic go troche wyzej?
A tu LINK do naturalnie (z biegiem lat) zglebionego poldka |
adamus Miłośnik FSO 1.3 - 2.0 Gdynia, Elbląg | 2006-02-02 13:23:12
Tzn. masz sciete standardowe sprezyny? To chyba dosc ryzykowny pomysl. Ja wsadzilem Truckowskie sciete o 2 zwoje, samochod poszedl 2,5 cm nizej z przodu, ale sztywniejsza sprezyna nie pozwala tak latwo "korzystac" z calego skoku. Samochod znacznie mniej nurkuje i mniej przechyla sie w zakrecie, do tego stopnia, ze zaczynam sie zastanawiac, czy montaz stabi z tylu ma sens. Wiosna poczynie odpowiednie testy w Borsku Na kata musze oczywiscie uwazac, ale na progach nie zawadzam. Z tylu na razie zawiecha std, ale mysle o skroceniu wspornikow resorow, bo tyl mam teraz wyzej niz przod. Amorki w roli ogranicznika skoku? Nie wierze w takie rozwiazanie - amor pewnie by tego nie wytrzymal. Pozdrawiam Adamus |
profil-usunięty | 2006-02-02 14:29:43
Senn, czego nie rozumiesz? Połóż się pod samochodem i popatrz się jaka jest różnica w PN GLI a GTI - a życie stanie się prostsze. W GLI wydech idzie przy samej podłodze, wchodząc w światło podłużnicy (tak jak i połowa obudowy katalizatora). Żeby analogicznie podnieść wydech w roverze musieliby podcinać podłużnice, ze względu na to że w GTI wydech (rura długa) przechodzi z lewej połowy samochodu gdzie znajduje się w przedniej części samochodu na prawą, gdzie znajduje się w jego tylnej części i musi przejść poniżej profili podłużnic. EDIT ja pistację planuję posadzić na trójpiórowych resorach by podnieść trochę zadek przez co by samochód przestał wyglądać jak ogromny jumbojet szykujący się do startu - rover z tym leciutkim motorkiem wygląda jak GLI po wyjęciu silnika [ wiadomość edytowana przez: robreg dnia 2006-02-02 14:31:54 ] |
Atek W202 Ostrów wlkp | 2006-02-02 20:23:32 witam
Mam sprezyny krotsze o jeden zwoj ,auto nie ma tedecji do glebokiego nurkowania. Jak by sie zachowal w tym zakrecie np ten Polonez gdyby skok jego zawieszenia byl by mniejszy?czy przechyly nadwozia byly by mniejsze? czy lewe kolo by sie oderwalo od jezdni?http://www.fsoautoklub.pl/index.php?action=photos&RollID=123&FrameID=34 |
Atek W202 Ostrów wlkp | 2006-02-02 20:26:10 |
Lazik Miłośnik FSO CARO / TRUCK / KOMBI Kiełpino | 2006-02-02 22:01:11 Sie czepił mojej wanny.
Na tym zdjeciu w poldku jest jeszcze OHV-ka, a z przodu sa wstawione cale trakowskie sprezyny i badziewne amorki Magneti marelli. Tyl jeszcze seria. Jak widac kolyska totalna, ale wszystkie 4 kola na ziemi |
adamus Miłośnik FSO 1.3 - 2.0 Gdynia, Elbląg | 2006-02-03 09:36:50
Im nizej srodek ciezkosci (krotsze sprezyny), tym mniej pochyli sie samochod w zakrecie. Twardsze sprezyny, grubszy stabi dokladaja sie jeszcze dodatkowo to niwelacji przechylu. Jak bedzie cieplej porobie zdjecia mojego w zakrecie. Sam jestem ciekaw, jak to bedzie wygladac na zewnatrz Pozdrawiam Adamus |
Atek W202 Ostrów wlkp | 2007-10-28 10:33:51 |
adamus Miłośnik FSO 1.3 - 2.0 Gdynia, Elbląg | 2007-10-28 22:32:33 Sam je robiles, czy to dzielo kogos innego? Interesuje mnie sposob w jaki zostaly zrobione wsporniki, sam mysle zrobic tak u siebie.
Pozdrawiam Adamus |
LUGOL Fiat 125p Warszawa | 2008-10-28 23:37:03 Odkopuję trupa. Mam pytanie, czy w Fiacie 125 przez cały okres produkcji był zmieniany rozstaw kół przednich bądź tylnych? |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2008-10-28 23:45:36 Nie. |
adamus Miłośnik FSO 1.3 - 2.0 Gdynia, Elbląg | 2008-10-29 11:50:05
I tak i nie. Zawiecha nigdy nie zmieniala sie pod tym katem. Natomiast montowano felgi o szerokosciach 4,5 cala i 5 cali i one dawaly zmiane rozstawu kol. Podrawiam Adamus |
Piotrek42gv 125p/126p Nałęczów k/Lublina | 2008-10-31 01:24:29 A ja mam takie pytanie co będzie jeśli po wyklepaniu resorów i skręceniu robi mi się centymetrowa szparka pomiędzy najdłuższym a średnim piórem. Oczywiście szczelina robi się na łuku odcinek 10-15cm . Pióra z Poloneza resory wyklepałem na 16cm będą jeździć w DFie ;] |